Szerdán adta át megbízólevelét az államfőnek Colleen Bradley Bell, akinek eheti érkezését politikai okokból a szokottnál is nagyobb érdeklődés övezte. Ráadásul az új amerikai nagykövet hollywoodi híresség, ha nem is filmszínész.
Jóval a magángépe landolása előtt megkerestük a hazai nagykövetségeket, árulják el, milyen autókat használnak a csúcsdiplomaták.
Biztonsági okból titkos! Ez komoly?
Az amerikai képviselet szóvivője, Elizabeth Webster – megköszönve érdeklődésünket – személyiségi és biztonsági okokra hivatkozva elutasította a válaszadást.
A világ vezető hatalmának nagykövete védelmében szükségesek óvintézkedések olyan békés kis országokban is, mint az EU közepén hancúrkodó hazánk. DE! A nagykövet autójának a márkáját/típusát féltve őrizgetni megmosolyogtató akkor, amikor egyszerű netes kereséssel (plusz MTI) számos fotót találhatunk arról a bizonyos, ránézésre páncélozott Cadillac-ről.
Biztonsági okokból titkolják. Az izraeli, az orosz és a kínai csúcsdiplomaták járműveiről sem adnak infót. Mi viszont megmutatjuk olvasóinknak.
Biztonsági okokból titkolják. Az izraeli, az orosz és a kínai csúcsdiplomaták járműveiről sem adnak infót. Mi viszont megmutatjuk olvasóinknak.
Fotó megosztása:
Itt az előző nagykövet, Eleni Tsakopoulos Kounalakis száll ki belőle egy felsőoktatási intézmény meglátogatása előtt (forrás: PPKE)
Itt az előző nagykövet, Eleni Tsakopoulos Kounalakis száll ki belőle egy felsőoktatási intézmény meglátogatása előtt (forrás: PPKE)
Fotó megosztása:
Itt Bell tegnap, a Várban (forrás: MTI)
Itt Bell tegnap, a Várban (forrás: MTI)
Fotó megosztása:
Teljes valójában (forrás: PPKE)
Teljes valójában (forrás: PPKE)
Fotó megosztása:
Ilan Mor izraeli nagykövet távozóban Szegedről (forrás: szegedma.hu)
Ilan Mor izraeli nagykövet távozóban Szegedről (forrás: szegedma.hu)
Fotó megosztása:
Ilyen ez az internet. A japán autógyártás csúcsa Európában a Lexus LS 600h
Ilyen ez az internet. A japán autógyártás csúcsa Európában a Lexus LS 600h
Fotó megosztása:
Az első titkártól talán kevesebbet békávézik a nagykövet
Az első titkártól talán kevesebbet békávézik a nagykövet
Fotó megosztása:
Bellnek még nincs tapasztalata a BKV-ról, ez a reptéri busz, amire a testőre, Magyar Levente külügyi államtitkár, és André Goodfriend ügyvivő mellett csak a távirati iroda fotósa szállhatott fel
Bellnek még nincs tapasztalata a BKV-ról, ez a reptéri busz, amire a testőre, Magyar Levente külügyi államtitkár, és André Goodfriend ügyvivő mellett csak a távirati iroda fotósa szállhatott fel
Fotó megosztása:
Bizonyos cégeknél, önkormányzatoknál stb. a góré parkolóhelye a bejárathoz legközelebbi. Szerintünk az orosz fődiplomatát a W212-nél is komolyabb kocsival fuvarozza a sofőre
Bizonyos cégeknél, önkormányzatoknál stb. a góré parkolóhelye a bejárathoz legközelebbi. Szerintünk az orosz fődiplomatát a W212-nél is komolyabb kocsival fuvarozza a sofőre
Fotó megosztása:
Az általunk fotózott képviseletek közül messze-messze az orosz körül áll rendszeresen a legtöbb autó. 80 százalékban Toyota, a maradék főleg Merci és BMW
Az általunk fotózott képviseletek közül messze-messze az orosz körül áll rendszeresen a legtöbb autó. 80 százalékban Toyota, a maradék főleg Merci és BMW
Fotó megosztása:
A felirat, ami lecsúszott: Vigyázat, szőke nő a volánnál!
A felirat, ami lecsúszott: Vigyázat, szőke nő a volánnál!
Fotó megosztása:
A BMW-t imádják a kínaiak is, a kereskedelmi osztály előtt szerdán egy vadiúj, összkerekes 4-es, és egy szintén fiatal 3-as GT is parkolt
A BMW-t imádják a kínaiak is, a kereskedelmi osztály előtt szerdán egy vadiúj, összkerekes 4-es, és egy szintén fiatal 3-as GT is parkolt
Fotó megosztása:
Ott jártunkkor beparkolt közéjük egy civil Mazda – erre az autóra még visszatérünk
Ott jártunkkor beparkolt közéjük egy civil Mazda – erre az autóra még visszatérünk
Fotó megosztása:
A nagykövet autóját firtató kérdésünkre nem válaszoltak a kínaiak, ez a két épület a diplomatáik főhadiszállása. Bent egy 5-ös várja gazdáját
A nagykövet autóját firtató kérdésünkre nem válaszoltak a kínaiak, ez a két épület a diplomatáik főhadiszállása. Bent egy 5-ös várja gazdáját
Fotó megosztása:
A svédekhez hasonlóan szeretik, és használják a hazai márkákat a dél-koreai követség munkatársai. A patinás Andrássy úti villa hátsó parkolójában ezt a Santa Fe-t, és i40-est fotóztuk. Vajon a villa főbejáratánál mi áll?
A svédekhez hasonlóan szeretik, és használják a hazai márkákat a dél-koreai követség munkatársai. A patinás Andrássy úti villa hátsó parkolójában ezt a Santa Fe-t, és i40-est fotóztuk. Vajon a villa főbejáratánál mi áll?
Fotó megosztása:
Ez német földön készült
Ez német földön készült
Fotó megosztása:
Ugye senki nem lepődik meg azon, hogy a francia képviselet előtt C6-os áll, meg egy Renault Scénic, arrébb pedig egy Peugeot 5008
Ugye senki nem lepődik meg azon, hogy a francia képviselet előtt C6-os áll, meg egy Renault Scénic, arrébb pedig egy Peugeot 5008
Fotó megosztása:
Önmagában érdekes az albán követség elhelyezkedése. Éppen szemben van a nagy ellenség, Szerbia követségével, így egész nap figyelhetik egymást. Mindössze ez az ütött-kopott C-osztály állt az albán képviselet előtt
Önmagában érdekes az albán követség elhelyezkedése. Éppen szemben van a nagy ellenség, Szerbia követségével, így egész nap figyelhetik egymást. Mindössze ez az ütött-kopott C-osztály állt az albán képviselet előtt
Fotó megosztása:
Többszörösen hiányos, sokszorosan sérült
Többszörösen hiányos, sokszorosan sérült
Fotó megosztása:
Szintén egy szem, de szintén német prémiumautó parkolt a szerb képviselet előtt
Szintén egy szem, de szintén német prémiumautó parkolt a szerb képviselet előtt
Fotó megosztása:
Mindössze 15 perccel a CX-7 leparkolása után máris megjelentek bírságolni a terézvárosi közteresek
Mindössze 15 perccel a CX-7 leparkolása után máris megjelentek bírságolni a terézvárosi közteresek
Fotó megosztása:
Ugyanabban az utcában, olyan 30-40 méterrel arrébb viszont évek óta, minden egyes nap a járdán parkolnak ezek a diplomaták
Ugyanabban az utcában, olyan 30-40 méterrel arrébb viszont évek óta, minden egyes nap a járdán parkolnak ezek a diplomaták
Fotó megosztása:
Itt az előző nagykövet, Eleni Tsakopoulos Kounalakis száll ki belőle egy felsőoktatási intézmény meglátogatása előtt (forrás: PPKE)
Itt Bell tegnap, a Várban (forrás: MTI)
A rend kedvéért egy újabb levélben konkrétan rákérdeztünk, hogy Bell az elődei által használt autót örökli-e? Erre a nyilvánvaló igen helyett már nem kaptunk választ.
Teljes valójában (forrás: PPKE)
Egy állampolgárára vetítve Izrael az Egyesült Államoknál is sokkal többet költ védelemre, meg sem lepődtünk, hogy a budapesti követségüktől ez a válasz jött: „biztonsági okok miatt sajnos az nem áll módunkban válaszolni a kérdéseire”. Akkor megmutatjuk az ő kocsiját is.
Ilan Mor izraeli nagykövet távozóban Szegedről (forrás: szegedma.hu)
Váratlanul ért ugyanakkor a japán képviselet elutasítása, szintúgy biztonsági okokra hivatkozva. Természetesen az őexcellenciája által használt Lexus LS 600h-ról is vannak fotók
Ilyen ez az internet. A japán autógyártás csúcsa Európában a Lexus LS 600h
Miért mérges a magyar autósokra a japán kulturális attasé?
Őszinte kíváncsisággal kérdeztem meg a követségektől azt is, ugyan mondják már el, mit gondolnak a magyar autósokról, vagy éppen a szeretett-gyűlölt budapesti tömegközlekedésről.
„A budapesti forgalom természetesen nagyon barátságos bármely mexikói számára, de ez nem is meglepő, hiszen Mexikóváros az elővárosaival együtt több mint 20 milliós metropolisz. Ott olyan távolságokkal kell megküzdeni nap mint nap, mint a 28.8 km hosszú Avenida de los Insurgentes, amely átszeli a szövetségi fővárost” – így a közép-amerikai ország sajtósának válasza.
Yasuda Kunihiko, a japán követség első titkára (egyúttal kulturális attasé) egészen hosszan részletezte érdeklődésemre a véleményét. Látszik, hogy régóta koptatja útjainkon a felfestéseket, amelyekkel a legkevésbé sem elégedett. „A közlekedési jelek az aszfalton sok helyen alig láthatóak, lekoptak (rossz minőségű a festék?), ezért a bonyolultabb útkereszteződésnél nehéz követni/megtalálni a megfelelő a sávot, ami balesetveszélyes. Annak ellenére, hogy néhol nehezen észrevehetők a sávok, a tájékozódást segíteni hivatott táblák sem sokat segítenek.”
Őszinte véleményt mond a magyar autósokról is, bizonyos helyzetekben felmérgesítjük őt. „A japán autóvezetőkhöz képest vadabbul vezetnek, lobbanékonyak, de a japánokhoz képest a gyalogosokkal szemben sokkal előzékenyebbek.
Ami a japánokat a magyarországi autóvezetésben leginkább zavarja, az a követési távolság be nem tartása, vagyis a magyar autósok túlságosan rátapadnak az előttük haladó járműre. A japánokat idegessé teszi arra gondolni, hogy egy hirtelen fékezéskor vajon időben meg tud-e állni az utánuk jövő autó? A másik dolog, hogy amikor én elég követési távolságot hagyva vezetek, akkor gyakran előfordul, hogy az utánam jövő autó engem megelőzve elém kerül – ettől mérges leszek. Bár én velem nem történt meg, de Budapesten gyakran láttam autós balesetet, amelyek véleményem szerint a be nem tartott követési távolság miatt következtek be.
Az első titkártól talán kevesebbet békávézik a nagykövet
Mindemellett az az általános véleményem, hogy a magyar autóvezetők – legyenek akár férfiak, akár nők – ügyesebb autóvezetők, mint a japánok. De abban az értelemben is, hogy ‘túl’ ügyesek, azaz, nem vezetnek biztonságosan” – meséli tapasztalatait Yasuda Kunihiko úr.
Ne felejtsük, hogy diplomaták nyilatkoznak cikkünkben, így még a svéd követség munkatársai is látnak pozitívumokat a budapesti közlekedésben. „Az alá-fölérendeltségi viszony helyett egyre inkább az egymás partnerként való kezelése kezd Magyarországon is előtérbe helyeződni, ami nagyon örvendetes dolog.”
Mindig mondom a vendégeimnek: kapaszkodjatok!
Szerencsénkre Yasuda Kunihiko első titkár a budapesti tömegközlekedést is használja, és erről sem rejti véka alá a véleményét. „Örvendetes, hogy új buszokat állítottak forgalomba, főleg a Mercedesekre gondolok. Sajnos a régi Ikarusok elavultak, az ezeket vezető sofőrök vezetési stílusa pedig durva, ezért ezekre nem szívesen szállok. Ha Japánból jöttek vendégeim, akkor mindig figyelmeztettem őket, hogy erősen kapaszkodjanak, mert a hirtelen fékezések, indulások, kanyarok alkalmával könnyen eleshetnek.”
Bellnek még nincs tapasztalata a BKV-ról, ez a reptéri busz, amire a testőre, Magyar Levente külügyi államtitkár, és André Goodfriend ügyvivő mellett csak a távirati iroda fotósa szállhatott fel
A mexikóiaknak viszont a BKV is tetszik. „A nagykövetségen szolgáló diplomatáink közül mindannyian nagy rajongói a budapesti közösségi közlekedési hálózatnak, amely mind biztonságban, mind gyorsaságban és elérhetőségben sokkal jobb, mint amivel Mexikóban lehet találkozni. Többen közülük busszal és villamossal járnak munkába.”
Mivel járnak a kínaiak és az oroszok?
A mexikóiak BKV-használatában könnyen lehet, benne van az is, hogy mindössze három személyautója van a követségüknek: egy Audi A6, egy Ford Galaxy és egy „régebbi típusú Volvo”. Az Audit kizárólag a nagykövet használja, a többi nem feltétlenül személyhez kötött.
Lakosságszámban mindössze a töredéke Mexikónak Svédország, a budapesti diplomatáik, és munkatársaik mégis sokkal több járművet használnak. Meg kell említenünk, hogy a bő tucatnyi megkeresett képviselet közül a svéd adta a legrészletesebb válaszokat.
A nagykövetség két autót futtat:
– egy Saab 9.5t-t (szedán, 6 éves), illetve egy 9.3TD-t (kombi, 5 éves)
A diplomáciai státuszban lévő munkatársak négy kocsit használnak:
– egy Volvo XC90-et (5 éves), egy XC60-at (2 éves), egy Volvo V70-et (10 éves), illetve egy Toyota Avensist (kombi, 4 éves)
Ezen felül a helyi alkalmazottak még plusz három autót vehetnek igénybe:
– Opel, Corsa, Ford Mondeo, Alfa Romeo 156.
Sehol német prémiummárka. Az orosz nagykövetség főbejáratánál viszont mindháromból áll egy-egy példány.
Bizonyos cégeknél, önkormányzatoknál stb. a góré parkolóhelye a bejárathoz legközelebbi. Szerintünk az orosz fődiplomatát a W212-nél is komolyabb kocsival fuvarozza a sofőre
Az általunk fotózott képviseletek közül messze-messze az orosz körül áll rendszeresen a legtöbb autó. 80 százalékban Toyota, a maradék főleg Merci és BMW[sc_cts_position slug="content060" clear="1"]
A felirat, ami lecsúszott: Vigyázat, szőke nő a volánnál!
A BMW-t imádják a kínaiak is, a kereskedelmi osztály előtt szerdán egy vadiúj, összkerekes 4-es, és egy szintén fiatal 3-as GT is parkolt
Ott jártunkkor beparkolt közéjük egy civil Mazda – erre az autóra még visszatérünk
A nagykövet autóját firtató kérdésünkre nem válaszoltak a kínaiak, ez a két épület a diplomatáik főhadiszállása. Bent egy 5-ös várja gazdáját
Szerbia vs. Albánia = BMW vs. Mercedes?
A svédekhez hasonlóan szeretik, és használják a hazai márkákat a dél-koreai követség munkatársai. A patinás Andrássy úti villa hátsó parkolójában ezt a Santa Fe-t, és i40-est fotóztuk. Vajon a villa főbejáratánál mi áll?
Ez német földön készült
Ugye senki nem lepődik meg azon, hogy a francia képviselet előtt C6-os áll, meg egy Renault Scénic, arrébb pedig egy Peugeot 5008
Önmagában érdekes az albán követség elhelyezkedése. Éppen szemben van a nagy ellenség, Szerbia követségével, így egész nap figyelhetik egymást. Mindössze ez az ütött-kopott C-osztály állt az albán képviselet előtt
Többszörösen hiányos, sokszorosan sérült
Szintén egy szem, de szintén német prémiumautó parkolt a szerb képviselet előtt
Mindössze 15 perccel a CX-7 leparkolása után máris megjelentek bírságolni a terézvárosi közteresek
Ugyanabban az utcában, olyan 30-40 méterrel arrébb viszont évek óta, minden egyes nap a járdán parkolnak ezek a diplomaták
Hogy kik ők? És mit mondtak, amikor rákérdeztünk a pofátlanságra?
Ezeknek külön cikket szenteltünk, érdemes elolvasni, már csak azért is, mert benne van a külföldön szolgáló magyar diplomaták viszonya fogadó országuk KRESZ-éhez. Kattintson sok fotóért ide!