Röviden – Citroën Kacsa | |
---|---|
Mi ez? | Egyedi átépítésű Citroën 2CV |
Mit tud? | Emellett nem mész el csak úgy, az tuti |
Mibe kerül? | Nehéz lenne megtippelni, a beleölt munkaórák és nyersanyagok ára miatt |
Kinek jó? | A gazdájának biztosan. De aki látja, az is biztos örül egy kicsit |
Rajongani sok mindenért lehet. Főhősünk bő húsz éve kezdett megfertőződni a Kacsaőrülettel, és mára már két donorautó áll a kertben, és egy másik fél alkatrészeire bontva, betárazva ínségesebb időkre. Herényi Norbert – aki nem mellesleg hawaii gitáron is játszik – nem OT-vizsgára készül a Kacsájával, hanem saját örömére építgeti, szépítgeti tömi meg mindenféle hasznos és haszontalan extrával. Meg sem próbáljuk mindent leírni, bemutatni.
Kovács Miklós kolléga jó pár éve már feldolgozta ezt a varázslatos szerzetet, de ez minket is érdekelt, így leautóztunk Szombathelyre, hogy saját szemünkkel láthassuk ezt a gépet. Akit a részletek is érdekelnek, abban a cikkben megtalál mindent. A legújabb kütyüt élőben mi is kipróbálhattuk, a távirányítóval gombnyomásra induló motort. A megvalósítás nem volt könnyű, rengeteg dologra kellett figyelni a beszerelés közben. Például csak üresben indul a folyamat, amelynek részleteit is alaposan ki kellett gondolni. Járó motorra nem indíthat rá a rendszer, és meg kellett azt is oldani, hogy a vezető gázadása nélkül is beinduljon az autó.
De az autó legnagyobb vonzereje a belsejében van. Ilyen autót a kontinensen biztos nem találni még egyet. Nehéz belebújni, de ha már bent ülünk akkor a disco-gömbtől a kistévén át a sörhűtőig minden megtalálható. De nézzük inkább a képeket, az alábbi videó után.
A boldog tulaj és a jól tartott Kacsa:
