Mind a nagyvilágban, mind kis hazánkban kemény verseny folyik a három nagy német prémiummárka között a piaci elsőségért. A tavalyi évet nézve a BMW első helye nem kétséges 1 811 719 autó eladásával (plusz a MINI 302 183 és a Rolls-Royce 4063 darabja), itthon azonban az Audi vezet a forgalomba helyezési statisztikák szerint. Az elmúlt évben 2014 új Audi, 1736 BMW és 1302 Mercedes-Benz kapott rendszámot.

Első az Audi. Meg a BMW

Kicsit a számok mögé nézve látszik, hogy az Audi előnye a győri gyár működéséhez regisztrált autókból fakad. A BMW importőre nyilván a kecskeméti és győri autóktól megtisztított statisztikát tartja mérvadónak, amely szerint övék a vezető szerep a mezőnyben.

Érdekes az új BMW-k piaca: a legolcsóbból alig adnak el, a drágábbakból annál többet és a hátsókerék-hajtás sem vonzza a vásárlókat

435 darabbal a 3-as széria a legkeresettebb BMW itthon. A fehér 316i nem tipikus, a dízelek és a 4x4-es modellek mennek jobban, de a Touringok részaránya évről-évre nő

435 darabbal a 3-as széria a legkeresettebb BMW itthon. A fehér 316i nem tipikus, a dízelek és a 4×4-es modellek mennek jobban, de a Touringok részaránya évről-évre nő

Magyarországon kiugróan népszerűek az összkerékhajtású prémiumtermékek. Az elmúlt évben az xDrive-modellek részaránya elérte a 63 százalékot, ami nem csupán a szinte kizárólag 4×4-esként átadott X1-X3-X4-X5-X6 vonalon múlott.


Itthon a legnagyobb darabszámban értékesített modell a 3-as, 435 darabbal, amelyből szintén sok az xDrive, akár a ferdehátú GT-t, akár a limuzint vagy a kombit nézzük. Ugyanez igaz a kategóriáját 404 darabbal stabilan vezető 5-ös sorozatra is: alig látni belőle hátsókerekest a budai bevásárlóközpontok parkolóiban.

Jól indult a BMW i

Nemrég egy évértékelő rendezvényen Berkes Zoltánt arról kérdeztem, hogyan rajtolt itthon az i almárka, illetve az i3 rendelések miképp oszlanak meg a tisztán akkumulátoros verzió és a hatótávnövelő benzinmotoros kivitel között? Mivel ezt kimondani is hosszú, nemhogy leírni, az előbbit BEV (Battery Electric Vehicle), utóbit REX (Range EXtender) néven emlegetik a cégen belül. Az importőr kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a tervezés során a ténylegesnél nagyobb arányban számítottak a REX értékesítésére, de az ügyfelek a benzines áramfejlesztő nélkül veszik az autót. Amely itthon és külföldön is jól indult: 2014-ben 17 800 i BMW talált gazdára, legnagyobbrészt i3.

Másfél évre ugrott a konnektorról tölthető akkus, hibrid sportautó szállítási határideje. A BMW célja, hogy a gyártókapacitás bővítésével maximum fél évet várjanak a vásárlók az i3 és i8 modellekre

Másfél évre ugrott a konnektorról tölthető akkus, hibrid sportautó szállítási határideje. A BMW célja, hogy a gyártókapacitás bővítésével maximum fél évet várjanak a vásárlók az i3 és i8 modellekre

Magyarországon tavaly novemberben jelent meg az i3 és az i8, nagyjából párhuzamosan a kínai bevezetéssel. Ekkortól a kínai igények miatt annyira megugrott kereslet a konnektorról tölthető hibrid sportautó iránt, hogy az i8 addig is egyéves szállítási határideje megugrott másfél évre. A BMW másfélszeresére növelte a gyártókapacitást Lipcsében, de így is csupán azt tűzhette ki célul, hogy „Az i-modellekre, ideértve az i3-at is, ne kelljen fél évnél többet várnia az ügyfeleknek” – vázolta a helyzetet Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

X6: a leggonoszabb BMW

Az importőr most kezdi az új X6 forgalmazását. A második generációt a formatervezők nem rajzolták annyira agresszívre, mint az elsőt, de így is képes lehet kihozni a legrosszabbat a volánja mögé ülőkből. Persze sosem az autó tehet arról, ha természetes élőhelyének tűnik a villamossín, autópályás dugóban a leállósáv.

Csupán 0,32 az alaktényezője. Formája kevésbé agresszív, mint elődjéé volt

Csupán 0,32 az alaktényezője. Formája kevésbé agresszív, mint elődjéé volt

Lenyűgöző jelenlétű fémtömbről van szó, pedig 490,9 centis hossza négy milliméterrel kisebb egy kombi Insigniáénál. Az X6 mégis óriásinak hat, még a próbaképp mellé leparkolt X4 mellett is. Elöl akkora vesék díszítik, hogy egészen a fényszórókig elérnek és már az alapmodell is 19 collos felniken áll. Ezért is meglepő, hogy a monstrum alaktényezőjét sikerült 0,32-re leszorítani, ami kiváló cw-érték egy aszfaltterepjárótól.

Mivel az xDrive nyomatékeloszlását elektronika vezérli, a Porsche Macanhoz hasonlóan az M50d-n is megvalósítható volt a kétméretű abroncsszett.
 

A szürke ív valóban ott van a műszerek körül, de az egész műszerfal egy nagy képernyő. Megnő rajta az aktuális sebesség, ahol a mutató tart

A szürke ív valóban ott van a műszerek körül, de az egész műszerfal egy nagy képernyő. Megnő rajta az aktuális sebesség, ahol a mutató tart

Ezzel az igényes megoldással a szélesebb hátsó és a keskenyebb, többnyire merevebb első gumik jobban hozzáigazíthatók eredendő feladatukhoz, az autó hajtásához illetve a kormányzáshoz. Elöl 255/50 R19, hátul 285/45 R19-es kerekeken áll a 381 lóerős dízel csúcsmodell, míg a többi motorváltozat egyforma kerekeket kap, 255/50 R19 méretben.

258-450 LE, akár 750 Nm

Három dízelmotorral kapható az autó. Az xDrive30d 258 lóerős, 560 Nm nyomatékkal. A sorhatos dízel erejéről annyit, hogy a 2140 kilóról induló autó 6,7 másodperc alatt gyorsul vele százra, és ez még csak az alapváltozat.
 

Nem egy elsőbálozó az X4 sem, de mellette látszik igazán, menyire impozáns fémtömb egy új X6

Nem egy elsőbálozó az X4 sem, de mellette látszik igazán, menyire impozáns fémtömb egy új X6

A 40d ugyanez a blokk 313 lóerővel és 630 Nm nyomatékkal, a mindenvivő pedig az M-Performance családba tartozó, háromturbós M50d, amely 381 lóerős és 750 Nm nyomatékkal támadja a nyolcfokozatú automatikus váltót. Az automata sebességváltó az összes X6-ban szériafelszerelés.

4,8 mp 100-ra. 2,2 tonnával

Egyelőre két benzines motorral gyártja az autót az egyesült államokbeli üzem Spartanburgban. A 35i a 306 lóerős, háromezres soros hathengeres, az 50i motorja a 4,4 literes V8, két turbóval, 450 lóerővel, 650 Nm forgatónyomatékkal. Irtózatos erejével 4,8 mp elég százig.

258 lóerős a kvázi alapváltozat,amely 6,7 mp alatt gyorsul százra. Már megvan a valamivel később érkező X6M listaára is

258 lóerős a kvázi alapváltozat,amely 6,7 mp alatt gyorsul százra. Már megvan a valamivel később érkező X6M listaára is

A nyolchengeres benzines 9,7 l/100 km átlagfogyasztása jelzi, hogy a BMW-nél igen profi szakemberek idomítják a motorokat a szabványos mérés sajátosságaihoz. Ettől persze nő a valós és a megadott fogyasztás különbsége, de a fogyasztással arányos szén-dioxid-kibocsátáson alapuló adórendszerekkel minden tulaj örül a minél kisebb laborértékeknek.

Átdolgozott 1-es, 3-as, 6-os és új 7-es

A tavalyi igen jó év és az erős évkezdet után sem vesz vissza a tempóból a BMW. Még az első negyedévben megérkezik az X5M és az X6M, a 2-esből megjelennek az összkerékhajtású modellek és a hátsókerekes kupé új motorokat is kap. Elkezdődik továbbá a szolidan renovált 6-os széria értékesítése, amely túl van a házi zsargonban LCI-nek (Life Cyle Impulse) nevezett ráncfelvarráson.

Még az idei első negyedévben pusztítani kezd az új X6M. 575 lóerős és 4,2 másodperc alatt gyorsul százra

Még az idei első negyedévben pusztítani kezd az új X6M. 575 lóerős és 4,2 másodperc alatt gyorsul százra

Tavasszal jön a 2-es kabrió, a MINI JCW, a kétliteres, 231 lóerős John Cooper Works sportváltozat és megújul az 1-es. Időközben az utolsó hátsókerék-hajtású kompakt autó túl van modellciklusa első felén. Mivel birodalmi rohamosztagosra emlékeztető ábrázatát sok vevő értetlenül fogadta, a designerek erősen módosították az 1-es orrát és a farát.

Szemből az ActiveTourert idézi, hátul a VW Polóra hasonlító lámák helyett kapott újabbakat és motorválasztéka is alaposan átalakul a modellfrissítéssel és a 3-as átdolgozásáról, az érkező új 7-esről még nem is volt szó. Látva az újdonságokat nem csodálkoznánk, ha 2015 hasonlóan jól sikerülne a BMW számára, mint az elmúlt év.

Konvencionálisabb lett az 1-es BMW orra a ráncfelvarrással

Konvencionálisabb lett az 1-es BMW orra a ráncfelvarrással