Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával. Vagyis teret engedtünk a kíváncsiságunknak, és lebontottuk elöl-hátul, amennyire csak lehet, valamint megpróbáltunk kikecmeregni egy átlagos parkolás után.


Mivel bohóckodtunk a szűk három perces felvételben? A BMW i8 számokban:

A másfél literes, háromhengeres benzinmotor 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm.

Kék betétes vesék. Levegőt nem engednek át

Sötétben hangulatvilágítás dobja fel az i8 belsejét

Sötétben hangulatvilágítás dobja fel az i8 belsejét

Ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik az autó, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 

A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren. Az autó hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid üzemmód vagy csatlakozni kell a töltőhöz.


Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával 138 Az alumínium vázba foglalt hajtáslánc és futómű, valamint az erre ragasztott, szénszálas utasmodul révén a BMW i8 könnyű (1485 kg, akkukkal együtt), ráadásul tömegközéppontja egészen mélyen, 460 mm alatt van, ami páratlan stabilitást eredményez.