Tavaly a világ tipikus halottaskocsijait szedtük egy csokorba, idén pedig az extrémebb darabokat kutattuk fel. Jöjjenek a leggyorsabb, a legtipikusabb, legolcsóbb, legfurcsább autók, amelyek az élet utolsó útján szállítanak.

Halottaskocsik, ahogy egy temetkezési vállalkozó látja

A képek keresése közben érdekes blogra bukkantam. Ausztráliában akad egy blog, ami a temetkezési vállalkozók világába nyújt betekintést, kíméletlen részletességgel. Természetesen a témák között szerepelnek a halottaskocsik is, ebből a bejegyzésből emeltem ki a leglényegesebb részleteket.

– A gyászolók szempontjából egyáltalán nem fontos a típus, a kivitelezés általában. Csak a szín. Ezért természetes a fekete, fehér, ezüst árnyalatok uralma, de van, aki csak egy kék árnyalattal akar kitűnni, és nem V8-as motorral hajtott izomautóval, vagy tankkal.

– Kialakítás szempontjából lehet dupla-, vagy szimplakabinos a jármű. Előbbi egyszerűbb, olcsóbb, rövidebb, könnyebben manőverezhető. Utóbbiba befér a négyfős személyzet is, vagy pár temetéshez fontos kellék, de sokkal hosszabb, nehezebben fordul, mint a szimplakabinos.

– Fontos még a koszorúk elhelyezését segítő tetősínek helyzete, hogy mekkora a koporsó tere, valamint, hogy felnyitható-e az oldalsó üvegfal.

A cél szentesíti az eszközt, ez a Mazda pickup valahol Dél-Amerikában teljesít szolgálatit. Láthatólag nem emésztett fel komoly összeget az átalakítás.

A képen egy FV432-es páncélozott csapatszállítóból átalakított halottaskocsi látható, a belső pedig egy Ford Granada Cardinal szintén hasonló célokat szolgáló kiviteléből való.

A képen egy FV432-es páncélozott csapatszállítóból átalakított halottaskocsi látható, a belső pedig egy Ford Granada Cardinal szintén hasonló célokat szolgáló kiviteléből való.

Aki életében környezettudatos, zöld gondolkodású volt, annak az utolsó útján sem kell mindezzel szembefordulni. Több cég kínál már kerékpáros temetkezési lehetőséget.

Aki életében környezettudatos, zöld gondolkodású volt, annak az utolsó útján sem kell mindezzel szembefordulni. Több cég kínál már kerékpáros temetkezési lehetőséget.

Akinek a Rolls-Royce valamilyen indokból nem nyeri el a tetszését, annak ez a Maserati Q500 lehet az alternatíva. A 4.2 literes V8-as  legnagyobb nyomatéka 451 Nm, teljesítménye pedig  kereken 400 lóerő. 

Olasz elegancia, angyalokhoz szóló motorhang, ez a q500.

Akinek a Rolls-Royce valamilyen indokból nem nyeri el a tetszését, annak ez a Maserati Q500 lehet az alternatíva. A 4.2 literes V8-as legnagyobb nyomatéka 451 Nm, teljesítménye pedig kereken 400 lóerő.
Olasz elegancia, angyalokhoz szóló motorhang, ez a q500.

Dél-Amerikában tényleg mindent, mindent átalakítanak halottaskocsivá. Ez a Fiat is a példák egyike.

Dél-Amerikában tényleg mindent, mindent átalakítanak halottaskocsivá. Ez a Fiat is a példák egyike.

Az amerikai izomautók rajongóinak ennél találóbb megoldás nem létezik. V8-as Mustanggal rotyogni a túlvilágra.

Az amerikai izomautók rajongóinak ennél találóbb megoldás nem létezik. V8-as Mustanggal rotyogni a túlvilágra.

Egy halottaskocsivá átalakított Lada Niva, hogy a nehezen elérhető temetők se maradjanak autós temetés nélkül.

Egy halottaskocsivá átalakított Lada Niva, hogy a nehezen elérhető temetők se maradjanak autós temetés nélkül.

A leggyakoribb szín természetesen a fekete, a szürke, ritkábban a fehér. De vannak temetkezési vállalkozók, akik szakítanak a hagyományokkal, és kék autókat is kínálnak.

A leggyakoribb szín természetesen a fekete, a szürke, ritkábban a fehér. De vannak temetkezési vállalkozók, akik szakítanak a hagyományokkal, és kék autókat is kínálnak.

Praktikusság szempontjából biztosan kitűnő ötlet egy Ford Transit alkalmazása a feladatra.

Praktikusság szempontjából biztosan kitűnő ötlet egy Ford Transit alkalmazása a feladatra.

Egy lengyel cég olyan olcsó, népszerű alapokból épített halottaskocsikkal találta meg saját közönségét, mint a képen látható Opel Astra F.

Egy lengyel cég olyan olcsó, népszerű alapokból épített halottaskocsikkal találta meg saját közönségét, mint a képen látható Opel Astra F.

Dél-Amerikában még a Renault 19-esből is készült temetésekre szánt kivitel.

Dél-Amerikában még a Renault 19-esből is készült temetésekre szánt kivitel.

A Phantom Hearse B12 néven futó gép érdekessége, hogy nemcsak az első üléssort tartották meg, de a hátsókat is, ahová ráadásul továbbra is előre nyíló ajtókon lehet beszállni. Csak ezt követi a 234 centis koporsórekesz. A kiegészítő részeket az alap autó karosszériájához hasonlóan alumíniumból készítették. Megmaradt az 6,75 literes V12-es benzinmotor és a szintszabályozós légrugózás is.

Pontos összeget nem közölt a kocsi áráról az építő, csak annyit hogy körülbelül félmillió euró, azaz 144 millió forint.

A Phantom Hearse B12 néven futó gép érdekessége, hogy nemcsak az első üléssort tartották meg, de a hátsókat is, ahová ráadásul továbbra is előre nyíló ajtókon lehet beszállni. Csak ezt követi a 234 centis koporsórekesz. A kiegészítő részeket az alap autó karosszériájához hasonlóan alumíniumból készítették. Megmaradt az 6,75 literes V12-es benzinmotor és a szintszabályozós légrugózás is.
Pontos összeget nem közölt a kocsi áráról az építő, csak annyit hogy körülbelül félmillió euró, azaz 144 millió forint.

Egy angol munkás negyven évig dolgozott JCB munkagépekkel. Utolsó útjára is egy ilyen márkájú homlokrakodó vitte.

Egy angol munkás negyven évig dolgozott JCB munkagépekkel. Utolsó útjára is egy ilyen márkájú homlokrakodó vitte.

Eredeti funkcióját teljesen megőrizve alakították át az 1996-os Chevrolet Caprice-t. A motortérbe 6.0 literes, GM V8-as blokkot raktak, ami 3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kegyeleti járművet, amely simán eléri a bő 250 km/órát. Ezeket az adatokat, és a videót elnézve, valószínűleg a világ leggyorsabb halottaskocsijáról van szó.

Eredeti funkcióját teljesen megőrizve alakították át az 1996-os Chevrolet Caprice-t. A motortérbe 6.0 literes, GM V8-as blokkot raktak, ami 3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kegyeleti járművet, amely simán eléri a bő 250 km/órát. Ezeket az adatokat, és a videót elnézve, valószínűleg a világ leggyorsabb halottaskocsijáról van szó.

Bár van kerékpáros lehetőség is, a környezettudatosság jegyében egy Toyota Prius is jó megoldásnak tűnik.

Bár van kerékpáros lehetőség is, a környezettudatosság jegyében egy Toyota Prius is jó megoldásnak tűnik.


A cél szentesíti az eszközt, ez a Mazda pickup valahol Dél-Amerikában teljesít szolgálatit. Láthatólag nem emésztett fel komoly összeget az átalakítás.

A cél szentesíti az eszközt, ez a Mazda pickup valahol Dél-Amerikában teljesít szolgálatit. Láthatólag nem emésztett fel komoly összeget az átalakítás.

Ezek a legkülönösebb halottaskocsik 52
A motorosok között népszerű a kétkerekű temetkezési szertartás. Ezeken vagy speciálisan átalakított oldalkocsis típus, vagy egy háromkerekű trike által vontatott utánfutó szállítja a koporsót.