Racionális, vagy érzelmi alapon vesz autót a magyar? Vajon a szomszéd miatt fontosabb-e, hogy egy kategóriával nagyobb autót vásároljon valaki, de fapadosan, vagy inkább megelégszik kisebb, de fényűzőbben berendezett modellel? Benzines, vagy dízel motor kell-e a népnek? És persze nem utolsó sorban milyen színű legyen az a járgány? Megkérdeztük az autóimportőröket, náluk mit és milyen kivitelben keresnek a legtöbben. A sorrend nem tükröz semmiféle rangsort, egyszerűen így jöttek a válaszok.
Mazda
Mazdából a tágas 6-os a legnépszerűbb – tavaly, a 6-os számára még nem is teljes évben 433 darab fogyott belőle – de határozottan jön fel a kompakt, Golf méretű 3-as is. Míg a Mazda6 leginkább 2,2-es dízelmotorral, kézi váltóval megy és a jobban felszerelt változatokat keresik, de a majdnem full extrásnak számító CD 175 Revolution AT is szép darabot hasít ki magának a teljes eladásból. 3-asból a GT 120 Attraction változata pörög a leginkább.
A Mazda-vásárlók leginkább a Soul piros színért vannak oda – a legtöbb reklámban, illetve a nemzetközi bemutatón is ebben a színben tolta a gyár a kocsikat – de ha a vevőben győz a racionalitás, akkor a barnásszürke Titanium Flash fantázianevű, vagy a Reflex kék fényezést választja. Árban a legnépszerűbb 6-os esetében 8,3 millió, míg a 3-asnál 6 millió forintos kiadást jelent az új autó.
Citroën
A csinos, szerethető és főleg családbarát autókat kínáló Citroënnél a C4 Picasso, és a Grand C4 Picasso páros a favorit, érthető módon a franciák erősségének számító dízelmotoros kivitelben. Legkedveltebb a 115 lóerős e-HDi, kézi váltós a 2., 3. felszereltségi szinttel berendezve. C3-asból az 1,2 literes VTi Sélection fogy jól, amit a C-Elysée HDi 92 követ, Exclusive felszereltséggel. Ha a forintokat nézzük, a legkedveltebb családi csapatszállítóért a legtöbben 7 millió forintot fizetnek, a méretben szerényebb, átlag C3-as 4 millióba, míg a gyarmatokra szánt C-Elysée-ből a legkapósabb konfiguráció 4,5 millió forintba kerül. Hogy a C-Elysée mennyire erős az olcsó a családi autó kategóriában, az ebből az összehasonlító tesztből is kiderül.
VW
A Volkswagennél nem meglepő módon 2013-ban az új Golf vitte a prímet, 1,2-es, 105 lóerős benzinmotorral, Trendline felszereltséggel, amely éppen eggyel a legfapadosabb Start modell felett van. Idén viszont a kisebb méretű Polo vette át a vezető helyet – legalábbis az első négy hónapban -, amiből az 1,4-es a legnépszerűbb, Comfortline felszereltséggel. Az 1,2-es Trendline Golf 5,7 millió forintba, míg a slágerlistás Polo 4 millóba kerül.
A Volkswagen spanyol tagozatánál (SEAT) az Ibiza a nyerő – tavaly és az idei év első 4 hónapjában egyaránt ez a befutó – , ebből adtak el a legtöbbet. Méghozzá 1,4 literes, 85 lóerős motorral, Reference kivitelben, 3,7 millió forint értékben.
Audiból az A3-as Sportback volt tavaly is a legmenőbb és idén is. Mindössze a kedvenc motor változott, míg tavaly a 122 lóerős 1,4-es TSI volt a befutó, addig idén már a 105 lovas dízel vezet. Ez árban félmilliós ugrást jelent, a benzines 6,9 millió, míg az idei kedvenc dízelmotoros kivitel 7,4 millió forint.
Škoda
Škodáéktól eddig az Octaviát vitték a legjobban, 1,4 -es 140 lovas benzinessel, de januárban változott a közízlés és inkább a kombit kívánták meg többen, de már az 1,6-os, 105 lovas dízellel. Elegance felszereltségi szinttel. Itt is 500 ezer forintba kerül a stílusváltás, az 1,4-es benzines 6,2 millió, míg a takarékos dízel kombi változata 6,7 millió forintos áron megy.
A VW konszern sportos vonalánál is változott a divat, A tavalyi Cayenne helyett idén a Panamera lett a kedvenc, ami jó jel, bár – kapaszkodjanak meg – a 3 literes V6-os dízellel viszik a legtöbbet. Ehh, milyen világban élünk, amikor már a Porsche-tulaj is az üzemanyagon spórol…
Renault
A Renault-Dacia vonalon a bitang méretű belső terével hódító négyajtós Renault Fluence Expression 1,5 dCi 95 lóerős motorral az egyik legmenőbb modell, amit a Renault Clio Techno Feel TCe 90 lóerős változata követ. Míg az előbbi krémfehér, addig utóbbi lángvörös fényezéssel adható el a legkönnyebben. Dacia Dusterből az Arctic felszereltségű, 1,5 dCi 109 lóerős, 4×4-es a legkelendőbb – aminek a sarkában a Sandero Stepway Arctic változata liheg 90 lóerős benzinmotorral Sarki fény színben. A Fluence 4,5 millió forintba, a háromhengeres apró Clio pedig 3,8 millióba kerül. A 4×4-es Duster az egész jó Arctic kivitelben is kijön 4,6 millió forintból.
Toyota
A Toyotánál szinte holtverseny alakult ki a dobog első helyén, méghozzá két, egymástól stílusban, felhasználási területben egyaránt fényévekre álló modell között. A városi vonalat a Yaris 1,33 dual VVT-i, 6 fokozatú kézi váltós, Active felszereltségi szinttel rendelkező modellje, míg a városon kívüli kalandorokat a Toyota Hilux 2.5 D 144 LE, 5 fokozatú kézi váltós, Style felszereltségű példánya képviseli. Színben a Yarisból bordó metál színben adtak el a legtöbbet, míg a Hilux a vevők szerint metálzöldben az igazi. Egyetértünk. A Yaris 3,8 millió forintos áron, a Hilux pedig 7,7 millióért megy.
Suzuki
A Suzukinál még mindig a Swift vezet, ebből a GLX felszereltségi szint a kapós, és leginkább az 1,2-es benzinmotorral viszik az autót. Emellett szépen jön fel a valamivel drágább árkategóriájú SX4 S-Cross is, viszont ebből szinte kizárólag a 5 millió forint alatti belépőmodell pörög.
És te mit vennél?
A legnagyobb, legdrágább modellt, amire pénzem van, akár puritán felszereléssel is
20% (1)
Valami gyanúsan közepeset mindenből. Persze ezüstben.
0% ()
Szerényebb megjelenésű, de fullos járgányt. Végülis csak benne ülök, és nem kintről nézem.
80% (4)