A főúton olyan 70-75 km/órával, tompított fényszóróval közeledett a Superb felé egy Renault Clio három emberrel. Éva éppen a fociedzésről tartott hazafelé két általános iskolás fiával, a nyolcesztendős ikrek is, és ő is be volt kötve.
Kálmán az álló Škodája ellenére rosszul mérte fel a közeledő Clio távolságát, talán az eső vagy a sötétedés is benne volt a vitathatatlan figyelmetlensége mellett. A lényeg: nem adta meg az elsőbbséget, kihajtott Éva elé, aki a pillanat tört része alatt ügyesen elrántotta a kormányt, és a gyerekeket megijesztve satuféket nyomott. A Renault átcsúszott a szembejövő sávba, ahol a jobb első kerekével nekiütközött egy buszmegálló járdaszegélyének, a megállót jelző közlekedési tábla pedig végighorzsolta a karosszéria orrát.
A baleset után megállás nélkül elhajtott
Szerencsére sem Éva, sem a srácok nem sérültek meg, és a Clióban is minimális kár keletkezett, a későbbi szakértői vizsgálat szerint 65 ezer forint. A probléma, hogy Kálmán megállás nélkül tovább hajtott, nem állt félre meggyőződni a másik autóban ülők állapotáról, esetleges sérüléseikről, márpedig a későbbi szakértői vélemény szerint észrevette a kocsi koccanását.
Egyértelmű, hogy a járművek fizikai érintkezésének hiánya ellenére közúti baleset történt. Kálmán hiába hajtott tovább, a rendszáma alapján nem tartott sokáig a nyomára bukkanni, hamarosan cserbenhagyással vádolta meg őt az ügyészség. Védelmével a közlekedési büntetőjogra szakosodott Székely Ügyvédi Irodát bízta meg.
Kálmán a nyomozás során, és a bírósági tárgyaláson is tagadta a cserbenhagyást, nem ismerte el a felelősségét.
Védekezése a rendőrségi, és a bírói szakban azonos volt: az Elsőbbségadás kötelező táblánál lassított, sőt megállt, és mivel nem észlelt forgalmat, megkezdte balra nagy ívben a kanyarodást. Már a főúton gurult, amikor észrevette a közeledő autót, ekkor pedig a baleset elkerülése miatt egyből rátaposott a gázra.
Éva üldözőbe vette Kálmánt
Egyedül azzal kapcsolatban tartotta magát hibásnak, hogy későn látta meg a Renault-t. Amikor viszont elkerülték az ütközést, elmondása szerint annyit látott belőle a visszapillantó tükörben, hogy megállt, ezért ő tovább is hajtott. Tagadta, hogy a járdaszigetnek ütközést, és a tábla eltalálást látta volna.
Egy perc múlva ismét találkoztak, ugyanis a Clio futóműve nem sérült meg, így Éva azonnal üldözőbe vette a Škodát, villogott, dudált rá, mindketten megálltak körülbelül egy kilométerre a balesettől. Éva kiszállt a kocsiból, dühösen lehordta Kálmánt, majd visszaült a kocsiba és hazafuvarozta a riadt gyerekeket. Otthon döntött úgy a férjével közösen, hogy feljelentik a škodást.
A vádlott bűnös
A bírósági tárgyaláson Éva, és a buszmegálló közelében a baleset idején éppen kutyát sétáltató szemtanú, egy idős néni is pontosan ugyanúgy mondta el a történteket. A vádlott védekezését nem fogadta el a bíróság, amely szerint figyelmetlenségével Kálmán vészhelyzetet teremtett, olyat, amiben reálisan benne volt emberek megsérülésének a lehetősége.
A cserbenhagyás megállapítása szempontjából különösen fontos, hogy a másik autóban ülők testi épsége veszélyben volt-e. Igen lett a válasz, így bizonyítást nyert a bűncselekmény. A bíróság végül ki is mondta a vádlott bűnösségét.
Ítélete meghozatala előtt enyhítő körülményként értékelte a ténybeli beismerést a bíróság, azt, hogy Kálmán két kiskorú gyermek eltartásától gondoskodik, és hogy az eset előtt makulátlan volt a közlekedési előélete, egyébként is büntetlen. Ezzel szemben súlyosító körülményként értékelte a hasonló jellegű bűncselekmények országos és helyi elszaporodottságát, illetőleg a KRESZ többszöri megszegését.
Végül a bíróság Kálmánt 200 ezer forint pénzbüntetésre ítélte, és egy évre eltiltotta a vezetéstől.
Néhány megtörtént, érdekes eset korábbról:
Robogós az árokban, vodka a kézben, bújócska a rendőrökkel
2,5 másodperc miatt halt meg egy motoros
A rendőrök orra elől fújta el a szél a bizonyítékot
Erkélyről nézte a pesti pár az autótolvajok bénázását