Megérkeztek az első képek az új Opel Corsáról, és igazolták előzetes várakozásainkat. Már vezettük ugyanis az új, ötödik generációs Opel Corsát, csakhogy akkor még álcázva. De már akkor jeleztük, hogy eleje az Adaméhoz lesz hasonló. És tényleg! Ha ránézünk az új Opel Corsa elejére, meghatározó dizájnelemként ugyanazt a mosolyra húzódó szájat láthatjuk, mint az Adam arcán. Természetesen újak a fényszórók, harciasabb a köténylemez, és az oldalsó élek is határozottabbak. Az ajtón alul végigfutó él valóban körülbelül úgy kanyarodik, mint az Opel Insignián. Ezek a stílusjegyek a három- és az ötajtós Opel Corsán is megegyeznek.

Hátul mások

A hátuljuk azonban nagyon más – mint ahogy a jelenlegieké sem egyforma. Az ötajtósénak meredekebben áll a hátsó szélvédője és az Astráéhoz hasonló hátsó lámpája nagyjából simul a csomagtér ajtajához. A háromajtósnál döntöttebb a szélvédő, és a hátsó lámpa térben is jobban kiemelkedik. Ha nem is annyira, mint a Honda Civic esetében, de kiáll. Abban mindkét modell megegyezik, hogy a csomagtartót a hengerszerűen hátrafelé kiemelkedő embléma alsó részének megnyomásával lehet kinyitni.

Jövő év elejétől kapható az Opel Corsa kívül-belül új, magyar motororral (is) hajtott, jobb minőségű ötödik generációja.

Az Opel a Monza tanulmányautóval is megerősítette, hogy átáll a mosolygó szájat mintázó egy nagy hűtőrácsos designra. Az első szériatípus az Adam, a második a Corsa

Az Opel a Monza tanulmányautóval is megerősítette, hogy átáll a mosolygó szájat mintázó egy nagy hűtőrácsos designra. Az első szériatípus az Adam, a második a Corsa

Ha az új Corsa sziluettjét látjuk oldalról, akkor viszont eléggé ismerősnek tűnik – ami nem csoda. A padlólemezt ugyanis nem cserélték újra, és a karosszéria vázának egyes elemei is megúszták változtatás nélkül. Ebből következően a belső tér mérete sem nem nőtt, sem nem csökkent – maradt a régi. Ránézésre mégis teljesen új utasteret találunk, amely nagyon is emlékeztet – no mire? Az Adamra!

A 7 colos érintőképernyős középkonzol egy az egyben az Adamé, és a műszerfal megoldása is egyezik, abban az értelemben mindenképpen, hogy a felső részét puha műanyag borítja, ami nagyon jót tesz a minőségérzetnek. Ugyanez mondható el a műszerblokkról is. Az szintén az Adamét idézi, ám azzal a különbséggel, hogy a két nagy műszert övező krómszélű csövet közös keretre cserélték.

Áthangolás

Látszatra tehát teljesen új az Opel Corsa E, hiszen új az eleje, a hátulja és az utastere is. Csakhogy a ruha alatt is találunk számos újdonságot! A komplett futóművet újrahangolták. Az első (MacPherson) kerékfelfüggesztést tartó segédalvázat megerősítették, kicserélték a kerékagyakat, átdolgozták a geometriát és áthangolták a rugókat és a lengéscsillapítókat, méghozzá kétféle módon. Az alapbeállítás a kényelmet ötvözi magabiztos úttartással, a sportos beállítás némi engedményt tesz a rugózási komfort tekintetében a gyorsabb kanyarvétel érdekében.

A Corsát tessék nézni! A Corsát! A háromajtósnak ferdébb a hátsó szélvédője, az Astráét utánzó formájú hátsó lámpái pedig kiemelkednek a karosszériából

A Corsát tessék nézni! A Corsát! A háromajtósnak ferdébb a hátsó szélvédője, az Astráét utánzó formájú hátsó lámpái pedig kiemelkednek a karosszériából

Áthangolták a hátsó, csatolt lengőkaros felfüggesztést is, amely harmonikus egységet képez az elsővel. Lényeges újítás, hogy új az elektromos kormányszervó. Ez, a Fiattól eltanult módon, ezentúl egy gomb megnyomásával olyan állásba kapcsolható, hogy kis sebességnél nagyon kis erővel lehessen tekerni a kormányt – a hölgyvezetők várhatóan nagy-nagy örömére.

Nemcsak a hölgy-, hanem a férfi sofőröket is segíthetik az új vezetéstámogató rendszerek, amelyekből egész arzenált kínálnak az új Corsához. Követésitávolság-jelző, táblafelismerő, sávtartó, guminyomás-érzékelő rendszerek, automatikus reflektor-fényváltó – mind-mind megrendelhetőek hozzá.

Fő a kultúra

Aki nem elégszik meg az alapmotorral, teljesen új motorokkal ismerkedhet meg a Corsában. A korábbi próbavezetés alkalmával szerzett tapasztalatok alapján a típus egyik legjobb motorja az új, Szentgotthárdon készülő egyliteres, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotor lesz, amely 95 és 115 lóerős kivitelben kerül a Corsák orrába.

A teljesen alumíniumból készült motornál a rezgéseket kiegyensúlyozó tengellyel, a zajokat osztott olajteknővel csökkentették, és még egy sor olyan korszerű megoldást vonultat fel, mint a közvetlen befecskendezés, a start-stop rendszer, az elektronikus termosztát, a ki-be kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú és a hengerfejbe öntött kipufogócsonk (gyorsabb felmelegedés = kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás).

Nagyon hasonlít az új Opel Corsa műszerfala az Opel Adaméra. Ugyanúgy a felső részét borítja puha műanyag, de más a szellőzőnyílások formája, eltérő a kormány, és a műszerek közös belső keretet kaptak (az Adamban a két nagy műszert két külön cső övezi). A középkonzol egy az egyben egyezik

Nagyon hasonlít az új Opel Corsa műszerfala az Opel Adaméra. Ugyanúgy a felső részét borítja puha műanyag, de más a szellőzőnyílások formája, eltérő a kormány, és a műszerek közös belső keretet kaptak (az Adamban a két nagy műszert két külön cső övezi). A középkonzol egy az egyben egyezik

Az új motorhoz új sebességváltó is jár, egy pontosan kapcsolható hatfokozatú szerkezet, ami újdonság a benzinmotoros Corsákban, mert ilyen eddig csak az OPC-ben volt. Az alapmotorhoz nem jár ilyen, erre a szerepre a már ismert, 1,2 literes 70 lóerős négyhengeres benzinmotort jelölték ki, ami mellett megmarad még a kínálatban az 1,4 literes szívómotor is. Dízelmotor vonalon marad az 1,3 literes CDTI, csakhogy erősen átdolgozott és Euro 6-os károsanyag-kibocsátású változatban.

Hivatalosan október elején, a Párizsi Autókiállításon mutatkozik be az Opel Corsa ötödik generációja, az első autók megérkezésére azonban biztos, hogy jövő év elejéig várni kell.