Hajnali 5.30-kor nyilvánvalóan a számítógéped előtt ültél ma – mondom Lizik Gábornak, a tegnap Bécsben Teslát rendelő magyarok egyikének. Természetesen. És hogy tetszett, amit láttál? Maga egy csoda.
Áruljuk el az olvasóknak, hogy most láttad meg először azt az autót, amit tegnap kvázi megvettél. Igen, vakon fizettem érte.Iron Man megállíthatatlan?
Ismét elkápráztatta a Tesla nevű vallás fanatikus híveit Elon Musk. Az amerikai sajtó által előszeretettel a hollywoodi Vasember figurája után a valóban élő és létező Anthony Starkhoz hasonlított újító az előre meghirdetett menetrend szerint adta el, majd utána mutatta be a Model 3 nevű legújabb portékáját. Március 31-én, azaz csütörtökön reggel a Tesla-szalonok nyitásától a betérő vásárlók ezer dollár (Európában ezer euró) befizetésével személyesen előfizethettek a kocsira, amiről fotót sem láthattak korábban. A megrendelt terméket látványos show keretében immár másnap, április 1-jén hajnalban mutatta be Musk a világnak, korábbi ígéretét betartva Amerikában 35 ezer dolláros alapáron (nálunk drágább lesz). Mivel nálunk nincs kereskedése a cégnek, a már Model S-sel rendelkező, vagy éppen életük első Tesláját vásárló magyaroknak minimum Bécsbe kellett utazni a megrendeléséhez. Így tett több honfitársunkkal együtt Gábor is. E cikk péntek délutáni írásakor már 150 ezer felett jár világszerte a megrendelések száma. Várható volt az iPhone-rajongókéhoz mérhető Tesla-hívők globális őrülete, de úgy tűnik, az eddigi legolcsóbb termékük immár az egyházon kívüli járművásárlók között is hódító útjába kezdett. És még csak a második napon járunk.
Mikor keltél, hány órára értél a bécsi szalonba? Természetesen hajnalban indultam Pestről, és a 9 órás szalonnyitás előtt fél órával már ott álltam a bejáratnál. Amint az alábbi videó mutatja, a vagyonos Zürichben csúnya sorban állás várta a későn kelőket. Te hányadik lettél Bécsben? A 19-es sorszámot kaptam, és egy csokis sütit, rajta a Model 3-at jelölő három csíkkal.
Woooow! Model 3 line at Bellevue, WA Közzétette: Tesla – 2016. március 31.
Hogyan zajlott az autó megrendelése? A szalonban várakoztunk 9-ig, amikor egy hosztesz szólította az első embert: nummer eins! Három számítógépes pult volt bent, ezeknél egy-egy hosztesz segítette az online rendelést. Mit kért a rendszer, és mit kaptál a fizetés után? Dombornyomott hitelkártyával lehetett csak fizetni, utána se papírt, se semmi mást nem kaptam. A kártya száma mellett egy e-mail-címet kellett megadnom, itt felhívták a figyelmemet, hogy kétszer ellenőrizzem, helyesen adom-e meg, mert innentől ezen tartjuk a kapcsolatot. Meg is jött a teslás account, és kaptam egy számot. Ennyi? Ja, még annyit írtak, hogy jövőre jelentkeznek, akkor tudok majd konfigurálni autót. Ha akkor lenyomom az order gombot, akkor válik élessé az autó megrendelése, addig gyakorlatilag kiszállhatok belőle.
Teslás ismerősömtől tudom, hogy több magyar utazott ki autót rendelni. Találkoztál velük? A szalonban találkoztam egy magyar családdal, a gyerek magyarázta a szüleinek, hogy ilyen meg olyan lesz majd az autó. Feltételezem, neki rendelték a szülők a kocsit. Beszéltem olyan magyarokkal is, akik 10 darabot rendeltek tegnap.Nem jött össze a SEX
A Tesla hawthorne-i dizájnstúdiójában bemutatott Model 3 formára közel áll nagytesójához, mégis teljesen új platformra épült. Villanyautónál természetesen a hatótáv a legfontosabb, Musk szerint a 35 ezer dolláros alapárával és öt – kényelmesnek mondott – ülésével népautónak szánt újdonság 210 mérföldet (közel 350 kilométert) képes megtenni egy feltöltéssel. Ez szerényebb a nagytesó távjánál, ugyanakkor bőven felette van a BMW i3, a Nissan Leaf és társaik adatánál.
Minden azért Musknak sem jött össze. A Model S és a Model X után nagyon hajtott a Model E névre, ám azt a jogtulajdonos Ford nem adta át semmi pénzért, pedig biztosan kihasználta volna e három betű megfelelő sorrendbe rakása után kínálkozó reklámlehetőségeket. Ha már megrendíthetetlenül ma is a saját autóit tartja a legszexibbnek. Amennyiben Musk elképzelései szerint haladnak a cég ügyei, jövőre indul a kocsi gyártása, immár nem csak Észak-Amerikában. A kormányzat által csepegtetett infómorzsák szerint az európai üzem helyszínéért folyó szűk körű versenyben mi is az élmezőnyben vagyunk. Meglátjuk.Most, hogy videón és fotókon láttad, milyen a kocsi? Maga a tökély. És szinte ingyen van. Ezt hogy érted? A felniknek 2500 dollár darabja, ha kiszámolod, már ez önmagában 10 ezer. Az üvegtető is legalább 1000, és ebben elöl és hátul is találsz csomagtartót, a technikáról nem is beszélve. Ebben benne van az autopilot, önmagát tudja majd vezetni. Sehol sincs az európai konkurencia… …erről egy Márkus László-klasszikus ugrik be, de még meg sem kérdeztem: miért rendeltél Teslát? Környezetvédelem. Én ebben látom a jövőt, és ezzel a vásárlással támogatom. Egy ismerősöm most vett szintén 10 millióért vadonatúj autót. Dízelt. Beültem, mentem vele pár métert, és azt éreztem, ez ugyanaz, mint az eddigi összes kocsi. Nincs benne semmilyen érdemi előrelépés egy tisztább jövő irányába. A Model 3-ban viszont megvan.