Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.
Autóvásárlás
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
Olvasom az oldalatok, és most én is a segítségeteket szeretném kérni. 21 éves vagyok, és szeretnék venni maximum egymillióig egy pörgős, tágas, biztonságos autót, amivel dolgozni járnék, és néha horgászni. Lehetőleg kis fogyasztásút. Naponta körülbelül 50 km-t mennék vele. Remélem, nekem is tudtok segíteni. Előre is köszönöm.
Tisztelettel: N. László
Szakértőnk válasza
Kedves László!
Örülök, hogy nem írtad bele a maximum 6 évest és a kevés kilométert, mert akkor széttártuk volna a kezünket. Neked legfeljebb 850, de maximum 900 ezer forintos autót kellene találnod az egymilliós kerettel. Én megnézném a Citroën Xsarából a 110 lóerős 1,6-os benzinest, ami jól pörög, nem eszik sokat, és jóval a kitűzött határ alatt elérhető, alacsony alkatrészárakkal. Hátránya az ütközésbiztonság.
Az első generációs Focusokból 2002-es, átdolgozott autók közül már találsz normálisat ennyi pénzért, én elsősorban azt keresném, mert azt vezetni is jó. A kormányzás és a futómű nagyon erős pontja, a váltója is pontos, és a 100 lóerős 1,6-os benzines jól viszi.
Élvezhető autó a Mazda 323 BJ is: Ez a kék, oldallégzsákos ezerhatos 750 000 forintért eladó, ha a típus szóba jön.
Sajnos a 2001-től árult, háromajtós Honda Civic ezért a pénzért elég rizikós, de érdemes megnézned az ársáv aljában árult autókat, hátha akad köztük, ami nem túl viseltes és időnként cseréltek benne olajat.
Belül nagyon tágas a tologatható ülés miatt, és 900 ezres határral van esélyed találni egy normálisat a Smart Forfourból. Nagyon vagány kisautó a Mitsubishi Colt technikájával. Komoly előnye, hogy van bennük négy légzsák és sokszor ESP is, amely a hasonló árfekvésű kocsikból hiányozni szokott. A ForFourról itt olvashatsz részletesen.
Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess
Vezetéstechnika
Olvasónk kérdezi
Kedves Gulya!
Tisztelt Uram!
Nagyon fontos lenne, hogy segítsen ezt tisztán látnom. Amikor menet közben váltok az autóval pl. 3-ból 4-be, úgy szoktam, hogy be a kuplung, 4-es, engedem a kuplungot, és a fogásponttól már adom a gázt, de fokozatosan. Észrevettem, hogy így simábban megy az autó is. De azt mondták nekem, hogy engedjem fel teljesen a kuplungot, majd utána gáz, mert a kuplungom élettartama rövid lesz, nem tesz jót neki. Hogy a helyes? Hogy a biztonságosabb az autóknak?
Szakértőnk válasza
Akik Önnek azt mondták, hogy először engedje fel a kuplungot, majd utána adjon gázt, tényleg jót akarnak. Az úgynevezett ” csúsztatott kuplung”, amikor a kuplungpedál teljes felengedése előtti időszakban már elkezdi a gázadást, nem használ a szerkezetnek, valóban hamarabb tönkremehet.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
vezetestechnika.eu
Négy évszakost, vagy mindenáron télit? A gumik guruja, Szabó Péter az ön embere!
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!