2.- Ahhoz, hogy a Nissan Sunderlandben tudja gyártani az új modellt, 250 millió fontot kellett belepumpálnia a fejlesztésekbe, ami átszámítva 108,7 milliárd forint. A munkálatokat 2012-ben kezdték, így könnyű kiszámolni, hogy négy év alatt készültek el. Mellesleg a teljes létesítményt 1986-ban adták át, ami mintegy 3,7 milliárd fontba került. Ezt már nem mertem átváltani.
2.- Ahhoz, hogy a Nissan Sunderlandben tudja gyártani az új modellt, 250 millió fontot kellett belepumpálnia a fejlesztésekbe, ami átszámítva 108,7 milliárd forint. A munkálatokat 2012-ben kezdték, így könnyű kiszámolni, hogy négy év alatt készültek el. Mellesleg a teljes létesítményt 1986-ban adták át, ami mintegy 3,7 milliárd fontba került. Ezt már nem mertem átváltani.
Fotó megosztása:
4.- Az Innfiniti 2014-ben összesen 186 200 autót adott el világszerte, ami 13,5 százalékkal több az előző évhez képest és 2015 első 10 hónapjában már 173 000-nél jártak. A márkát 1989-ben hívták életre, azóta már 50 országban jelen van a japán márka. És ne feledjük, hogy a többszörös F1-bajnok Redd Bullnak is ők az egyik fő támogatói.
4.- Az Innfiniti 2014-ben összesen 186 200 autót adott el világszerte, ami 13,5 százalékkal több az előző évhez képest és 2015 első 10 hónapjában már 173 000-nél jártak. A márkát 1989-ben hívták életre, azóta már 50 országban jelen van a japán márka. És ne feledjük, hogy a többszörös F1-bajnok Redd Bullnak is ők az egyik fő támogatói.
Fotó megosztása:
10.- Az érékesítés januárban indul szerte Európában, itthon a 110 lóerős Q30 6,985 millió forintról indul a Sport kivitelű 2,2 literes dízel valamivel 11 millió forint felett lesz.
10.- Az érékesítés januárban indul szerte Európában, itthon a 110 lóerős Q30 6,985 millió forintról indul a Sport kivitelű 2,2 literes dízel valamivel 11 millió forint felett lesz.
Fotó megosztása:
5.- A Nissan az új üzemegységgel 300 új munkahelyet teremtett a gyár vonzáskörzetben, így már összesen 6700-an dolgoznak a létesítményben.
5.- A Nissan az új üzemegységgel 300 új munkahelyet teremtett a gyár vonzáskörzetben, így már összesen 6700-an dolgoznak a létesítményben.
Fotó megosztása:
3.- A sunderlandi gyárban készül a Nissan Quashqai, a Note, a Juke és az elektromos Leaf. December 3-tól pedig már hivatalosan is az Infiniti Q30 és QX30. A gyár 1986-os fennállása óta több mint 8 millió autó gurított ki az utakra.
3.- A sunderlandi gyárban készül a Nissan Quashqai, a Note, a Juke és az elektromos Leaf. December 3-tól pedig már hivatalosan is az Infiniti Q30 és QX30. A gyár 1986-os fennállása óta több mint 8 millió autó gurított ki az utakra.
Fotó megosztása:
8.- A Q30 elkészült üres kasznija egy 1 kilométer hosszú gyártószalagon kanyarog végig, ahol 1191 különböző műveleten esik át. Ekkor kerül bele többek között a motor és a váltó, a futómű és az utastér elemei is. Mondhatni itt történik a végső összeszerelés a festés után.
8.- A Q30 elkészült üres kasznija egy 1 kilométer hosszú gyártószalagon kanyarog végig, ahol 1191 különböző műveleten esik át. Ekkor kerül bele többek között a motor és a váltó, a futómű és az utastér elemei is. Mondhatni itt történik a végső összeszerelés a festés után.
Fotó megosztása:
1.- A Q30 az első autó az Inifiniti berkein belül, amit Európában gyártanak és innen exportálják az Egyesült Államokba és a Kínába.
1.- A Q30 az első autó az Inifiniti berkein belül, amit Európában gyártanak és innen exportálják az Egyesült Államokba és a Kínába.
Fotó megosztása:
6.- A Q30 gyártása összesen 39 500 négyzetméteren történik, ahol az emberek mellett 141 teljesen automatizált robot is munkálkodik. Ezek főként a vágásért és a hegesztésekért felelősek. De vannak olyanok is, amik azokat az alkatrészeket hordják körbe, amiket az összeszerelők építenek be kézzel az autókba.
6.- A Q30 gyártása összesen 39 500 négyzetméteren történik, ahol az emberek mellett 141 teljesen automatizált robot is munkálkodik. Ezek főként a vágásért és a hegesztésekért felelősek. De vannak olyanok is, amik azokat az alkatrészeket hordják körbe, amiket az összeszerelők építenek be kézzel az autókba.
Fotó megosztása:
9.- Amit talán az egyik legnagyobb érdekesség, hogy a Q30 a Mercedes-Benz MFA platformjára épül, mely szintén alapját képezi az A, B, CLA és GLA modelleknek.
9.- Amit talán az egyik legnagyobb érdekesség, hogy a Q30 a Mercedes-Benz MFA platformjára épül, mely szintén alapját képezi az A, B, CLA és GLA modelleknek.
Fotó megosztása:
7.- A lézertechnológiával dolgozó hegesztőrobotot ebben a létesítményben vezették be először. A gép 25 másodperc alatt 88 darab hegesztést tud elvégezni anélkül, hogy csak egy pillanatra is fizikailag érintené az autót. Enne azonban ára is van, egészen pontosan 250 000 font (108 millió forint).
7.- A lézertechnológiával dolgozó hegesztőrobotot ebben a létesítményben vezették be először. A gép 25 másodperc alatt 88 darab hegesztést tud elvégezni anélkül, hogy csak egy pillanatra is fizikailag érintené az autót. Enne azonban ára is van, egészen pontosan 250 000 font (108 millió forint).
Fotó megosztása: