A fővárosban autózók idegeit jó ideje borzolják a tréfás terelések, villamosfonódások, érthető és érthetetlen útlezárások. Keservesen járható a rakpart, a Szépvölgyi út, a Margit híd környéke, a Bartók Béla út, Fehérvári út, és még vagy ezernyi más helyszín is. Azonban csak kevés helyen várnak úgy, kivont kaszával az egyenruhások, mint a Dagály fürdőnél. Én is belecsúsztam, meg is fogtak azonnal.
Adatgyűjtés
Több közterületes volt a területen, mint építőmunkás. Forgalom pedig nulla.

Több közterületes volt a területen, mint építőmunkás. Forgalom pedig nulla.

A közterületes is ember

Maga az eljárás teljesen korrekt volt – a táblák ilyen kihelyezése már nem feltétlenül – a közterületesek teljesen civilizáltan jártak el, nem is lehetett rájuk sokáig haragudni. Pláne, hogy nem csináltak problémát a fényképezésből sem, sőt, még szép, új sárga mellénykét is húztak a kedvemért. Benéztem és kész. Persze azért meg kellett kérdeznem, mi a jó francért kell itt szívatni a szerencsétlen autósokat, rögtön brutális, 30 ezres bírságokat osztogatva. 
A válasz meglepően őszinte volt, azért, mert ezt kérték tőlük. Nem mindenhol ennyire kemények, általában nem bírságolnak azonnal, néha a figyelmeztetés is elég. Itt azonban úgy látszik, valamiért nagyon szeretnének az építkezésen békében dolgozni, ezért vezényelték ide a teljes XIII. kerületi közterületes csoportot. Pedig az építkezési forgalom jelenleg röhejes, mindössze két teherautó fordult ott meg fél óra alatt. 
A második táblán is ott a célforgalom

A második táblán is ott a célforgalom

Sokan megszívták már

Reggel 9.30 környékén jártam arra, addigra már több tucat autós nyelte be a lezárást. Sokáig beszélgettem az egyenruhásokkal, miközben tisztán látszott, hogy a legtöbb ember véletlenül, figyelmetlenségből csúszik bele a büntetésbe, nem pedig sunyi módon erre próbált gyorsabban előrejutni. Mindössze egy ember volt, aki a büntetés hallatán sebtében előkotort egy rokkantigazolványt. Ő megúszta.
Igen, valóban kint van a tiltás, de például észak felől érkezve egész megtévesztő módon szórták ki a táblákat. Az első két tábla alatti kiegészítőn a célforgalom miatti behajtás kivételként szerepel – kifejezetten a lezárás miatt mentem oda fényképeket készíteni – aztán amikor már sokadszor látja az ember ugyanazt, önkéntelenül is azt hiszi, hogy ezen is ugyanazok a kivételek szerepelnek. Hát a nagy büdös francokat! Egy idő után a célforgalmat építési forgalomra cserélik le a kis kiegészítőn, amit ugye simán be lehet nézni. Én is benéztem, annak ellenére, hogy sikerrel vettem az általános iskola első osztályait, és azt hiszem, tudok olvasni. 
Ezen már lecserélték a kiegészítőt, a sok egyforma tábla után itt már könnyű megszívni

Ezen már lecserélték a kiegészítőt, a sok egyforma tábla után itt már könnyű megszívni

Mennyire büntetnek?

A helyszínen 30 ezres csekket lehet begyűjteni, ha pedig feljelentenek, és rendőrségi ügy lesz belőle, akkor is hasonló a büntetési tétel. Viszont benne van a pakliban, hogy a rendőrök mérlegelés után elengedik a büntetést, de az is – és ez a leggusztustalanabb az egész büntetősdiben – hogy többet is fizethetünk ugyanazért. Értik az üzenetet, ugye? Ha ugrálsz, okoskodsz, simán megszívathatunk egy nagyobb bírsággal. 
Fél óra alatt vagy 8 autó futott bele a büntetésbe

Fél óra alatt vagy 8 autó futott bele a büntetésbe

Szóval, akinek a Dagály környékén van dolga, nagyon figyeljen, nehogy beleszaladjon ő is a kaszába. 
A piros szakaszra tilos a behajtás. A célkeresztek a táblákat jelölik

A piros szakaszra tilos a behajtás. A célkeresztek a táblákat jelölik