B:
588.0 Ft
D:
598.0 Ft
Márkák
Újautó-tesztek
Hírek
Driver
Haszongépjármű
Forma-1
Magazin
Használt autó
Vezetünk
Kresz
Videó
TechABC - Autós lexikon
Hírlevél feliratkozás
Médiaajánlat
Impresszum
Felhasználás
Adatvédelem
Vezess © 2001-2025
Legfrissebb
Erdős Norbert
Sártengerré változott a 67-es út a tegnapi vihar után
Baka Gábor
F1: Verstappen a fő riválist dicséri
Vezess
Új üzemanyag kerül a Škodákba
Vezess
Egy nappal elhalasztják a lezárást az M0-son
Újautó-teszt
Magazin
Hírek
Vezetünk
Használt autó
Kresz
Alfa Romeo
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DAF
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Genesis
Hennessey
Honda
Hyundai
Ikarus
Ineos
Infiniti
Isuzu
Iveco
Jaguar
Jeep
Kia
Lada
Lamborghini
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
McLaren
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Trucks
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nio
Nissan
Omoda
Opel
Peugeot
Pininfarina
Polestar
Porsche
Renault
Renault Trucks
Rimac
Rivian
Rolls-Royce
Seat
Škoda
Smart
Ssangyong
Subaru
Suzuki
Tatra
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Volvo Trucks
Xiaomi
Zeekr
Forma-1 2025 versenynaptár
Hírlevél feliratkozás
Csapatrádió – F1 podcast
B:
588.0 Ft
D:
598.0 Ft
Vezérműlánc-veszedelem
1
/
12
Garázsba költözött a 850-es. Újra lekerült róla a hátfal, s nem sokkal később az alsó része is, hogy megvizsgálhassam a vezérműlánc állapotát
1
/
12
Garázsba költözött a 850-es. Újra lekerült róla a hátfal, s nem sokkal később az alsó része is, hogy megvizsgálhassam a vezérműlánc állapotát
2
/
12
A 850-esen a vezérműlánc a főtengelytől tízóra irányban látható alumínium fedél alatt található. Nem kis munka eljutni hozzá, ráadásul jó, ha megvannak hozzá a megfelelő szerszámok és a tömítések is cserére szorulhatnak
3
/
12
Körülbelül tizenkét óránál, az ékszíj alatt láthatóak a jelölések. Most épp fedésben vannak
4
/
12
Ha forgásában lötyög, azaz holtjátéka van a gyújtáselosztó tengelyének, ami a rotor mozgásán egyszerűen követhető, akkor azt előbb - a rotor megfelelő irányban forgatásával ki kell egyenlíteni!
5
/
12
6
/
12
Ennyi holtjátékot mutatnak a jelölések. Ez még igazán belefér!
7
/
12
8
/
12
Ilyen nagy holtjátékot látunk, ha nem egyenlítjük ki előbb a gyújtáselosztó tengely lötyögését. (Itt más jelzéseket fényképeztem, elnézést érte!)
9
/
12
Kivettem az első henger gyertyáját, hogy könnyebb legyen forgatni a főtengelyt. S, ha már kivettem, ránéztem. Mintha sokat kapna, de ettől még vígan működik a motor
10
/
12
Így néz ki egy hajdani prospektusban a motor, igaz, nem a sima limuziné, hanem a sportosabb változatoké. Ezt jelzi a több leömlőcsöves kipufogó és az utalás a tárcsafékre, ami a 37 lóerős Specialon és a Sportcoupén volt széria
11
/
12
Így néz ki egy vezérműlánc, méghozzá egy tuning kivitel, amin csavarokkal állítható a főtengely és a vezérműtengely egymáshoz viszonyított helyzete. A lényeg azonban változatlan: A kis lánckerék a főtengelyen van, és az hajtja a kétszer akkorát, ami a szelepeket mozgató vezérműtengelynek adja tovább a forgást
12
/
12