Autóvásárlás
Olvasónk kérdezi
Kedves András!
Autóvásárlással kapcsolatban kérnék tanácsot öntől! Jelenleg egy 2003-as Fiat Puntóm van, melyet szeretnék eladni. A múlt évben 150.000 ft-ot költöttem javításra, ami nekem sok volt erre a típusra.
A rendelkezésre álló keretem 600-700 ezer forint és ha sikerül túladni a Fiaton, akkor akár 1 millió ft. Két típus merült fel, az egyik egy Ford Focus, csapott hátú 2007-es és egy BMW 316i, 2003-as. Bmw-nél mire érdemes figyelnem vásárláskor? A Focusnál kevés 3 ajtóst találtam és ezek is sok km-t futottak. Ebből benzines vagy dízelt érdemes venni, továbbá 1.4-est vagy 1.6-osat? Napi 100 km-et vezetek, autópálya ritka és egy olcsó szervizigényű, megbízható kocsira van szükségem. Tanácsait előre is köszönöm és ha ön szerint van a 2 típuson kívül jobb alternatíva, kérem azt is ossza meg velem.
Üdvözlettel Rp
Szakértőnk válasza
Kedves Árpi!
Ezekkel a paraméterekkel biztosan nem vennék dízelt és BMW-t sem. A korabeli 316i-knek volt egy súlyos vezérműlánc-lecsúszási nyűgje. Ha az autó túl van a visszahívásos javításon, akkor még mindig rozsdásodhatnak az ajtók és alkatrészei sem a Punto érszintjén mozognak.
Talán nem a megfelelő pillanatban propagálom, de ár/érték arányban a FIAT Stilo kifejezetten jó választás. Alkatrészérai jók, az 1,2-es motor is elég bele, mert a hatfokozatú váltó a hóna alá nyúl. Ha 1,4-es benzines, akkor a Chevrolet-Daewoo Lacetti is vonzó alternatíva. Időnként kidurranhat a hűtőrendszer, de ezt leszámítva strapabíró autó és kényelmes is, ami napi 100 kilométerrel nem mellékes szempont.
2007-es Focus II-t nem találtam 600-700 ezerért, de még 2005-öst sem. Ebben a kategóriában az elődmodell mozog, amely mai szemmel is igen jó autó.
Üdvözlettel, Szörényi Andás
Vezetéstechnika
Olvasónk kérdezi
Üdvözlöm!
Egy ismerősöm nemrégiben totálkárosra törte az autóját. A baleset novemberben történt, egyenes útszakaszon, nekicsapódott egy út széli fának. Viszonylag hideg, de száraz idő volt, igencsak kopottas nyári gumikkal, úgy tudom nem akadályozta semmi az útszakaszon. Kérdésem az lenne,hogy okozhatta-e a balesetet a nyári gumi, ez miatt tekeredhetett -e fel a fára, ez vajon megtörténhetett volna, ha téli gumikkal közlekedik? Képet privátban mellékelek, ha ez segít.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Betty!
Egy baleset után erre kirendelt szakemberek vizsgálják az út- jármű – vezető hármas kapcsolat rendszerét.
Több évtizede a vizsgálatok azt mutatják, hogy a vezető a leggyengébb láncszem, a balesetek több mint 90 százaléka konkrétan vezetői hibára vezethető vissza.
A leírás alapján, nem szeretnék véleményt mondani, valószínűleg több tényező együttes eredménye a bekövetkezett baleset. Amikor még nem volt téli gumi az autókon, akkor is volt élet, legfeljebb lassabban közlekedtek, kevesebbet vezettek időkényszer alatt, és nem voltak olyan bátrak mint ma.
Üdvözlettel Székely Gyula
Jogi esetek
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd úr!
Az autómat szeretném a gyerekeimmel ki-graffitiztetni. Szabad-e ezt a jogszabály szerint? Mit kell csinálnom, hogy ne büntessen meg a rendőr?
Szakértőnk válasza
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!