Fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság, ennek ellenére mégsem mondjuk, hogy kaszát-kapát félrehajítva rohanjon kocsit venni a NAV-hoz. Két okból sem.
1, Mivel a maffia egykor rátelepedett a vásárlók jelenlétében szervezett adóhatósági árverésekre, manapság online lehet licitálni a lefoglalt autókra. Ügyfélkapus regisztráció után
ide kell látogatni, majd a személyes adatok bepötyögését követően a NAV rendszere egy 5 percig használható 6 számjegyű kódot küld sms-ben.
2, Meglehetősen vegyes a kínálat, sok a szutyok, bár kétség kívül vonzó áron indul számos licit. Érdemes alaposan elolvasni a járművek jellemzését, szortírozni, majd ha ezt követően is él a szimpátia, kézen fogni az ismerős autószerelőt, és vele megnézetni élőben.
Ha eztán is hevesebben ver a szív, lehet kérni azt a bizonyos sms-t, és a fotelből okosan licitálni. Négy napon át várja a NAV a beérkező ajánlatokat, de a vevők elé már egy hónappal korábban kiteríti a kínálatot. A jelenlegi választékból szemezgettünk, szubjektíven.
Opel Astra 1,4 GL, 1996
A licit 87,5 ezer forintról indul
Minden lefoglalt járműről részletes leírást közöl a NAV, és két árat. Elsőként az úgynevezett „becsérték”-et, majd az ennek a felét kitevő „minimál ajánlat”-ot, utóbbitól lehet licitálni a kocsikra. Erre a ’96-os Astrára például igen kedvezőnek tűnő 87,5 ezertől.
Vagy inkább jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árul számos lefoglalt autót az adóhatóság.
Vagy inkább jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árul számos lefoglalt autót az adóhatóság.
Fotó megosztása:
Az ígéretesnek tűnő külső ellenére nyilván ne várjon senki csodát ennyi pénzért: 302 ezer km-t mutat az óra, nem csak hogy korrodált a kasztni, de a jobb hátsó sárvédő és ajtó házilag javított, és lóg belül valamelyest a kárpit. Kevésbé finnyásoknak viszont jó ajánlat lehet, hiszen üzemképes (nem minden kocsi az errefelé), alkatrésznek pedig akár javasolható is ennyiért
Az ígéretesnek tűnő külső ellenére nyilván ne várjon senki csodát ennyi pénzért: 302 ezer km-t mutat az óra, nem csak hogy korrodált a kasztni, de a jobb hátsó sárvédő és ajtó házilag javított, és lóg belül valamelyest a kárpit. Kevésbé finnyásoknak viszont jó ajánlat lehet, hiszen üzemképes (nem minden kocsi az errefelé), alkatrésznek pedig akár javasolható is ennyiért
Fotó megosztása:
Itt van például ez az alufelnis E –as 2000-ből. Mint sok más járműnél, itt is olvasható, hogy a gépjármű ideiglenes forgalomból történő kivonását adóhatóságunk kezdeményezte az illetékes okmányiroda felé, emellett az derül ki a leírásból, hogy csak kisebb javításokat igényel. Viszont hibás a műszerfal, a km-óra állás nem látszik
Itt van például ez az alufelnis E –as 2000-ből. Mint sok más járműnél, itt is olvasható, hogy a gépjármű ideiglenes forgalomból történő kivonását adóhatóságunk kezdeményezte az illetékes okmányiroda felé, emellett az derül ki a leírásból, hogy csak kisebb javításokat igényel. Viszont hibás a műszerfal, a km-óra állás nem látszik
Fotó megosztása:
Oké, tudjuk, hogy 750 ezerért annyi a Suzuki, hogy hegyet lehet építeni belőlük, meg ez nagyon homeracing, de olyan kevés negatívumot csupán maroknyi autónál olvashatunk, mint ennél. Az első lökhárító a jobb oldalon húzott, a bal hátsó sárvédő enyhén sérült - ennyi
Oké, tudjuk, hogy 750 ezerért annyi a Suzuki, hogy hegyet lehet építeni belőlük, meg ez nagyon homeracing, de olyan kevés negatívumot csupán maroknyi autónál olvashatunk, mint ennél. Az első lökhárító a jobb oldalon húzott, a bal hátsó sárvédő enyhén sérült - ennyi
Fotó megosztása:
Amúgy üzenjük a típusról rosszakat terjesztőknek: 427 ezer kilométert biztosan kibírt eddig a legrosszabbnak tartott E-osztály eme példánya is - ha nem tekertek már az óráján az elmúlt 16 évben. Az adatokat javasoljuk ellenőrizni - olvasható a kocsiról, de az is, hogy a beszállításkor üzemképes volt
Amúgy üzenjük a típusról rosszakat terjesztőknek: 427 ezer kilométert biztosan kibírt eddig a legrosszabbnak tartott E-osztály eme példánya is - ha nem tekertek már az óráján az elmúlt 16 évben. Az adatokat javasoljuk ellenőrizni - olvasható a kocsiról, de az is, hogy a beszállításkor üzemképes volt
Fotó megosztása:
Néhány apróbb esztétikai hibával rendelkezik csupán, ami munkaeszköznél szerintünk nem probléma. A vezetőülést kiégette egykori sofőrje, törött az egyik hátsó lámpaburája, és horpadt némileg a bal oldali csomagtér-ajtó
Néhány apróbb esztétikai hibával rendelkezik csupán, ami munkaeszköznél szerintünk nem probléma. A vezetőülést kiégette egykori sofőrje, törött az egyik hátsó lámpaburája, és horpadt némileg a bal oldali csomagtér-ajtó
Fotó megosztása:
A kínálat aljáról ránézésre ez tűnik ár/érték arányban megfelelőnek, ha beszélhetünk ennyire kis összegnél értékről. Élete eddigi 21 évében az órája szerint 553 ezer kilométert teljesített, felületi sérülései számosak, a platója pedig utángyártott, de legalább olcsó. Ja, a motorját is cserélték, de ennek részletei ismeretlenek a másfél éve beszállított járművel kapcsolatban
A kínálat aljáról ránézésre ez tűnik ár/érték arányban megfelelőnek, ha beszélhetünk ennyire kis összegnél értékről. Élete eddigi 21 évében az órája szerint 553 ezer kilométert teljesített, felületi sérülései számosak, a platója pedig utángyártott, de legalább olcsó. Ja, a motorját is cserélték, de ennek részletei ismeretlenek a másfél éve beszállított járművel kapcsolatban
Fotó megosztása:
CD-játszó, klíma és riasztó is van benne, emellett biztatónak tűnik a leírása. A kasztnin csak apró karcolások találhatók, és - ilyet tényleg nagyon ritkán írnak a vámosok az adatlapokra - ez a Mondeo rendszeresen karbantartott járműként lett elvéve egykori tulajdonosától
CD-játszó, klíma és riasztó is van benne, emellett biztatónak tűnik a leírása. A kasztnin csak apró karcolások találhatók, és - ilyet tényleg nagyon ritkán írnak a vámosok az adatlapokra - ez a Mondeo rendszeresen karbantartott járműként lett elvéve egykori tulajdonosától
Fotó megosztása:
Arra céloztam, amit a kocsiról írnak, betűhíven idézem. Első lökhárító törött, hiányos. Bal első ködlámpa hiányzik. Gépháztető kavicsos, horpadt. Jobb első felniközép hiány. Karosszéria több helyen javítva, javításoknál korrodált. Jobb hátsó küszöb, bal hátsó sárvédő, mindkét hátsó lámpa repedt, törött. Reg. matrica kivágva csomagtartóban. CD tárból CD tartó hiányzik, csak a rádió szól. Centrálzár nem működik. Bal első ablakemelő gomb lötyög. Könyöklő bőrborítása kiszakadva, hiányos. Bal első ülés bőrözése kikopva. Bal oldali "B" oszlop belső burkolat sérült. A jármű alváz-és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal
Arra céloztam, amit a kocsiról írnak, betűhíven idézem. Első lökhárító törött, hiányos. Bal első ködlámpa hiányzik. Gépháztető kavicsos, horpadt. Jobb első felniközép hiány. Karosszéria több helyen javítva, javításoknál korrodált. Jobb hátsó küszöb, bal hátsó sárvédő, mindkét hátsó lámpa repedt, törött. Reg. matrica kivágva csomagtartóban. CD tárból CD tartó hiányzik, csak a rádió szól. Centrálzár nem működik. Bal első ablakemelő gomb lötyög. Könyöklő bőrborítása kiszakadva, hiányos. Bal első ülés bőrözése kikopva. Bal oldali "B" oszlop belső burkolat sérült. A jármű alváz-és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal
Fotó megosztása:
Van benne riasztó, a farában vonóhorog, és működik a CD-játszó, már ha kap egy új akksit, az ugyanis lemerült az orrában
Van benne riasztó, a farában vonóhorog, és működik a CD-játszó, már ha kap egy új akksit, az ugyanis lemerült az orrában
Fotó megosztása:
Amit viszont közöl, az tulajdonképpen ígéretesnek tűnik, nyilván komolyabb ellenőrzést kíván ez a jármű is. Szóval: 1, 171 ezret futott, 2, kavicsos a szélvédője, 3, koszos a kasztnija. Bármilyen külső vagy ruha alatti sérülésről nem ír a NAV
Amit viszont közöl, az tulajdonképpen ígéretesnek tűnik, nyilván komolyabb ellenőrzést kíván ez a jármű is. Szóval: 1, 171 ezret futott, 2, kavicsos a szélvédője, 3, koszos a kasztnija. Bármilyen külső vagy ruha alatti sérülésről nem ír a NAV
Fotó megosztása:
Korának megfelelő állapotú – olvashatjuk az adatlapon, ugyanakkor viszonylag kevés hibát sorol a leírás, pedig az adóhatóság emberei elég precízen listázzák a negatívumokat. Matt a fényezés, mondják, és enyhén sérült az első lökhárító, valamint kisebb karcok találhatók itt-ott. Ennyi pénzért nem tűnik olyan rossz vételnek – persze itt is, meg az összes több kocsinál is hangsúlyozzuk: ezek az összegek a licitindító összegek, ki tudja, meddig kúsznak fel
Korának megfelelő állapotú – olvashatjuk az adatlapon, ugyanakkor viszonylag kevés hibát sorol a leírás, pedig az adóhatóság emberei elég precízen listázzák a negatívumokat. Matt a fényezés, mondják, és enyhén sérült az első lökhárító, valamint kisebb karcok találhatók itt-ott. Ennyi pénzért nem tűnik olyan rossz vételnek – persze itt is, meg az összes több kocsinál is hangsúlyozzuk: ezek az összegek a licitindító összegek, ki tudja, meddig kúsznak fel
Fotó megosztása:
Az ígéretesnek tűnő külső ellenére nyilván ne várjon senki csodát ennyi pénzért: 302 ezer km-t mutat az óra, nem csak hogy korrodált a kasztni, de a jobb hátsó sárvédő és ajtó házilag javított, és lóg belül valamelyest a kárpit. Kevésbé finnyásoknak viszont jó ajánlat lehet, hiszen üzemképes (nem minden kocsi az errefelé), alkatrésznek pedig akár javasolható is ennyiért
BMW 530d, 2000A licit
600 ezer forintról indul
Komolyabb, kivagyibb autóra vágyók is beletúrhatnak a kínálatba, BMW-fanoknak pedig kimondottan ajánlott. Évek óta böngészve az adóhatóság oldalán, kijelenthető, hogy arányaiban valamivel szélesebbnek tűnik a müncheni márka kínálata itt, mint a hagyományos használt-autós oldalakon.
Itt van például ez az alufelnis E –as 2000-ből. Mint sok más járműnél, itt is olvasható, hogy a gépjármű ideiglenes forgalomból történő kivonását adóhatóságunk kezdeményezte az illetékes okmányiroda felé, emellett az derül ki a leírásból, hogy csak kisebb javításokat igényel. Viszont hibás a műszerfal, a km-óra állás nem látszik
Suzuki Swift 1,3 GLX, 2005
A licit
750 ezer forintról indul
Ha már egy BMW sem elég sportos, itt van ez a Swift kockás tetővel, kétszínű tükörrel, egykori gazdája szerint valószínűleg harapós orral. ÉS, az óra szerint mindössze 90 ezer kilométerrel.
Oké, tudjuk, hogy 750 ezerért annyi a Suzuki, hogy hegyet lehet építeni belőlük, meg ez nagyon homeracing, de olyan kevés negatívumot csupán maroknyi autónál olvashatunk, mint ennél. Az első lökhárító a jobb oldalon húzott, a bal hátsó sárvédő enyhén sérült – ennyi
Mercedes-Benz E 290 CDI T, 1998A licit
368,5 ezer forintról indul
A legendás 124-es után nem erősítette a márka akkori kiváló hírét az utód W210-es, a dupla kör lámpáival azonban bevonult az autódizájn nagykönyvébe. Plusz az E-kombik azért mégiscsak a puttonyosok királyai közé tartoznak, hátsó helyhiányra biztosan nem panaszkodik majd leendő gazdája.
Amúgy üzenjük a típusról rosszakat terjesztőknek: 427 ezer kilométert biztosan kibírt eddig a legrosszabbnak tartott E-osztály eme példánya is – ha nem tekertek már az óráján az elmúlt 16 évben. Az adatokat javasoljuk ellenőrizni – olvasható a kocsiról, de az is, hogy a beszállításkor üzemképes volt
Renault Kangoo 1,5 dCi, 2006A licit
450 ezer forintról indul
Korrekt ajánlatnak tűnik ez a melósautó, különösen úgy, hogy csak 5 évet futott, ugyanis a NAV szerint három évvel a gyártása után, 2009-ben állították forgalomba (vagy akkor jött be az országba), és még érvényes műszaki van rajta 2015 végéig.
Néhány apróbb esztétikai hibával rendelkezik csupán, ami munkaeszköznél szerintünk nem probléma. A vezetőülést kiégette egykori sofőrje, törött az egyik hátsó lámpaburája, és horpadt némileg a bal oldali csomagtér-ajtó
Iveco 2,5d, 1993A licit
100 ezer forintról indul
Meglehetősen szép számban találni kisebb és nagyobb teherhordókat a lefoglalt járművek között, az árak is szórnak rendesen, 2-3 millió környékén is kínálnak licitre platósokat és dobozosokat egyaránt, meg 100 ezerért is.
A kínálat aljáról ránézésre ez tűnik ár/érték arányban megfelelőnek, ha beszélhetünk ennyire kis összegnél értékről. Élete eddigi 21 évében az órája szerint 553 ezer kilométert teljesített, felületi sérülései számosak, a platója pedig utángyártott, de legalább olcsó. Ja, a motorját is cserélték, de ennek részletei ismeretlenek a másfél éve beszállított járművel kapcsolatban
Ford Mondeo 2.0, 2001A licit
300 ezer forintról indul
Benzinesként nyugodtabb szívvel ajánlható ebben a korban a Mondeo, bár ő sem futott keveset, az órája szerint 371 ezret.
CD-játszó, klíma és riasztó is van benne, emellett biztatónak tűnik a leírása. A kasztnin csak apró karcolások találhatók, és – ilyet tényleg nagyon ritkán írnak a vámosok az adatlapokra – ez a Mondeo rendszeresen karbantartott járműként lett elvéve egykori tulajdonosától
Alfa 166 2,4d, 2001A licit
600 ezer forintról indul
Érdekes, hogy ugyanabból az évből dupla annyiért kínálja a NAV ezt az Alfát – nem, nem fogom most azt írni, hogy hát pedig sokkal megbízhatatlanabb a feleannyiba kerülő Fordnál.
Arra céloztam, amit a kocsiról írnak, betűhíven idézem. Első lökhárító törött, hiányos. Bal első ködlámpa hiányzik. Gépháztető kavicsos, horpadt. Jobb első felniközép hiány. Karosszéria több helyen javítva, javításoknál korrodált. Jobb hátsó küszöb, bal hátsó sárvédő, mindkét hátsó lámpa repedt, törött. Reg. matrica kivágva csomagtartóban. CD tárból CD tartó hiányzik, csak a rádió szól. Centrálzár nem működik. Bal első ablakemelő gomb lötyög. Könyöklő bőrborítása kiszakadva, hiányos. Bal első ülés bőrözése kikopva. Bal oldali „B” oszlop belső burkolat sérült. A jármű alváz-és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal
Skoda Octavia 1,4 16V, 2005A licit
800 ezer forintról indul
Korának megfelelő állapotúnak mondják ezt a 178 ezret futott benzines Octaviát. Ennek ellenére viszonylag hosszan sorolja a leírás, hogy mely karosszériaelemeken található kisebb-nagyobb karcolás, avagy horpadás.
Van benne riasztó, a farában vonóhorog, és működik a CD-játszó, már ha kap egy új akksit, az ugyanis lemerült az orrában
BMW 320i, 2000A licit
300 ezer forintról indul
A felületes szemlélőnek is feltűnhet, hogy kissé furcsán áll a bömös motorházfedele, de sajnos az adóhatóság nem klasszikus értelemben vett tulajdonos, így nem szolgál infókkal a kocsik esetleges korábbi sérüléseiről.
Amit viszont közöl, az tulajdonképpen ígéretesnek tűnik, nyilván komolyabb ellenőrzést kíván ez a jármű is. Szóval: 1, 171 ezret futott, 2, kavicsos a szélvédője, 3, koszos a kasztnija. Bármilyen külső vagy ruha alatti sérülésről nem ír a NAV
Suzuki Swift Sedan 1,3, 2000A licit
125 ezer forintról indul
Végül egy olcsó, korához képest egész korrektnek tűnő mi autónk elektromos ablakokkal, és az órája szerint 14 év alatt mindössze 88 ezer megtett kilométerrel.
Korának megfelelő állapotú – olvashatjuk az adatlapon, ugyanakkor viszonylag kevés hibát sorol a leírás, pedig az adóhatóság emberei elég precízen listázzák a negatívumokat. Matt a fényezés, mondják, és enyhén sérült az első lökhárító, valamint kisebb karcok találhatók itt-ott. Ennyi pénzért nem tűnik olyan rossz vételnek – persze itt is, meg az összes több kocsinál is hangsúlyozzuk: ezek az összegek a licitindító összegek, ki tudja, meddig kúsznak fel
Hogy mindez csak ócskavas, te inkább húszmillióért vennél negyvenmilliós lefoglalt Bentley-t, amit hiányolsz a cikkből? Mi is hiányoltuk az igazán szép és drága autókat, így megkérdeztük a NAV-tól, hogy hát hol vannak a fehérgalléros adócsalók luxusautói?
„A nagy értékű luxusautókat általában a NAV pénzügyi nyomozói foglalják le büntetőeljárások kapcsán (jellemzően költségvetési csalási ügyekben). A büntetőeljárások során lefoglalt autók értékesítését a jogerős elkobzást követően a bíróság (törvényszék) intézi. A NAV az illetékes bíróság gazdasági hivatalának adja át azokat” – így a hivatalos válasz.
Korábban ezeket árulta a NAV, nézze meg!
A képen látható típust nem láttunk a NAV listáján, viszont van róla egy érdekes történetünk. Kattints a képre és olvasd el!