Volt még egy projekt egy új ZIL-lel kapcsolatban, a Marussia tervezésében. Erről már rég tudjuk, hogy nem valósul meg, pedig kár érte – így nézett volna ki a kocsi:
De most már nem titok többé a titok: Putyin Mercedesszel jött Magyarországra. Hogy a kocsi konkrétan hol készül, mely műhelyben kapja meg a páncélozást, a biztonsági és az informatikai berendezéseket, nem publikus információ. Úgy tűnik, hogy nem a Mercedes gyári páncélautói, a Guard sorozat modelljei közül választott (az ellenkezője is lehet) – ennek az egyénieskedésnek egyik kellemetlen következménye, hogy Putyin autója nem a legfrissebb S-Merci, az új W222, hanem még az előd, a W221.
Az orosz elnököt szállító kocsi pontos műszaki adatait természetesen nem tudhatjuk, még a tömegét sem szokta elárulni a gyártó, hogy nehezebb legyen a felkészülés egy esetleges támadás szervezőinek. Nagyjából 3-4 tonna körül lehet a súlya, egy-egy ajtaja kb. 150 kilót nyom. Az ajtók nyitásában villanymotorok segítenek, a többrétegű polikarbonát oldalablakokat hidraulikus rendszer segít mozgatni.
A normál modellekhez képest 1,5 méterrel hosszabb a tengelytávolság, ennyivel több hely jut a hátul utazóknak, az immár több mint hat méteres limuzinban. A tető is magasabban fut, így kényelmesebb beszállni. A kellemes hangulatról a legnemesebb fából és kiváló minőségű bőrből összeállított belső gondoskodik. Ez persze a 300-400 milliós árcédula mellett el is várható.
Hátul négyen utazhatnak, 2-2 egymással szemben elhelyezett fotelszerű ülésben. A külvilágtól elektromos mozgatású függönyökkel, a sofőrtől távirányítású válaszfallal szeparálható el a hátsó traktus.
Televízió, DVD lejátszó, internetkapcsolat is rendelkezésre áll, de a limuzint műholdas kommunikációs berendezésekkel is felszerelték , a csomagtartóban tűzoltórendszer és oxigénellátó berendezés is található; esetleges vegyi támadás esetén a hermetikusan lezárt kabinban még órákig elegendő a levegő a védett személynek. Természetesen az utaskabinban túlnyomás van, így füst vagy könnygáz sem juthat be. A tűzoltórendszer automatikusan aktiválódik, ha túl magasra szökök a hőmérséklet belül. Meg lennénk lepve, ha a kocsiban ne akadna pár zacskó vér Putyin vércsoportjából. A vezető dolgát előre és hátra is figyelő éjjellátó kamerák segítik.
A gumik természetesen abszolút defektbiztosak, komplett Kalasnyikov-tárakkal az abroncsokban is vígan gördül a limuzin, ilyenkor 80 km/órás tempót javasol a gyártó.
Eredendően az S-osztály ezen generációját V6-os, V8-as és V12-es motorokkal gyártották, de kakukktojásként a négyhengeres S 250 CDI is kínálatban volt pár évig, amely csupán 5,7 litert fogyasztott a szabványos ciklusban. Az orosz elnök páncélozott limuzinja természetesen a másik véglet. Normál haladáskor nem számít, de meneküléskor jól jön az 5,5 literes V12-es biturbó motor 517 LE teljesítménye, illetve 830 Nm-es nyomatéka. Az órási tömeg miatt a jármű sebessége elektronikusan korlátozott, 160, illetve 210 km/órás tempóról is hallani.
A motortér a hűtési igény és a tömegtakarékosság miatt sokkal kevésbé védett, mint a kabin, ezért alapvető fontosságú a V-motor. Ha az egyik hengersor leáll, még mindig mozgásképes maradhat a kocsi.
Vlagyimir Vlagyimirovicsról köztudott, hogy nem ellensége a technikának, szívesen vezet autót. Nyári rezidenciáján egy Lada Nivával szokott kirándulgatni, privát garázsában Lada Kalina és veterán GAZ 21-es is található.