ifj. Tóth János - Janika messze a legeredményesebb és legtapasztaltabb hazai raliversenyző a jelenlegi mezőnyben

A tempó önmagában nem volna félelmetes, de félig az avaron két fasor között mégis megáll az ütő bennünk 150-es tempó felett.

A tempó önmagában nem volna félelmetes, de félig az avaron két fasor között mégis megáll az ütő bennünk 150-es tempó felett.

Hosszú, hároméves kihagyás után tért vissza a magyar Országos Rallye Bajnokságba a hétszeres bajnok, ifj. Tóth János. Idén a Peugeot Total Hungária Rallye Team színeiben versenyzett, ahol egy új autóval (Peugeot 208 T16 R5), új navigátor társaságában (Szőke Tamás) vágott neki a szezonnak. A 206 WRC, a 307 WRC, majd a 207 Super2000-es modell után idei autója is négykerék-hajtású, 1,6 literes turbómotorja 280 lóerőre és 400 Nm körüli nyomatékra képes.

Mit tud egy R5-ös versenyautó?

Az FIA által 2012-ben kitalált és a következő évben bevezetett kategória szigorú paraméterek alapján engedi a raliautók építését, amelynek legfőbb oka a költségcsökkentés. A WRC autóknál jóval olcsóbban üzemelhető R5-ös autókból évi 2500 darab legyártott utcai példány szükséges a homologizációhoz. A négyhengeres, turbós motorok maximális lökettérfogata 1620 cm3 lehet, míg a kompresszióarány felső határát 1:10,5-nél húzták meg. A turbószűkítő 32 mm-es, a maximális turbónyomás 2,5 bar. Futóműből csak McPherson felfüggesztésű szabályos, az első és hátsó tengelyeknél mechanikus differenciálművek használata engedélyezett, középen nem. Az FIA az R5-ös autók maximális árát is megszabta: 180 ezer eurónál nem kerülhetnek többe.

A 2015-ös év az összeszokásról szólt – ez pedig messze nem sikerült rosszul, amit az évadzáró Mecsek-ralin szerzett első helyezés, és az összetett harmadik hely is egyértelműen igazol. A nyertes futam előtt ültünk még az autóban Szántódpusztán, ahol aszfalton tesztelt a csapat.

Nem egyszer szorítottuk már komolyabb versenyautóban az anyósülés szélét, de leginkább versenypályán éltük át mindezt, amely teljesen más tészta. Hiába gyorsabb, hiába tapad jobban, egy raliautóban két fasor között száguldani közel 200 km/órás sebességgel azért sokkal tökösebb és leginkább félelmetes dolog. Respect Janikának a jól sikerült visszatérésért, és sok sikert kívánunk a következő évre.

Műszaki adatok – Peugeot 208 T16 R5
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (LE/ford) 280/6000 1/min-nél
Max. nyomaték (Nm/ford) 400/2500 1/min-nél
Fékek: belső hűtésű féktárcsák
elöl: aszfalton/murván 355/300 mm
hátul: aszfalton/murván) 355/300 mm
Abroncsok mérete
elöl/hátul:murva 215/65 R15
elöl/hátul:murva 225/40 R18
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség(mm) 3962/1820
Tengelytáv (mm) 2560
Súly (kg) 1230

ifj. Tóth János - Janika messze a legeredményesebb és legtapasztaltabb hazai raliversenyző a jelenlegi mezőnyben

ifj. Tóth János – Janika messze a legeredményesebb és legtapasztaltabb hazai raliversenyző a jelenlegi mezőnyben


Új navigátor, új technika az évben - Janika így is megnyerte a Mecsek-ralit, összetettben pedig harmadikként zárt az évet

Új navigátor, új technika az évben – Janika így is megnyerte a Mecsek-ralit, összetettben pedig harmadikként zárt az évet


Íme a videó a tesztről:

Teszt Mecsek rali elött

A héten teszteltünk :)

Posted by Peugeot Total Hungária Rally Team on Sunday, October 11, 2015