A Nissan prémiummárkája, az Infiniti néhány hónapja leplezte le az autót, amivel terveik szerint meghódítják Európa kompakt prémiumszegmensét. Ha már erre a kontinensre koncentrálnak a Q30-as modellel, akkor be is költöztek gyorsan a Nissan sunderlandi gyárába, ahol az Európának szánt Q30-ak készülnek, az alapoktól.

Az üzem vadonatúj részlegeinek gyárlátogatással összefűzött átadásán a Vezess.hu is jelen volt, ám egyvalamit nem láttunk, méghozzá azt, hogyan is készül az új üzemegységekben az új Infiniti. Később kiderült, azért kellett főleg Nissan Juke-ok vonulását néznünk a gyártósoron, mert a Q30 első szériája már készen van: a 2500 autót a márkakereskedések kaptak meg Európa-szerte, hogy bemutathassák őket vásárlóiknak.
A gyártást a befutott rendelések alapján teljesítik majd, így az újdonsült Q30-vásárlók leghamarabb 2016 első negyedévében vehetik át autójukat. De nincs ezzel gond, óvatos a japán gyártó, hiszen új modellről van szó, még nem tudják pontosan, milyen lesz a visszhangja, így nem kezdik el ész nélkül kigurítani az autókat. Ha nagyon viszik, a gyártást lehet bővíteni és gyorsítani, az új gyárrészleg kapacitása elbírja.
A címben viszont tíz érdekességet ígértem, amit a sunderlandi kiruccanás alkalmával tudtam meg az Infinitiről és az új gyárrészlegről. Csapjunk bele!
2.- Ahhoz, hogy a Nissan Sunderlandben tudja gyártani az új modellt, 250 millió fontot kellett belepumpálnia a fejlesztésekbe, ami átszámítva 108,7 milliárd forint. A munkálatokat 2012-ben kezdték, így könnyű kiszámolni, hogy négy év alatt készültek el. Mellesleg a teljes létesítményt 1986-ban adták át, ami mintegy 3,7 milliárd fontba került. Ezt már nem mertem átváltani.

1.- A Q30 az első autó az Inifiniti berkein belül, amit Európában gyártanak és innen exportálják az Egyesült Államokba és a Kínába.


1.- A Q30 az első autó az Inifiniti berkein belül, amit Európában gyártanak és innen exportálják az Egyesült Államokba és a Kínába.

2.- Ahhoz, hogy a Nissan Sunderlandben tudja gyártani az új modellt, 250 millió fontot kellett belepumpálnia a fejlesztésekbe, ami átszámítva 108,7 milliárd forint. A munkálatokat 2012-ben kezdték, így könnyű kiszámolni, hogy négy év alatt készültek el. Mellesleg a teljes létesítményt 1986-ban adták át, ami mintegy 3,7 milliárd fontba került. Ezt már nem mertem átváltani.

2.- Ahhoz, hogy a Nissan Sunderlandben tudja gyártani az új modellt, 250 millió fontot kellett belepumpálnia a fejlesztésekbe, ami átszámítva 108,7 milliárd forint. A munkálatokat 2012-ben kezdték, így könnyű kiszámolni, hogy négy év alatt készültek el. Mellesleg a teljes létesítményt 1986-ban adták át, ami mintegy 3,7 milliárd fontba került. Ezt már nem mertem átváltani.


3.- A sunderlandi gyárban készül a Nissan Quashqai, a Note, a Juke és az elektromos Leaf. December 3-tól pedig már hivatalosan is az Infiniti Q30 és QX30. A gyár 1986-os fennállása óta több mint 8 millió autó gurított ki az utakra.


3.- A sunderlandi gyárban készül a Nissan Quashqai, a Note, a Juke és az elektromos Leaf. December 3-tól pedig már hivatalosan is az Infiniti Q30 és QX30. A gyár 1986-os fennállása óta több mint 8 millió autó gurított ki az utakra.

4.- Az Innfiniti 2014-ben összesen 186 200 autót adott el világszerte, ami 13,5 százalékkal több az előző évhez képest és 2015 első 10 hónapjában már 173 000-nél jártak. A márkát 1989-ben hívták életre, azóta már 50 országban jelen van a japán márka. És ne feledjük, hogy a többszörös F1-bajnok Redd Bullnak is ők az egyik fő támogatói.

4.- Az Innfiniti 2014-ben összesen 186 200 autót adott el világszerte, ami 13,5 százalékkal több az előző évhez képest és 2015 első 10 hónapjában már 173 000-nél jártak. A márkát 1989-ben hívták életre, azóta már 50 országban jelen van a japán márka. És ne feledjük, hogy a többszörös F1-bajnok Redd Bullnak is ők az egyik fő támogatói.

5.- A Nissan az új üzemegységgel 300 új munkahelyet teremtett a gyár vonzáskörzetben, így már összesen 6700-an dolgoznak a létesítményben.

5.- A Nissan az új üzemegységgel 300 új munkahelyet teremtett a gyár vonzáskörzetben, így már összesen 6700-an dolgoznak a létesítményben.

6.- A Q30 gyártása összesen 39 500 négyzetméteren történik, ahol az emberek mellett 141 teljesen automatizált robot is munkálkodik. Ezek főként a vágásért és a hegesztésekért felelősek. De vannak olyanok is, amik azokat az alkatrészeket hordják körbe, amiket az összeszerelők építenek be kézzel az autókba.

6.- A Q30 gyártása összesen 39 500 négyzetméteren történik, ahol az emberek mellett 141 teljesen automatizált robot is munkálkodik. Ezek főként a vágásért és a hegesztésekért felelősek. De vannak olyanok is, amik azokat az alkatrészeket hordják körbe, amiket az összeszerelők építenek be kézzel az autókba.

7.- A lézertechnológiával dolgozó hegesztőrobotot ebben a létesítményben vezették be először. A gép 25 másodperc alatt 88 darab hegesztést tud elvégezni anélkül, hogy csak egy pillanatra is fizikailag érintené az autót. Enne azonban ára is van, egészen pontosan 250 000 font (108 millió forint).

7.- A lézertechnológiával dolgozó hegesztőrobotot ebben a létesítményben vezették be először. A gép 25 másodperc alatt 88 darab hegesztést tud elvégezni anélkül, hogy csak egy pillanatra is fizikailag érintené az autót. Enne azonban ára is van, egészen pontosan 250 000 font (108 millió forint).

8.- A Q30 elkészült üres kasznija egy 1 kilométer hosszú gyártószalagon kanyarog végig, ahol 1191 különböző műveleten esik át. Ekkor kerül bele többek között a motor és a váltó, a futómű és az utastér elemei is. Mondhatni itt történik a végső összeszerelés a festés után.

8.- A Q30 elkészült üres kasznija egy 1 kilométer hosszú gyártószalagon kanyarog végig, ahol 1191 különböző műveleten esik át. Ekkor kerül bele többek között a motor és a váltó, a futómű és az utastér elemei is. Mondhatni itt történik a végső összeszerelés a festés után.

9.- Amit talán az egyik legnagyobb érdekesség, hogy a Q30 a Mercedes-Benz MFA platformjára épül, mely szintén alapját képezi az A, B, CLA és GLA modelleknek.

9.- Amit talán az egyik legnagyobb érdekesség, hogy a Q30 a Mercedes-Benz MFA platformjára épül, mely szintén alapját képezi az A, B, CLA és GLA modelleknek.


10.- Az érékesítés januárban indul szerte Európában, itthon a 110 lóerős Q30 6,985 millió forintról indul a Sport kivitelű 2,2 literes dízel valamivel 11 millió forint felett lesz.

10.- Az érékesítés januárban indul szerte Európában, itthon a 110 lóerős Q30 6,985 millió forintról indul a Sport kivitelű 2,2 literes dízel valamivel 11 millió forint felett lesz.

Rácz Tamás kolléga már vezette az Infiniti Q30-at, ha kíváncsi, vagy kattints a képre:

10 dolog, amit jó tudnod az Infinitiről 35