Sitke településen 50 km/óra helyett 119-cel közlekedett a képen látható Ford Ranger. A megengedett legnagyobb sebességet 69 km/órával lépte túl, ezért a közigazgatási bírság 200 ezer forint.
Az M7-es autópályán a Porsche sofőrje 130 km/óra helyett 225-tel közlekedett. A közigazgatási bírság összege 130 ezer forint, mert 95 km/órával lépte túl a megengedett legnagyobb sebességet.
A hónap gyorshajtó rekordere Fejér megyében az M6-os autópályán lefotózott Honda sofőrje, aki 130 km/óra helyett 247-tel közlekedett. A megengedett legnagyobb sebességet 117 km órával lépte túl, a közigazgatási bírság 300 ezer forint. Fejérben addig egy Saab tartotta a rekordot 242 km/órával – közölte a megyei kapitányság.
Nagykálló belterületén haladt 50 km/órás sebességkorlátozás mellett 145-tel ez a BMW. A megengedett sebességet 95 km/órával lépte túl, ezért a közigazgatási bírság 200 ezer forint.
Az M1-es autópályán a képen látható BMW sofőrje 130 km/óra helyett 231-gyel közlekedett. A megengedett maximális sebességet 101 km/órával lépte túl, ezért a közigazgatási bírság összege 130 ezer forint.
És így tovább, és így tovább…
Ennek mostantól vége!
Éveken át, olykor hónapról hónapra közölte a fenti fotókat, és a föléjük írt kis szövegekhez hasonlókat az ORFK és a megyei rendőrkapitányságok „a hónap gyorshajtó rekorderei”, vagy „az év gyorshajtó rekorderei” felütéssel.
Az autósok megnézték őket, az egyik szörnyülködve szidta a veszélyesen közlekedőket, a másik kiröhögte a lefotózottakat, a harmadik meg levont némi következtetést a súlyos bírságokat látva a saját vezetési stílusát illetően, aztán mindannyian közlekedtek tovább. Nos, nincsenek többé ilyen fotók.
Egy ideje nem rakja ki a rendőrség a Police.hu-ra a korábban rendszeresen közölt infókat, így kikértük tőlük a tavalyi abszolút és relatív gyorshajtó rekordereket fotókkal, adatokkal, ahogyan az fent látható a korábban nyilvánosságra hozott képeken.
Meglepő választ küldtek. Szó szerint idézzük:
„A rendőrség baleset-megelőzési megfontolásból nem tesz közzé a legnagyobb mért sebességgel közlekedőkről felvételeket médiaplatformokon. Bár az ilyen jellegű képi tartalom alkalmas a figyelem felkeltésére, ugyanakkor nem szolgál baleset-megelőzési célokat, nem segíti elő a közlekedésbiztonság javulását.”
Az alábbi videón 140 feletti tempóval száguld az M1-es autópályán egy turistabusz. Akkor most rosszat tettünk a felvétel közlésével?
Ritkán ismeri be a rendőrség, hogy éveken át olyat tett, ami – ismét idézünk – „nem szolgál baleset-megelőzési célokat”, vagy „nem segíti elő a közlekedésbiztonság javulását”, de amint látjuk, most ez történt.
Erre nyilván vissza kellett kérdeznünk
Mivel a csatolt válasz pont az ellenkezője annak, amit éveken át rendszeresen tett az ORFK, indokolt az alábbi pár kérdés – írtuk nekik a második e-mailünkben, majd az alábbi kérdéseket küldtük nekik.
– Mikor jött rá az ORFK, hogy a gyorshajtó rekorderek fotóinak rendszeres közlésével árt a közlekedésbiztonságnak?
– Az ORFK szerint miért ártanak a közlekedésbiztonságnak ezek a fotók?
– Kinek az ötlete volt a fotók rendszeres közlése?
– Felelősségre vonta az ORFK az illetékest?
– Ha nem vonta felelősségre, akkor mi ennek az oka? Hiszen most az állítja az ORFK, a fotók közlése árt a baleset-megelőzésnek.
Az első adatkérésünkre 16 nap után válaszoltak, erre a második levélre 10 nap után jött az alábbi reakció. Szintén szó szerint közöljük.
„Tájékoztatjuk, hogy az Ön által hivatkozott 29000/50049-1/2015. Ált iktatószámon kelt válaszlevélben nem szerepel a fenti kérdéseiben foglalt állítás.”
Tényleg őszintén, minden irónia nélkül kíváncsiak vagyunk a rendőrség szakmai véleményére, valószínűleg pro és kontra fel lehet hozni érveket a szélsőséges gyorshajtók fotóinak és büntetésének nyilvánosságra hozatala mellett, és ellene is.
Érveket vártunk tőlük, nem kaptunk.
Kedves olvasóink, szavazzanak! Önök mit gondolnak erről? A grafománoktól és a fenti fotók valamelyikén magukra ismerőktől a kommentmezőben kérünk részletesebb véleményt!
Ezt tudja? Ennyit kell fizetni, ha lefotózza az új szupertraffipax!