Röviden – Mercedes-Benz Shooting Break |
Mi ez? |
A négyajtós, mezei CLA kombisított változata |
Mit tud? |
Több helyet, praktikusabb belsőt kínál, de a menő külső megmaradt |
Mibe kerül? |
200 ezerrel drágább a mezei CLA-nál |
Kinek jó? |
Annak, aki kompakt, elsőkerekes Mercedesre vágyik |
Mercedes-Benz, Kecskemét
Mercedes-Benz, Kecskemét
Fotó megosztása:
Durván egymilliárd eurót költöttek eddig a kecskeméti üzemre
Durván egymilliárd eurót költöttek eddig a kecskeméti üzemre
Fotó megosztása:
Nincs még három éve, hogy Kecskeméten beindult a Mercedes gyár
Nincs még három éve, hogy Kecskeméten beindult a Mercedes gyár
Fotó megosztása:
Nem könnyű feladat itt fényképezni
Nem könnyű feladat itt fényképezni
Fotó megosztása:
Lassan érkeznek a fontos emberek
Lassan érkeznek a fontos emberek
Fotó megosztása:
Orbán Viktor megtekint egy CLA-t
Orbán Viktor megtekint egy CLA-t
Fotó megosztása:
Orbán Viktor CLA Shooting Brake-et vezet
Orbán Viktor CLA Shooting Brake-et vezet
Fotó megosztása:
Orbán Viktor kezet ráz
Orbán Viktor kezet ráz
Fotó megosztása:
A képen egy miniszterelnököt rejtettünk el. Ki találja meg?
A képen egy miniszterelnököt rejtettünk el. Ki találja meg?
Fotó megosztása:
Orbán Viktor megpihen
Orbán Viktor megpihen
Fotó megosztása:
Az első
Az első
Fotó megosztása:
Apró fenékrátét miatt vagyunk ma itt
Apró fenékrátét miatt vagyunk ma itt
Fotó megosztása:
Három műszakban készülnek itt az autók
Három műszakban készülnek itt az autók
Fotó megosztása:
Minden lyukba belenéznek
Minden lyukba belenéznek
Fotó megosztása:
Egy sor mikró, egy sor hűtő
Egy sor mikró, egy sor hűtő
Fotó megosztása:
Száguldoznak a targoncák, megy a munka
Száguldoznak a targoncák, megy a munka
Fotó megosztása:
Matt lakk tisztító
Matt lakk tisztító
Fotó megosztása:
Lámpák várnak a fellépésre
Lámpák várnak a fellépésre
Fotó megosztása:
Ebédlő
Ebédlő
Fotó megosztása:
A csomagtartó ajtajának beállítása folyik itt éppen
A csomagtartó ajtajának beállítása folyik itt éppen
Fotó megosztása:
Ez bizony hálós, akármi legyen is benne
Ez bizony hálós, akármi legyen is benne
Fotó megosztása:
A kis sárga téglarobot önműködően szaladgál fel-alá és alkatrészekkel megrakott kocsikat vonszol maga után
A kis sárga téglarobot önműködően szaladgál fel-alá és alkatrészekkel megrakott kocsikat vonszol maga után
Fotó megosztása:
A hangszórók már bent vannak
A hangszórók már bent vannak
Fotó megosztása:
Kesztyűűű
Kesztyűűű
Fotó megosztása:
Mindenki nyugodjon le, a cucc ellenőrizve!
Mindenki nyugodjon le, a cucc ellenőrizve!
Fotó megosztása:
Nem CBA
Nem CBA
Fotó megosztása:
Nem kellett leállítani a termelést, pedig eléggé láb alatt voltunk
Nem kellett leállítani a termelést, pedig eléggé láb alatt voltunk
Fotó megosztása:
A világ minden tájára innen készülnek a CLA-k
A világ minden tájára innen készülnek a CLA-k
Fotó megosztása:
Fiam, majd adja oda a kesztyűmet Havasinak, hogy tegye a kólásdoboz mellé. Biztos boldog lesz.
Fiam, majd adja oda a kesztyűmet Havasinak, hogy tegye a kólásdoboz mellé. Biztos boldog lesz.
Fotó megosztása:
Orbán Viktor CLA Shooting Brake-et vezet
„Minden napra egy tojás, illetve minden évben egy új modell” – kezdte beszédét Orbán Viktor a kecskeméti Mercedes gyárban tartott ünnepélyes, gyártásindító ceremónián. A most induló CLA Shooting Brake a harmadik modell, amelyet a 2012-ben beindult kecskeméti gyárban készítenek a négyajtós, kupé CLA és a B-osztály mellett.
A kizárólag itt készülő kombi CLA a Mercedes kompakt, elsőkerekes architektúrájára épül, amely különösen jól pörög az utóbbi években. Csak 2014-ben pár tized híján 25 százalékos eladás növekedést könyvelhetett el a márka ebben a kategóriában, soha ennyi kompakt autót nem adtak még el, mint tavaly. Mától az A, B, CLA GLA modellek mellett egy ötödik kompakt is beszáll a bizniszbe, a CLA Shooting Brake.
Nincs még három éve, hogy Kecskeméten beindult a Mercedes gyár
Mi is az a Shooting Brake?
Magyarul kombi. Vagyis mégsem ilyen egyszerű a magyarázat, a Shooting Brake a Mercedesnél olyan puttonyost jelöl, ami nem igazi kombi – nem fér be hátra, hanyagul behajigálva a világ összes cucca – hanem csak valami kombinak látszó izé. Kis fenékdudorodással, de bitang nagyra dagadt segg nélkül nyel el valamival több úti holmit, mint a négyajtós változat, a gyár saját szavaival úgy mondja, hogy a menő „kupé formát hétköznapokon is használható formába öntötték”. Lefordítva ez annyit tesz, hogy jó eséllyel már a hátsó ülésen is elfér benne egy átlagos méretűre nőtt ember, és nem kell ferdén tartania utazás közben a fejét.
A világ minden tájára innen készülnek a CLA-k
A négyajtós CLA kupéval szinte centire megegyezik a kombi kivitel is, csupán az eltérő tetőkialakítás miatt magasabb valamivel, egész pontosan 3 mm-rel, ami 4 centi plusz fejteret jelent a második sorban ülőknek. Természetesen valamelyest nőtt a csomagtartó befogadóképessége is, ez 470-ről 495 literre puffadt, de az igazi nyereség nem a plusz literekben, hanem a jobb variálhatóságban rejlik.
„A balatoni szállodák parkolójában háromféle autót lehet látni. Keletit, nyugatit, meg Mercedest.” – folytatja a miniszterelnök a beszédét. Majd kitér arra, mennyire jól jött a válságban szomorkodó országnak, hogy a Mercedes éppen ide hozta ezt a gyárat. Ez baráti érzelmeket vált ki. Aztán szóba kerül a többi 6000, részben, vagy teljes egészében német tőkével alapított cég, amely 300 ezer munkavállalónak biztosít megélhetést. Orbán Viktor ezt gyorsan fel is szorozta néggyel és kijött, hogy jelenleg 1,2 millió magyar életét befolyásolják ezek a német cégek.
Fiam, majd adja oda a kesztyűmet Havasinak, hogy tegye a kólásdoboz mellé. Biztos boldog lesz.
A gyár
A Kecskeméten, 800 millió eurós – azóta újabb 200 milliónyi fejlesztést is kapott az üzem – beruházásból felépült Mercedes gyárban 2012. márciusában indult meg a termelés. Jelenleg 4000 dolgozónak, három műszakban adnak munkát, 180 országba exportálnak és több, mint 300 ezer darab autót gyártottak már itt. 17 hazai beszállítóval kezdték a termelést nem egészen három évvel ezelőtt, de ma már 32 hazai cég szállít különféle alkatrészeket a gyárba.
Durván egymilliárd eurót költöttek eddig a kecskeméti üzemre
A gyárvezetés szerint elkötelezett, kreatív emberek dolgoznak itt, amelyet az is bizonyít, hogy eddig 1400 ötlet, javaslat érkezett tőlük, amivel a gyár versenyképességét tvább lehet növelni.
„Nem titkolt célunk, hogy olyan ország legyünk, ahol nemcsak gyártják a Mercedeseket, hanem egyre nagyobb fizetőképes kereslet is van rájuk.” – hangzott el a hat és félperces beszéd végén. Egyelőre a Mercedes gyár parkolójában csak német rendszámú Merciket lehet látni, nyilván nem a gyártósoron dolgozók autói ezek. (Hogy mennyit is keres egy munkás a kecskeméti gyárban,
arról itt olvashatnak bővebben.) Műszakváltáskor teljesen átlagos autótömeg kelt útra az üzem melletti óriási parkolóból.
Videón a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake:
a videó a hirdetés után indul
A fontos emberek távozása után még körbejárhattuk a gyárat, amely közel nem annyira szellős, mint a nemrég meglátogatott
Great Wall bolgár üzemcsarnoka. Érthető a különbség, itt nem évi 5000 autóval bohóckodnak, hanem valódi termelés folyik, valódi tempóban. Targoncák száguldanak alkatrészekkel megrakva, emberek szorgoskodnak a munkaállomásokon és néhány percenként le is gördül egy-egy csillagos emblémás autó a szalag végéről.
Motorválaszték:
Típus: |
200 CDI |
220 CDI |
180 |
200 |
250 (4Matic) |
45 AMG |
Lökettérfogat (cm3) |
2143 |
2143 |
1595 |
1595 |
1991 |
1991 |
Teljesítmény (LE) |
136 |
177 |
122 |
156 |
211 |
360 |
Forgatónyomaték (Nm) |
300 |
350 |
200 |
250 |
350 |
450 |
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (l/100lkm) |
3,9 |
4,0 |
5,3 |
5,3 |
5,5 (6,8) |
6,9 |
CO2-kibocsátás (g/km) |
101 |
105 |
124 |
124 |
132 (156) |
161 |
Gyorsulás 0-100 km/óra, mp |
9,9 |
8,3 |
9,4 |
8,8 |
6,9 (6,8) |
4,7 |
Csúcssebesség, km/óra |
215 |
228 |
210 |
225 |
240 |
250
|
Mikortól, mennyiért?
Az új Mercedes-Benz CLA Shooting Brake egyelőre két diesel- és négy benzinmotorral, valamint 4MATIC összkerékhajtással kapható és durván 200 ezer forinttal drágább a négyajtós kupénál. A CLA Shooting Brake 2015. január 15. óta rendelhető, és az első járművek 2015 márciusában érkeznek majd az európai márkakereskedőkhöz, innen, Kecskemétről.
Ha az Istenkirály a 10-es, a rettentő szutyok az 1-es, akkor hányast adnál az autónak?
Ha az Istenkirály a 10-es, a rettentő szutyok az 1-es, akkor hányast adnál az autónak?