Legelőször tavaly októberben, a Párizsi Autószalonon szembesülhettünk először az új, a korábbitól sok tekintetben különböző Renault Espace-szal. Most pedig már itthon is megnézhető, bár az új Espace hazai forgalmazása csak májusban indul. De ára már most is van.
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 1
Már nem egyterű, hanem crossover lett az új Espace

Már nem egyterű, hanem crossover lett az új Espace

Hogy néz ki?

Az új, sorban az ötödik Espace modell szakítani látszik a korábbi generációk kisbusz szerű, egyterűs formájával, helyette a masszívabb megjelenésű, terepjárós hangulatú dizájnt választottak neki, amit crossovernek neveznek. A crossover autóipari jelentése valami ilyesmi, hogy „nem tudjuk/akarjuk bepasszírozni egyik, már meglévő kategóriába sem”, inkább átmenet a személy- és a szabadidő-autók között. Az új Espace esetében még maradtak kisbuszos gének is a márka génsebészeinek lombikjaiban, legalábbis a brutális helykínálat tekintetében biztosan. Utóbbival, illetve a rafinált megoldásokkal a végletekig praktikussá, emberbaráttá tett belsővel továbbra is számolhat, aki a modell mellett dönt. 
Első két üléssora tágas, kényelmes, fényűző hely

Első két üléssora tágas, kényelmes, fényűző hely

Új Renault Espace árlista:
Felszereltség: Üzemanyag: Motorok: Listaár: (Ft)
LIFE Dízel Energy dCi 130 9 390 000
ZEN Dízel Energy dCi 160 EDC6 11 000 000
ZEN Benzin Energy TCe 200 EDC7 10 400 000
INITIALE PARIS Dízel Energy dCi 160 EDC6 13 000 000
INITIALE PARIS Benzin Energy TCe 200 EDC7 12 400 000
Külseje dögös, tele érdekes, váratlan formákkal, megoldásokkal, és egész jól titkolja, hogy kis híján 5 méter hosszú. Gigantikus fémfelületek határolják mindenhol, az ablakok vékony lőréssé szűkültek, szóval az első generáció kedves, guruló akvárium jellegének már se híre, se hamva. Ennek ellenére a korábbinál negyed tonnával könnyebb behemót vezetőülésből korrekt kilátás nyílik a külvilágra. legalábbis előre felé, hála a vékony pálcikákból álló A-oszlopnak. 
Gombnyomásra, egyesével fektethetők az ülések a második és harmadik sorban

Gombnyomásra, egyesével fektethetők az ülések a második és harmadik sorban

Az elődnél 6 centivel alacsonyabb Espace – alaktényezője többek között ettől is lett ennyire jó: 0,30 – de a belsőben a térérzet így is példás. Elöl hátul óriási a hely, és az autó hétüléses kivitelben is kapható, bármelyik felszereltségi szinttel. Természetesen a leghátsó sor itt sem teljes értékű, felnőtt legfeljebb kényszerből üljön ide. Csomagtartója alapállásban 680 liter.

Felszereltség

Az új Espace a Life felszereltségi szinttel indul, amely már tartalmazza az R-Link 2.0, 8,7 colos érintőképernyős multimédiás rendszert, a parkoló radarokat elöl, hátul és oldalt, automata Renault kártyát, One Touch gombnyomásra egyesével összecsukódó ülésrendszert, kétzónás automatikus klímát, és a LED-es fényszórókat. A kínálat másik végén az Initiale Paris szint található, amelybe a négykerék-kormányzástól a szabályozható lengéscsillapítókon át a masszázsfunkcióval ellátott bőrülésig, 19 colos, az Eiffel torony formáját idéző mintájú alufelniig minden belefért.
Hagyományos műszerfal helyett itt iss kijelzők dolgoznak

Hagyományos műszerfal helyett itt iss kijelzők dolgoznak

De nemcsak az Espace újult meg, a közeljövőben úgy 3-4 havonta fut majd be egy-egy megújult Renault modell, míg a választék le nem cserélődik. Sőt, a közeljövőben a teljes Renault márkaarculat is alapos változáson megy majd keresztül, merész, vagány, magabiztos, színes, élettel teli márkává kívánnak válni, így persze a szlogen sem maradhat a régi de az újat „Passion for life” nem fordítják majd magyarra, így kell megszokni. Ezek mellett új betűtípussal, a korábbinál „gyémántosabban” csillogó rombusz emblémával, és melegebb tónusú sárgával találkozhatnak majd a márka háza táján. 
Barátságos, otthonos hely. Az országban ez az első Renault kereskedés, amely már az új dizájn szerint épült

Barátságos, otthonos hely. Az országban ez az első Renault kereskedés, amely már az új dizájn szerint épült

A megújuló kínálathoz felfrissítették a kereskedések kötelező, uniformizált megjelenését is, így a jövőben épülő, vagy megújuló Renault bemutatótermek már csak eszerint épülhetnek. Aki kíváncsi az új stílusra, annak elég kinézni a fennállásának 25 éves jubileumára nemrég átépített Budaörsi úti Renault Baumgartner szalonba, amely Magyarországon az első, már az új standardnak megfelelő Renault szalon. Itt semleges szürke padló, illetve az arra festett tájékoztató jelek segítenek tájékozódni a kereskedésben és a berendezés is más, mint amit az átlag autószalonban láthatunk. 
Kintről nem annyira látványos a frissítés

Kintről nem annyira látványos a frissítés

Belépés után rögtön kávézó-szerű pult, és hatalmas LED fal várja az érkezőt, de a kétszintes belsőben akár a magasból is megtekinthetők a kiállított autók.  Ezek mellett a szokásos kiegészítők, virtuális autókonfigurátor illetve szín- és kárpitminták is segítik az autóválasztást. A szalon végében a szintén felfrissült Dacia bemutatóterem várja az érdeklődőket, ami kicsit zsúfoltnak és kissé szégyelltnek tűnik a cifra, fiatalos, talán a MINI-re emlékeztető hangulatú Renault szalon mellett.
Szerinted melyik a legszebb Renault Espace?
Az első széria az igazi, nekem az tetszik
3% (1)
Az 1991 és 1997 közötti második generáció a kedvencem
17% (5)
A harmadik generáció vonalaira gerjedek
13% (4)
A negyedik jön be a legjobban
10% (3)
Hát persze, hogy a legfrissebb kéne!
57% (17)
Espace 1.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 47
Espace 2.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 48
Espace 3.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 49
Espace 4.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 50