„Ilyen drága? Ráadásul még egy nap szabit is ki kellett vennem? Nem jó ez így – nagyjából ezt hallom a szervizben, az alkatrészesnél, mindenhol. Panaszkodnak az autósok, hiszen a nem várt hibák, és azok normális áron való javíttatásának menedzselése számukra nem tervezett időveszteség, plusz teher” – mondja Homoki Zoltán, aki Magyarországon teljesen új szolgáltatást indított az autósok problémáinak megoldására Hozom-viszem autószerviz néven.
Megcsináltatnak bármit
Gyakorlatilag ezt ígéri a cég. Ha bármi teendő akad a kocsival a szélvédősérülés javításától a gumicseréken át a komolyabb műszaki hibáig vagy törésig, a munkatársuk elmegy a tulajdonoshoz a kocsiért, elviszi, majd az alkatrészbeszerzésre és a javításra is megkeresi a legjobb megoldásokat. Ha kisebb az ügy (gumicsere, rádiójavítás stb.), lehet, hogy a reggeli munkakezdésekor átadott autót az esti hazaindulás előtt már vissza is kapja a tulaja.
Több újdonság is van ebben a szolgáltatásban. Először is, ígéretük szerint szinte mindent el tudnak intézni, ami probléma egy autóval felmerülhet:
– műszaki hibák javítása
– autóelektronika (LED-es lámpák, óracsoport-, hifi-, navi-javítás)
– sérült, törött autók lakatosmunkái, fényezése
– alkatrészbeszerzés
– gumis munkák
– műszakiztatás, biztosítással és átírással kapcsolatos ügyintézés
– mosás, takarítás
Megkeresik a legolcsóbb megoldást
Mivel a cég munkatársai évtizede autókkal foglalkoznak, tapasztalataik és kapcsolatrendszerük miatt nagy valószínűséggel olcsóbb szervizt és alkatrészt találnak a kocsi javításához, mint a tulaj. Ennek a keresését is átveszik, a lehetséges opciókat felsorolják, majd átbeszélik a tulajjal, aki maga választ ezek közül.
Homoki szerint ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy ha eddig az ember márkaszervizbe hordta drágán, ők majd elviszik Józsi garázsába féláron. „Sokan azt hiszik, adott márkán belül azonos rezsióradíjjal dolgoznak a márkaszervizek, holott ez nincs így. Nem nevezek meg konkrét márkát, de tudok példát mondani 10 ezer és 5 ezer forintos rezsióradíjjal dolgozó márkaszervizre ugyanazon márkán belül. Mi elmondjuk, hogy mi az olcsóbb és szerintünk jobb megoldás, és mi így csinálnánk. A jármű tulajdonosa választ, ott fogják megjavítani az autóját, ahol ő akarja. Ha csak azt szeretné, hogy hozzuk-vigyük az autóját, az is megoldható, de azért teszünk javaslatot.”Leellenőrzik az elvégzett munkát
Reméljük, nem árulunk el senkinek újdonságot azzal, ha leírjuk: előfordult már, hogy új alkatrész beszerelését kifizető ügyfél kocsijába bontott alkatrész került, az újnak mondott szűrő a régi volt, csak kitakarítva, és így tovább. Szinte senki nem ellenőrzi le az elvégzett munkát az autóban, a többség nyilván nem is ért hozzá, amit egyesek kihasználhatnak.
Az Contact-Euro Kft. szolgáltatásának az is része, hogy lecsekkolják az elvégzett munkát. Gond nélkül meg tudják különböztetni az új alkatrészt a régitől, ha kell, befekszenek a kocsi alá a pénztár meglátogatása előtt, amit gyakorlatilag az égvilágon senki nem tesz meg. Ők igen, állítják.
Homoki azt mondja, igyekeznek a kisebb javításokat maguk megoldani, amire példaként a hifi/rádió problémáit mondja, de egy reggel bedöglött ablaktörlő, vagy elektromos ablakemelő is elkészülhet délutánra akár úgy, hogy a kocsi el sem mozdul onnan, ahová a tulajdonosa leparkolta, mondjuk a munkahely melletti parkolóból. Ez persze nagyon hibafüggő, de törekszenek rá, hogy ez is a szolgáltatás része legyen.
A flottás ügyfeleknél már működik
A márkaszervizek többségében létezik a hozom-viszem szolgáltatás jelenleg, de jellemzően nem a magánszemély ügyfeleknek, inkább a flottás járművek mozognak így. Ez rendszerint nem pluszdíjas, pontosabban benne van a szolgáltatás árában, átutalással, a többi szolgáltatás díjával együtt fizetendő – mondja Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke.
Szerinte a magánszemély ügyfelek egy-egy autójának a mozgatása nehézkesebben megoldható a márkaszervizek számára, hiszen minden autó két embert kötne le, vagy trélerrel kellene a szerelendő járműért elmenni. Másrészt egyes autósok szeretik az ismert szerelőjükhöz hordani a kocsit, így Erdélyi, és ott kicsit elbeszélgetni vele, alkudozni egyet. Ezzel a szolgáltatással kiesik ez a személyes szál annak, aki igényli ezt.
De nem mindenkinek lehet erre szüksége, Erdélyi szerint akár sikeres is lehet ezen a területen egy induló szolgáltatás. A siker kulcsa a tisztesség. Ott kell szervizeltetni, ahol ígérik, azt kell bele rakatni, amit ígértek. Sok sikert kívánok nekik, lehet, hogy betömnek egy piaci rést – mondja az elnök.
Mi van, ha összetörik a kocsimat?
Ezt még akkor sem lehet kizárni, ha a cég munkatársai makulátlanul vezetnek, hiszen az ő hibájukon kívül is belemehet valaki a kocsiba. Minden egyes autót az esetleges külső kasztnisérülések rögzítésével és megbízási szerződéssel vesznek át a tulajdonostól, amit kiegészít – ez nagyon fontos! – egy felelősségbiztosítás is. Reményeik szerint így teljesen nyugodtan adja át az autóját minden ügyfél.
Mennyibe kerül?
Ígérete szerint a kft. ezért a komplex szolgáltatásért pont ugyanannyit kér, mint a márkaszervizek hozom-viszem szolgáltatása, ami csak szimpla sofőrködés: 5-6000 forintot.
Átszámoltuk a rendőrségi lopott autós listát, és egészen más sorrend jött ki. Itt megtudhatja, hogy valójában milyen autókat keresnek a bűnözők.