Csudálatos anyanyelvünk tengernyi jelzőt kínál a felsőbbrendűség illusztrálására, a varázslatostól a megdöbbentőig különféle érzelmeinket fejezhetjük ki ezekkel. A dél-angliai Goodwoodban 21. alkalommal megrendezett Festival of Speed (hivatalosan FoS – ugye, mondtam, hogy a magyar nyelv különleges) bemutatásakor igyekszem mértékkel csepegtetni ezeket, habár a világ autós-motoros kánaánjáról beszélek. Essen le mindenkinek magától az álla – az enyémet azóta is keresem.
Ahogy láttam, a házigazda Lord of March átlagos magyar kisvárosnál is terebélyesebb birtokán 4 elemre lehet bontani ezt a 3 napos őrületet:
1, vannak a statikusan kiállított autócsodák – itt a kastély füvén egy veterán-Ferrarikból álló gyűjtemény, ott egy McLaren-stand, a kettő között meg De Tomasók, Bugattik stb.
2, vannak a lord aszfaltozott versenypályáján szinte megállás nélkül korzózó, száguldó, fánkokat füstölő járműcsodák a százévestől az újig
3, vannak az idén 150 ezernél is több látogatót mozgató programok: Porschéval lehet csapatni a sárban, Mark Webberrel bringázni, Bowlerrel hegyet mászni
4, és vannak a világsztárok: több tucatnyi F1-világbajnok, NASCAR-legenda, raliisten, és persze Amerikától Albániáig rajongott celebritás örömködik ezen az égettgumi-szagú hosszú hétvégén.
Két cikkben, 100 fotóval foglalom össze mit sikerült magamba szívni Goodwoodból. Itt az első csokor.





Ezzel az 517 kilós szörnnyel nyert először F1-futamot McLaren 1968. június 8-án Spa Francorchamps-ban

Az M7C nevű versenyautó 2997 cm3-es Ford motorjának maximális teljesítménye 420 lóerő volt, csúcsnyomatéka 8300-as fordulatnál 332 Nm

Melyik kéne: egy vadiúj Mercedes C-osztály, vagy ez a bringa? Ritka hülye kérdésnek tűnik, de hát mégiscsak azonos árban mérik a 7000 grammos karbon bringával a prémium középkategóriást. Ma már ez is muzeális darab, 2011-ben nyert vele Mark Cavendish számos versenyt

Lord of March néven vált világhírűvé az angol milliárdos, aki immár igazi autós-motoros-veterános fesztválközponttá fejlesztette lenyűgöző kastélyát, és az ahhoz tartozó birtokot, amelyen minden évben több világhírű rendezvényt menedzsel. Ezek egyike a FoS – a képen a lak oldala látható a napi sztárfutam legjobbjai számára előkészített dobogóval

Íme, elölről a házikó, az emeleten a really VIP-arcokkal. Évek óta szokás égbe nyúló, és valamilyen versenyautókat tartó szobrot építeni ide, 2014 nyarán a múlt és a jelen világverő Mercedesei emelkednek a többi jármű fölé

Kevés embernek van több kilométeres versenypálya az erkélye alatt, ez egy ilyen ingatlan. Több tucatnyi különféle széria legjobb versenyautói – és pár showcar – mutatta meg magát most hétvégén a rajongóknak

Körbe a tehetősebb gyártók és a szervezők is építettek lelátókat a saját vendégeiknek, és a látogatóknak

Mivel igazi verseny is zajlott a pályán időre, ezért az eseményhez méltó volt a biztonság, több autó burkolatát lebontotta a víkenden 3 méter vastag szalmafal. Idén Loeb volt a leggyorsabb korábbi WRC-jével

Sokkoló élmény volt testközelből egymás után hallani a különféle szériákban versenyző autók eszement hangját, indokolt volt a kisgyerekek fején a fülvédő

Az állandó motorhang mellett benzin és gumiszag terjengett körülöttünk egész nap. Mint éhes kutya a húsboltban, néztek és szagoltak a világ minden részéről érkezett autóbolondok

Ez a füves-fás terület vált az egyik kedvenc, nyálcsorgató helyemmé. Minden túlzás nélkül állítható, parkolt itt több százmilliárd forintnyi érték

Számomra a Maserati az ötvenes évek végén gyártotta a legszebb autóit, ez az 5000 GT Allemano 1959-ből az egyik nagy kedvencem

Ez az autó nem az az autó, amely fennakad az ön fekvőrendőrös utcájában, mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy még a városában sem jár sosem

És akkor most jöjjön a Híres ember a közelemben-rovat. A közismerten autóbuzi és McLaren F1-törő Rowan Atkinson kissé megöregedett Mr. Bean alakítása óta, testközelből komor, orra alatt mormogó, állandóan a szája szélét nyaldosó, és a megtekintett autókkal kapcsolatban minden részletre rákérdező embernek volt. A házigazda lord két asszisztense kísérgette, érdekes módon honfitársai bár fotózták, de egyikük sem lépett oda hozzá egy selfie-re

Nem úgy a sokkal lazább Richard Pettyhez, aki minden idők egyik legnagyobb Nascar-versenyzője. Szerintem veszkó-csizmában és a híres kalapjában alszik, a V8-as versenyautója vezetése közben is viselte

Emmerson Fittipaldi sokkal jobb színben volt Pettynél, a vörösesbarna hajfesték is jobban állt a Forma-1 kétszeres világbajnokának. Igaz, a brazil csaknem egy évtizeddel ifjabb az amerikainál

Mivel a Ford vendégeként éltem át a csodát, együtt kajáltam a Top Gear történetének első Stig-jével. Az ott a szomszéd asztalnál a fordos pólóban Ben Collins. Nem árulom el, mit piált

Nálunk kevésbé ismert, de Hamiltonnál vagy Raikkönennél is nagyobb őrjöngés köszöntötte Chris Evans rádiós műsorvezetőt, a világ egyik leghíresebb Ferrari-gyűjtőjét (napszemüvegben, bőrjakóban). A következő Goodwood-cikkünkben bemutatjuk a kollekciója néhány darabját

Ha már kutyás metaforával éltem korábban, akkor tessék, itt a hétvége legcicásabb programja: Porsche Cayenekkel lehetett csapatni a sárban

A Bowlerek gyári sőfőrei sokkal brutálisabban nyomatták fel a hegyre, mivel nagy rajongója vagyok a márkának, és ez fizetős program volt, már készítettem is a kártyámat. Sajnos a 20 fontot csak apróban fogadták el, a hétvége egyetlen bakija volt a kiválóan szervezett eseményen, hogy nem hoztak kártyaleolvasót

A Forma-1-es autókra időhiány miatt éppen hogy csak rátekintettem – ezt a csokrot az autósporttal régóta jegyben járó TagHeuer állította ki
Ezeken felül a következő cikkben egészen különleges ritkaságok is jönnek: De Tomaso, AMC, Ginetta, Arash, Napier és a többi, meg sok-sok Ferrari, és gyémánt árban mért veterán-Mercedes.