Filmbe illő kalandot választott a Denso legújabb fejlesztésű gyújtógyertyájának bevezetésére. A japán multi felkért két profi, női versenypilótát, hogy Moszkvából autózzanak el egészen az Egyesült Királyságig. A közel háromezer kilométeres túra október 26-án indult az orosz fővárosból. A turné során a brit Rebecca Jackson és az orosz Natalia Freidina pihenésképpen megállnak egy-egy jelenleg is használatban lévő tesztpályán, vagy már elfeledett F1-es versenypályán. Így volt lehetőségem találkozni velük a lengyelországi Poznanban, ahol több újságíróval kellett megmérkőznöm azért, hogy elvihessem valamelyik hölgyet egy körre a Tor Poznanon.
A Tor Poznan pályája 4083 méter hosszú. Aszfaltján éles és lágyabb ívű kanyarok törik meg az egyenes szakaszokat.

Egyetlen esemény sem múlhat el lányok nélkül, de ilyen a versenypályák világa.

Egyetlen esemény sem múlhat el lányok nélkül, de ilyen a versenypályák világa.

Válogatott focistáink városa

A kihívásra volt idő felkészülni, hiszen múlt csütörtökön, egy nappal az esemény előtt érkeztünk meg az egyik legrégebben alapított lengyel városba. Mivel a szállás annál az élvonalbeli Lech Poznan stadionnál volt, ahol jelenleg három magyar focistát is foglalkoztatnak (Kádár, Lovrencsis és Holman), azt reméltem, hogy talán magyarokba is botlok, akik el tudnak igazítani afelől hol lehet finomakat enni. Az ottani öregfiúk edzésen kívül azonban nem volt élet, így hát fogtam magam és a külvárosból bementem az ismeretlen dzsungelbe.

Iriudum TT

A Denso legújabb fejlesztésű gyújtógyertyájának, az Iriudum TT bemutatása kapcsán szervezte az európai turnét. A megújult gyújtógyertya a Denso Super Ignition Plug (SIP) technológiával készül, melynek tűszerű, platinából készült földelő elektródája tartósabbá teszi az eszközt. Élettartama akár 120 000 km is lehet, ami több mint háromszorosa a szabványos nikkel gyertyákénak. Az Iriudum TT már kapható a kiskereskedelmi hálózatban és elsősorban az Euro 5-ös és Euro 6-os motorokhoz érhető el.

Az üzleti diplomával is rendelkező Rebecca Jackson nemcsak versenyez az autókkal, hanem ért is hozzájuk. Korábban egy rendkívül sikeres használt autó értékesítési üzletet indított el, emellett olyan újságokban médiumokban publikált, mint a Telegraph és a Carbuyer.

Az üzleti diplomával is rendelkező Rebecca Jackson nemcsak versenyez az autókkal, hanem ért is hozzájuk. Korábban egy rendkívül sikeres használt autó értékesítési üzletet indított el, emellett olyan újságokban médiumokban publikált, mint a Telegraph és a Carbuyer.

Szex és történelem

Poznan közel ezeréves történelme ellenére jelenleg modern, kissé sötét, fiatalos város, ahol az utcán járva akár 30 évesen is öregnek érezheti magát az ember, hiszen tele van egyetemista fiatalokkal. A belváros még éjszaka is gyönyörű, főterén pedig hatalmas székesegyház áll, melyet történelmi házak vesznek körül.  Az egyházi épület közvetlen közelében négy night klub is van, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy milyen jellegű turizmusból élnek meg itt egyes helyek. Egy jó lengyel céklalevesre (barszcz) és húsos pirogira bárhová be lehet ülni, van olyan pultos azonban aki a helyi Lech helyett a másik lengyel márkát, Zywiec sört ajánlja.

Újságírók egymás ellen

Másnap reggel egyből a lengyel pályán kezdtünk. Itt kiderült, hogy a két újságírói csoportból csak a két legjobb időt elérő versenyző mehet a brit, vagy az orosz versenyzőnővel. Gondoltam, nem lesz itt probléma, hiszen az négy győztest jelent. Aztán mégis lett. Mindenki 16-18 másodperces időket produkált egy olyan nyitott versenyautóval, melybe talán csak a kamaszfiúk férnek be. Miután megpróbáltam beülni, rájöttem, hogy ezt nem a 187 centimre méretezték, mert az ülés már a csípőmnek is keskeny volt. Borzasztó időt mentem, mivel 29 másodperc alatt végeztem a szlalomozásban.

Rebecca Jackson (bal oldalt) 2015-ben világrekordot állított fel, amikor egy Audi A6-ossal 14 országot látogatott meg egyetlen tankkal. Natalia Freidina (jobb oldalt) az első női orosz versenyző, aki egyaránt vesz részt együléses és GT nemzetközi sorozatokban.

Rebecca Jackson (bal oldalt) 2015-ben világrekordot állított fel, amikor egy Audi A6-ossal 14 országot látogatott meg egyetlen tankkal. Natalia Freidina (jobb oldalt) az első női orosz versenyző, aki egyaránt vesz részt együléses és GT nemzetközi sorozatokban.


Egy szintén rossz időt produkáló lengyel újságíróval később jót röhögtünk azon, hogy inkább egy kispolszkit kellett volna felkínálni a szlalomra, nem a gyerek pedálos autóját, de hát ez van. Nem tudom már meg mitől lett a használt autók értékesítésével és újságírással is foglalkozó Rebecca Jackson ekkora nagy csillag. Merthogy közben az kiderült, hogy a két profi versenyzőnő is versenyzett azért, hogy melyikük mehessen újságíróval. Rebecca nyert, övé volt a leggyorsabb köridő Lotusszal.
A Denso Irriudum TT kampánya újra felfedezi Európa néhány elveszett F1-pályát az által, hogy ellátogat a csehországi Masarykba, az ausztriai Österreichringbe és a franciaországi Spa-Francorchamps-be.

A Denso Irriudum TT kampánya újra felfedezi Európa néhány elveszett F1-pályát az által, hogy ellátogat a csehországi Masarykba, az ausztriai Österreichringbe és a franciaországi Spa-Francorchamps-be.

A csendes órás

A Denso Corporation (akkori nevén Nippondenso), amely 1949-ben, Japánban jött létre, európai divízióját 1973-ban indította, Hollandiában. Jelenleg a cégnek több üzeme is van Nyugat-Európában, míg térségünkben Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon rendelkezik gyáregységgel. A Denso a gyújtógyertyák mellett dupla-tekercses váltóáramú generátorokat, indítómotorokat, fűtő-, szellőztető és légkondicionáló rendszereket gyárt. A cég 38 országban 146 000 munkavállalót foglalkoztat, ennek ellenére keveset hallani róla a nemzetközi és a magyar médiában. Éppen ezért gyakran nevezik a céget „csendes óriásnak” is

Aztán mégis
Mivel sokáig tartott megemészteni, hogy gyenge köridőmmel szégyent hoztam hazámra és magamra, véletlenül ott felejtettem magam a boxutcában, ahol már boldogan várták a nyertesek, hogy bepréselhessék magukat a Lotusba, Rebecca mellé. A melankóliára a lengyel pálya tökéletes hely: rendkívül csendes barakk, nincsenek ágaskodó tribünök se magas tornyok, csak sok megsárgult fa, néhány faház és persze az aszfalt. És itt jött a fordulat. Miután az egyik újságíró olyan falfehér képpel szállt ki Rebecca mellől, a következő nyertesnek inába szállt a bátorsága és a szervezők intettek, hogy akkor ugorjak be én, ne maradjon ki a kör.  Itt a világraszóló esély, gondoltam, ezt el kell fogadni.

A Tor Poznan pályája 4083 méter hosszú. Aszfaltján éles és lágyabb ívű kanyarok törik meg az egyenes szakaszokat.

A Tor Poznan pályája 4083 méter hosszú. Aszfaltján éles és lágyabb ívű kanyarok törik meg az egyenes szakaszokat.

Világrekorder mellett

Ott volt az esély, hogy megmutassam a brit versenyzőnőnek mit tudnak a magyarok. Bepréseltem magam a Lotusba, bekapcsoltam az övem, megeresztettem egy magabiztos félmosolyt Rebecca felé és kezemmel máris megmarkoltam a sebességváltót, aztán ráfogtam a kormány helyét kitöltő űrre és rádöbbentem, hogy ez jobbkormányos. Az Audi A6-ossal világrekordot felállító Rebecca jót nevetett a viccemen, bekacsolta az övemet, majd a gázra taposott. Vicc, persze.

A Tor Poznanra felvonultattak néhány sportautót is, hogy ne legyen szomorú az, aki nem ülhet be Rebecca mellé.

A Tor Poznanra felvonultattak néhány sportautót is, hogy ne legyen szomorú az, aki nem ülhet be Rebecca mellé.

 
Gyorsan és biztonságosan
Első pillanatban arra gondoltam, hogy itt lesz végem, de rendkívül kellemeset csalódtam. Rebecca Jackson úgy húzta fel a Lotust 200 kilométer/órára, hogy gyönyörtől bizseregtek az ereim és úgy vette be kanyarokat, hogy közben teljes mértékben biztonságban éreztem magam. A Tor Poznanon nagyjából két és fél perc alatt mentünk végig, ennyi időm volt, hogy megtudjam mi a titka. Ehhez viszont várakozásaimmal ellentétben kérdeznem se kellett. A titkok egyszerű: úgy vezet, hogy már az első másodpercekben meg lehet benne bízni, kegyetlen jól uralja a sebességet és tudja mennyi lóerőn ül. Emellett van mögötte 15 évnyi profi és 5 évnyi amatőr versenyzőként megszerzett tapasztalat.

Miután kiszálltam az autóból azt gondoltam, a Lotust ettől függetlenül sokáig kerülni fogom. Erre odarohant egy lengyel fickó, hogy éppen szabad a sárga Lotus, nem próbálom-e ki. Hát persze, miért is ne. Bár én ültem a volánnál, korántsem volt akkora móka, mint előtte ugyanebben az autóban az anyósülésben ülni.