Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi András!

Régi autóm egy 1,4 -es 75 LE Opel E Kadett 3 ajtós közel 30 éves modell volt, sajnos a karosszériája teljesen korrodált volt, emiatt kellett megválni tőle. Egyébként igen megbízható, házilag jól javítható autó volt. Fogyasztása, ha én vezettem még télen is rövid, 30-40 km-es távokon használva 6,5-7 liter/100 körül fogyasztott. Nyáron hosszú úton 6,2-6,3 l körül, ami szerintem nem sok. 

De hát a kor /rozsdásodás/ miatt megváltunk tőle. Kicseréltük egy 1,4 16V Renault Clio 98 LE 2004-re. Csalódva vettem észre, hogy a kb. 20 évvel fiatalabb, igaz 20 LE-vel erősebb autóval hasonló körülmények között, 1-2 személyes terheléssel, még nyáron is nehezen tudom 7 l/100 km környékére leszorítani. A vezetési stílusom nem változott. Ön szerint reális a különbség?
Üdvözlettel: István

A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel 1
A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel 11
Szakértőnk válaszol
Kedves István!
A 7-7,5 liter szerintem is elfogadható ettől a motortól. Utánanéztem a Spritmonitoron is, ahol a csepp Kadett 1,3S-ről 43-an vezetnek naplót, és 7,17 l/100 kilométer az átlagfogyasztása. A Clio II 1,4 16V átlaga 7,06 l/100 kilométer, amit ide kattintva megtalál. Ebből arra következtethetünk, hogy az Ön autójánál nem áll fenn túlfogyasztás. A két típus között nem 30, inkább 15 év van, mert az E Kadett 1984-ben jött ki, a Clio II 1998-ban, és az emissziójuk nagyon eltérő, amiben látható a fejlődés. Ettől függetlenül én sem volnék boldog a 7-7,5 litert fogyasztó kisautóval, ezt egy korabeli G Astra 1,4 simán tudja. Talán a Cliónak rövidebb áttételezésű a váltója, mint a csepp Kadetté volt.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Vezess.hu!

Sokat gondolkodom autócserén. VW Polót nagyobbra. Nézem a használtautó-piacokat, de félek, hogy sokat tekergetik vissza a kilométerórát. Van-e alapja a dolognak? Különben 1.6 körüli benzinesben gondolkodom. Válaszát előre is köszönöm.

A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel 12
Szakértőnk válaszol
Tisztelt Hingyi úr!
Sajnos az óratekerés valós veszély, amit legkönnyebben úgy mérsékelhet, ha lehetőség szerint márkakereskedések használtautó-üzletágától vásárol állapotlappal ellátott használt autót. Ragaszkodjék a szervizkönyvhez és az adott karbantartási munkákról kapott számlák meglétéhez. Ezzel jócskán meghosszabbodhat a keresés, de inkább rászánnék pár hónappal többet egy több évre vásárolt autó megtalálására.
Ebben a cikkben a kilométeróra-manipulálás leleplezéséről írunk, itt pedig átvert ügyfelek valós történeteit közöljük olvasóink okulására.
Nem írt árat, de típusként a Daewoo/Chevrolet Lacetti előrelépés lehet egy korábbi Polo után, amely nyomott ára miatt nem nagy ugrás anyagilag. Egymillió forintig ígéretes a Focus I és a G Astra is. 1,5 millió forintot szánva a kocsira, bevonnám a keresésbe a Nissan Note-ot, ha nagyobb kocsira vágyik, akkor a Mazda6-ot is, de a Mazdát érdemes megemelni, mert a 2002 utáni Mazda6 képes csúnyán korrodálni.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi
Sötétben, autópályán „ballag” előttem valaki 100 km/h sebességgel. Megelőzném, de amikor közeledem felé, le kell kapcsolnom az országúti fényt, hogy ne zavarjam őt. Így viszont nem mehetek száznál gyorsabban, mert „vakon” vezetek. Mit tehetek szabályosan?

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
Amikor mellé ér, és az őt már nem zavarja, kapcsolja fel a fényszórót, figyelembe véve, hogy nem zavar -e másokat ezzel azok közül, akik az elválasztó sáv másik oldalán közlekednek.
Tompítottal közlekedni 100 fölött akár autópályán, valóban vakon vezetésnek számít. A sűrű forgalom miatt nagyon ritkán lehet a fényszórót használni.
Egy kicsit mindenki abban bízik, ha az előtte haladó fékez, vagy kerül, majd ő is ugyanezt fogja tenni. Esőben még rosszabb a helyzet, de tapasztalatom szerint a tempón néha ez nem látszik meg, mindenki nyomja ugyanúgy ezerrel.
Üdvözlettel Székely Gyula