Számolatlanul ömlenek a modellgyárakból az SLS-ek, a megállíthatatlannak tűnő lavinát a Minichamps indította, ők azóta már talán megdönthetetlen bőrlehúzási világcsúcsot állítottak fel a milliónyi árnyalattal és változattal. Aztán a Welly prémiummárkája, a GTAutos is beszállt a buliba, akik már szintén jól állnak a színekkel, jelenleg pedig a francia Norev a legfrissebb hús a piacon. Ár-érték arányban és minőségben is kétségtelen a GTAutos előnye, ennek szöges ellentéte a bemutatóban szereplő Minichamps Black Series.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Még mindig az egyik kedvencem a mercis negyedablakos, szürke hungarocelles dobozdizájnja, ez ráadásul sokat sejtetően fekete alapon ezüst AMG logókkal díszített, az oldalán pedig egy egészen pici felirat hirdeti, hogy bizony egy az ezer darabból. Ebben a monokróm környezetben méginkább rikít a korai naplemente-narancs metál orr. Miután túrtunk magunknak egy kellően hosszú és kellően vékony csavarhúzót, három csavar oldása után szabadíthatjuk ki a csomagolásból a kisautót. Következő lépésként mindenképpen körbe kell mutogatni mindenkinek, aki éppen otthon van, hogy mennyire gyönyörű ez a szín, közben áradozhatunk arról, hogy a nappaliban szinte citromsárga, a hálóban meg arany, ők azt fogják mondani, hogy ez csak szimplán egy fakóbb narancs. Hazudnak!
Ekkora felületen ennyi kamurács már szinte bűn, cserébe szépek a fényszórók, a LED-eket számolni lehet bennük és a karbon elemek mintája is illesztése is kiváló
Ekkora felületen ennyi kamurács már szinte bűn, cserébe szépek a fényszórók, a LED-eket számolni lehet bennük és a karbon elemek mintája is illesztése is kiváló
Fotó megosztása:
Az ajtók színe és körben az illesztésük sem stimmel, pedig egyéb helyeken rendben vannak a hézagok. Érthetetlen
Az ajtók színe és körben az illesztésük sem stimmel, pedig egyéb helyeken rendben vannak a hézagok. Érthetetlen
Fotó megosztása:
Sok gépháztető, nagyon kevés többi
Sok gépháztető, nagyon kevés többi
Fotó megosztása:
Fordulhatnának nagyobb szögben is a kerekei, a hátsók egyébként közös tengelyen vannak
Fordulhatnának nagyobb szögben is a kerekei, a hátsók egyébként közös tengelyen vannak
Fotó megosztása:
A fotomaratott feliratoknak mindig örülünk, a karbon diffúzorból kiemelkedő króm kipufogóvégek még éppen nem giccsesek
A fotomaratott feliratoknak mindig örülünk, a karbon diffúzorból kiemelkedő króm kipufogóvégek még éppen nem giccsesek
Fotó megosztása:
Aprólékosan kidolgozott felni, realisztikus karbon-kerámia fékek, jól illeszkedő karbon elemek és egy apró, de annál illúziórombolóbb lyuk
Aprólékosan kidolgozott felni, realisztikus karbon-kerámia fékek, jól illeszkedő karbon elemek és egy apró, de annál illúziórombolóbb lyuk
Fotó megosztása:
Hát, ez egyszerűen siralmas! Egyetlen pozitívuma, hogy kis karokkal nyílik a gépházfedél
Hát, ez egyszerűen siralmas! Egyetlen pozitívuma, hogy kis karokkal nyílik a gépházfedél
Fotó megosztása:
Sirályszárnyas autó esetén ez egy kötelező kép
Sirályszárnyas autó esetén ez egy kötelező kép
Fotó megosztása:
Kár, hogy ilyen műanyagosak az ülések, különben ez egy nagyon szép beltér lenne...
Kár, hogy ilyen műanyagosak az ülések, különben ez egy nagyon szép beltér lenne...
Fotó megosztása:
... mert a műszerfal kidolgozása tényleg példaértékű
... mert a műszerfal kidolgozása tényleg példaértékű
Fotó megosztása:
Ekkora felületen ennyi kamurács már szinte bűn, cserébe szépek a fényszórók, a LED-eket számolni lehet bennük és a karbon elemek mintája is illesztése is kiváló
Az ábrázata inkább csak olyan E-typeosan markáns, nincs benne semmi szupersportautósan fenyegető. A kiszélesített sárvédők miatt arcban nekem egy jóllakott, rendkívül nagyszájú óvodásra emlékeztet, de biztos csak a
béemwés rosszmájúság tört fel belőlem. Közelebb hajolva elégedetten hümmöghetünk, hogy a szénszálas kiegészítők nagyszerűen illeszkednek és a mintázatuk is méretpontos, a fényszórók bura alatti kidolgozása is kellően részletes, látható a vetítőlencse és a LED-ek is megszámolhatóak, a hatalmas méretű csillag krómozása szépen csillog, ezért is olyan nagy kár, hogy a beömlőknél ennyire egyértelmű a kamurács.
Aprólékosan kidolgozott felni, realisztikus karbon-kerámia fékek, jól illeszkedő karbon elemek és egy apró, de annál illúziórombolóbb lyuk
Dicséret illeti a Minichamps-t a felnik kiváló kidolgozásáért, a gumik mintázata, a színek, a vékonyka ezüst perem, a féknyergek AMG logója és a karbon-kerámia tárcsák is jól sikerült darabok. Mikor már erre jár a szemünk, sajnos óhatatlanul is észrevesszük, hogy mennyire kegyetlenül elállnak a karosszériától a sirályszárnyas ajtók, az illesztési hézag is feltűnően nagy körülöttük, valamint bizonyos szögekből nézve a szín sem stimmel ezeken az elemeken.
Fordulhatnának nagyobb szögben is a kerekei, a hátsók egyébként közös tengelyen vannak
Mi az a szappanopera?
A televíziós filmsorozatok egyik altípusa, egy alapvetően szórakoztató, fikciós műfaj, melynek történetvezetése epizódokra oszlik. A szó pontos fordítása az angol soap opera kifejezésnek. Az elnevezésben a „szappan” az egyes korai amerikai rádiósorozatokra utal, amelyeket rendszerint egy-egy nagy szappangyártó cég szponzorált, az „opera” pedig a műfaj drámaiságát hasonlítja a zenei operáéhoz. Továbbá azért is találó az elnevezés, mert a cselekménye és a kapcsolati szálak éppen úgy növekednek az idő elteltével, mint a szappan habja – vagy, mint az SLS-ek a modellboltok polcain.
Sovány vigasz ugyan, de cserébe viszonylag kisméretű karokkal nyílnak, amik nem lógnak be túlságosan az utastérbe, de azért ezeket lefesthették volna a tetőkárpittal megegyező feketére. Természetesen a hátsó levegő kilépő nyílásokon sincs igazi, lyuggatott rácsozás – már nem is várjuk, csak bosszankodásból felemlegetjük – inkább nézzük a példásan kivitelezett márkajelzést, a fotomaratott SLS és AMG logókat, a nagy fekete diffúzorból virító hatásvadász króm kipufogóvégeket, valamint a hátsó lámpát, melyen helyesen folytatódik az egész autón végigfutó finom él.
A fotomaratott feliratoknak mindig örülünk, a karbon diffúzorból kiemelkedő króm kipufogóvégek még éppen nem giccsesek
Az a fajta ambivalencia, mely a rettentően igényes és a borzasztóan igénytelen megoldások egy térben való alkalmazása során keletkezik, a belsőben is jelen van. Megcsinálták aprólékos műgonddal a műszerfalat az aprócska varrásimitációkkal, gombokkal a középkonzolon, hihetetlenül piciben a jellegzetes formájú váltókart, jó arányérzékkel be is plüssözték a lábteret, tettek bele két fémes pedált is, hogy szép legyen. Aztán befejezésképp úgy gondolták, elég lesz két műanyagos sportülés, a szövet helyett pedig egybeöntött piros gumiöv neki, mert már elfogyott a türelem, de azért dobunk rá egy Affalterbach címert, hogy frankó legyen. Nem lett az.
Kár, hogy ilyen műanyagosak az ülések, különben ez egy nagyon szép beltér lenne…
Nem ért túl sok vizuális inger a nem is pingpongasztalnyi, hanem inkább teniszpályányi gépházfedél felnyitása után, hiszen alatta csak egy nagyobbacska fekete-ezüst műanyaglap található. Nincsenek részletei sem, sajnos ez az oka annak, hogy az első kerekeknél oldalról át lehet látni az autón, mint egy hanyagabbul összerakott Matchbox-on. A mélységérzetemet egy másik síkba helyezett műanyaglappal próbálták előcsalogatni, de ez nekem nem hozta meg a várt hatást.
Hát, ez egyszerűen siralmas! Egyetlen pozitívuma, hogy kis karokkal nyílik a gépházfedél
A száz euró feletti árral egyértelműen túllőttek a célon, de valószínűleg ezért is készül belőle több kisebb példányszámú széria, hogy könnyebb legyen ezt indokolni. Meg persze, ez a mennyiség kiszolgálja majd a sportautó és Mercedes beállítottságú gyűjtőket. Hiszen ez inkább nekik szól, ez valahogy nem az a csábítóan szép megjelenésű modell, amire csak úgy rákíván a modellbolond a boltban. De lesz, aki boldog lesz vele, ez a lényeg!