Bevallom, engem a szembejövő kocsi tetejére cukorspárgával rögzített alumíniumlétrák, illetve a gondosan szemmagasságba halmozott acélcsövek tudják az optimálisnál jobban felpörgetni a pulzusomat. Belegondoltak mi történhet ezekkel egy ütközésnél, vagy esetleg egy intenzívebb fékezésnél? Rossz hír, hogy a csomagtartóba pakolt rakomány is okozhat meglepetést. A 8-10 kilogrammos rögzítetlen szerszámosláda ugyanúgy lenyithatja a hátsó üléseket, mint két rekesz sör. Megelőzésként az okosak ezért azt ajánlják, hogy még akkor is csatoljuk be a hátsó ülések biztonsági öveit, ha nem utazik ott senki. A három öv már jó eséllyel megtartja az ülés háttámláját, még akkor is, ha valami nagyon be akar szállni hátulról az utastérbe.

Gyilkos csomagok az autóban 1
  Csomagtérből az utasok közé Még ennél is nagyobb veszélyben vagyunk a kombikban, ahol a csomagtérben felhalmozott rakomány bármikor beborulhat az utasok közé. Még ütközés sem kell hozzá, elég egy nagyobb fékezés és repülnek a csomagok. Ez addig, amíg csak felfújt strandlabdák utaznak velünk, nem jelent valódi veszélyt, de más a helyzet, ha éppen a sárga-kék bútorboltból autózunk hazafelé háromszáz kilónyi laposra csomagolt ruhásszekrénnyel. Ha már kellően beparáztattuk magunkat a hátunk mögül előugró csomagoktól, akkor rádöbbenhetünk, hogy a tetőn is van hely a pakkoknak. Csupán egy tetőcsomagtartót kell installálni és pakolhatunk az  égig, egészen pontosan legfeljebb négyméteres magasságig. Illetve addig, ameddig a tető teherbírása engedi. Ez autónként változik, leggyakrabban 50-100 kg súlyt vihetünk, de akadnak extrém kivételek is. A pontos adatért érdemes fellapozni az autó kézikönyvét. 18731_173546_1000x700   Plusz 40-40 centi nem sok Sajnos a tetőcsomagtartónak nincs konkrét műszaki leírása, így bármiféle házilag összebarkácsolt vasszerkezetet feltehet az autójára bárki. Ez persze senkit nem zavar, egészen addig, amíg kanyarodás közben a szomszéd sávban haladó tetejéről át nem néz hozzánk egy súlyosabb versenyzongora, grátisz drótcsomagtartóval megspékelve. Rossz hír, hogy a tetőre fektetett és az ablakokon kinyúló utaskezekkel leszorított gumicsónak hasonlóan nem szabályos, mint a magaslati körülmények között szállított, gúzsba kötött palackorrú delfin. Utóbbi – ha nem lóg 40-40 centinél jobban előre illetve hátra, és kap jelzést a farkára, akkor a rendőrt nem érdekli, csupán az állatvédők rabolnak majd el, hogy valami dohos pincében egy vegetáriánus hóhér folyassa ki a vérünket. 18731_173544_1000x700   Bicikli a tetőn Mivel a legtöbb autó csomagtartójába még egyetlen kerékpárt is nehéz behajtogatni, így teljesen egyértelműnek látszik, hogy máshová kell száműzni őket. Akármennyire is biztos, kényelmes megoldásnak látszik, a könnyedén a platóra vetett bicikli bármikor önálló életre kelhet. Az, hogy a rakteret saját szerkezeti épségét is veszélyeztetve össze-vissza zúzza, még nem akkora baj, de az, hogy bármikor levetheti magát az aszfaltra, már bajosabb. Talán a legjobb helyük mégis a tetőcsomagtartón vagy a kocsi hátuljára, vonóhorogra szerelhető tartón lesz a drága kerékpároknak. Miután rögzítettük a bringákat a helyükön, próbáljuk meg megszokni, hogy a kocsi bő egy méterrel magasabb vagy hosszabb lesz így. Előbbi esetben a mélygarázsokba behajtásnál érdemes észnél lenni. Szinte egyikbe sem tudunk majd így beparkolni. Ha erről megfeledkezünk, rögtön vehetünk új bringát, de még az autóban is keletkezhet kisebb-nagyobb kár. A parkolóházról már nem is beszélve. 18731_173552_1000x700   Repülő kutya Nem kell feltétlenül Lajkának hívni az ebet, könnyen föld körüli pályára állhat anélkül is. Elég kevés is elegendő a kilövéshez, mindössze egy izmosabb fékezést kell megvárni. Aztán a kis kedvenc már repül is. Sőt, még a kalaptartón napozó elsősegély-láda is vehet akkora lendületet, hogy nagyon fájjon amikor becsapódik. Tanulság: a biztonsági öv rendszeres használata mellett szokjunk rá arra is, hogy a lehetőségekhez képest rendesen rögzítjük a csomagokat a helyükön. Ja és ne halmozzunk fel mindenféle súlyos kacatot az autóban. Mert még életre kelnek.