A hétköznapitól haladunk az egyre érdekesebb, vadabb elgondolások felé, hogy végül a totális festett tojás hangulat uraljon el mindent. Szörényi András kollégánk egy visszafogott, de neve és nyuszis elemei miatt mégis találó konstrukcióval, a Suzuki Lapinnel indítja a cikket.
Suzuki Lapin
Amikor Budapesten csupa fém, alig üveg autókat látok egymásra vicsorogni, amilyen az X6, mindig elkeseredem. Mennyivel szebb lehetne a világ, ha olyan derűs és agressziómentes autókkal volna tele az utca, amilyen a Suzuki Lapin! A Lapin a japán belpiacos kisautók, a kei carok legvidámabb darabja. A lápen-nek ejtendő francia szó nyulat jelent, a nyuszifigura a műszerfalon is megjelenik az indításkor lefutó animációban, de a nyuszi visszaköszön a Lapinhez kitalált papírzsebkendő-tartóban is. Belseje nagyon tágas és lakályos, tényleg olyan, mintha a nappali meghosszabbítása volna az egybeérő első üléspaddal, a vidám kárpitokkal, kis fiókokkal és elszórtan felbukkanó nyuszifülekkel, például a napellenző mögött. A japán norma szerint az elsőkerék-hajtású Lapin 35,6 kilométert tesz meg egy liter benzinnel, ami a mi fogalmaink szerint 2,81 l/100 km vegyes fogyasztás. A bennünket tavaly furikázó értékesítő Tokióban nagyjából 5 l/100 km fogyasztást mért az autóval. Az üresen 800 kilós autóban a szívómotor nyomatéka legfeljebb 63 Nm 3500-on, de négy emberrel elboldogult a csöpp háromhengeres. Nagy kár, hogy a japán belpiacos miniket európai típusbizonyítvány híján itthon nem lehet forgalomba helyezni. Kipufogógázukat nem az európai szabvány szerint sorolják be és nem kell kibírniuk 64 km/órás ütközést, tehát csak próbarendszámmal furikázhatnánk velük.
Alfa Romeo 40/6HP
Rácz Tamás már mélyebbre nyúl vissza a nyúl üregében. A híres Alfa Romeo csak a célszerű forma miatt került a tojásautók táborába. Az egyik legszebb tojásautó a történelemben az Alfa Romeo 40/6HP Aerodinamica. A milánói Alfa-múzeumban látható prototípus áramvonalas karosszériáját 1913-ban készítette a 40/60 modell létravázára, az Alfa hatliteres, soros négyhengeres motorja köré a Carozzeria Castagna felépítmény-gyártó műhely. (Pontosabban nem ezt a karosszériát, mert ez egy 1970-ben készített replika az eredeti tervek, képek alapján.) A kocsi 70 lóerős, 100×150 mm-es furat-löket arányú motorjával 139 km/h végsebességre volt képes: elképesztő száguldás ez, több mint egy évszázaddal ezelőtt!
A csokitojás reklám – Cadbury Creme Egg Car
Egy brit őrület, egy látványos guruló reklám teljesíti ki a tojásautók kategóriáját. A Cadbury Creme Egg direkt a húsvéti szezon felpörgetésére készítette el a száguldó tojásokat. Az alapot 1988/89-es Bedford Rascal furgonok adták, a lámpákat pedig a Citroen 2CV kölcsönözte, összesen öt darab készült.
Futottak még kategória