Nekünk is van kis táblánk
A kis Mercik elsőkerekesek

A kis Mercik elsőkerekesek

A kis Mercik elsőkerekesek


Egy nemzetközi sajtóbemutatón, a hivatalos programot követő vacsora kései óráján mondta kollégánknak egy akkorra már kigombolt ingű, ledobott nyakkendőjű, piros arcú bajor mérnök: tőlem akár már jöhetne is az elsőkerék-hajtású BMW. A vásárlóink 80%-ának fogalma sincs róla, elöl vagy hátul hajt a kocsija.

Ami még rosszabb: ezt az infót azóta a BMW elnöke is megerősítette. Ebből két dolog következik. Egyrészt ledől egy újabb bástya az autós konzervativizmus düledező erődjében; piros kombi dízel Jaguar után elsőkerekes BMW is lesz. De van itt még valami.

Vajon tényleg nem tudják az autósok, mit vezetnek? Fogtunk egy kamerát, mentünk és megkérdeztük őket. Igyekeztünk minél több BMW-st és minél több hölgyet zaklatni; csúnya prekoncepciónk szerint főleg e két halmaz metszetének kellett volna viccesen tudatlannak mutatkozni. Íme az eredmény:

a videó a hirdetés után indul
Azért Audi, mert nem kedveli a hátsókerekes autót

Azért Audi, mert nem kedveli a hátsókerekes autót

Azért Audi, mert nem kedveli a hátsókerekes autót


Tapasztalatunk szerint a magyarok (és a mintába véletlenül belekeveredett diplomata hölgy) tehát igenis, jobbára tudják, mit vezetnek. A 120d-ben ülő lány például csupán tíz lóerőt tévedett a teljesítményben, és tudta, hogy a kocsija hátsókerekes. A budapesti autósok tehát legalább nagy vonalakban tisztában vannak azzal, hány lóerős, hol hajtó, milyen márkájú és típusú kocsiban ülnek épp.

Akiktől viszont óvakodni kell: a középkorú és idősebb hölgyek. Láthatóan jelentős részüket egyáltalán nem érdekli bűzös vasszekerük, mint műszaki eszköz. Amíg csak derült időben autóznak ábólbébe, nincs is ezzel baj. De belegondolni se merek, milyen reakciót váltana ki például a kedves chevrolet-s hölgyből egy lefagyott folt a kanyarban vagy egy hirtelen kiugró nyuszi az erdő szélén.

Kell-e tudni, miben ülünk?

Parázs vita tört ki a szerkesztőségben az anyag készítése során. Volt, aki szerint egy olyan nagy, erős, veszélyes tárgyról, mint egy autó, igenis tudni kell az alapvető paramétereket annak, aki vezeti. Ahogy elképzelhetetlen, hogy egy Glock tulajdonosa ne tudná, hány lőszer fér a tárba, vagy hogy egy Volvo BM rakodógép kezelője ne lenne tisztában gépe zsírzási pontjaival.

A másik tábor szerint viszont az autó ugyanolyan használati tárgy, mint egy mobiltelefon. Tehát ez van, az embereket nem érdekli, hogyan működik, mik az adatai, csak kényelmesen lehessen benne utazni.

A vitát itt berekesztettük, de lent a kommentmezőben bátran folytathatja, aki akarja. Kezdem én 8-)