Röviden – Inmotion L6 | |
---|---|
Mi ez? | Csinos roller, villanyhajtással |
Mi tud? | Könnyű, egész menő a külseje és gyors. Ja és felfér bármilyen tömegközlekedési eszközre. |
Mibe kerül? | 259 ezer forintot kérnek érte |
Kinek jó? | Akik a városban közlekednek, azok boldogok lehetnek egy ilyen rollerral |
Az elektromos roller furcsa, kicsit törvényen kívüli valaminek számít itthon. A KRESZ nem is ismeri mint jármű, így nagyjából bárhol lehet használni. Bringaúton, járdán, akárhol és méretei miatt a tömegközlekedési eszközökről sincs kitiltva, buszon, villamoson de még vonaton is simán hurcolható.
Mint majdnem minden kézzelfogható dolog, ez a roller is Kínában készült. Ennek ellenére a formája olyan, hogy bármelyik jobb nevű európai formatervező iroda is nyugodtan a nevére vehetné. Két apró kerék, aránylag hosszú utazófelület, elegáns, áttört kormányrúd és nagy, igazán igényes kivitelű műszeregység. Nagyjából ennyiből áll egy roller. Mindezt meggyőző kivitelben, jó fogású anyagokból, nyiszorgásmentesen összeépítve, egy kis vad zölddel megbolondítva. Igazán kívánatos darab.
Jó vele menni?
Hogy menet közben az apró kerekek ellenére is kényelmes legyen, elöl hátul rugózik a roller, így valóban nem rázkódik még a gazdagon térkövezett szakaszokon sem. A nagy tengelytáv miatt stabil is, álló helyzetben pedig kitámasztóval lehet állva hagyni. Bekapcsolni a gázkaron lévő gombbal kell, ilyenkor életre kel a kilométeróra szerű fedélzeti számítógép, és a jobb kéznél lévő karral már húzhatjuk is a gázt. Bal kéznél a fék van, ami a hátsó kereket fogja, egy komolytalan szalagfékkel. Mondjuk meg lehet vele állni, de nem az igazi. A tervezők gondoltak a sokat rollerezőkre is, nekik tempomattal kedveskednek. Értik, sebességtartó egy rolleren.
Sebessége imponáló, néha már a felelőtlenbe hajló, 25 km/óra, szinte teljesen néma üzem mellett. Bútorgörgő méretű kerekein ez néha már kihívás számba megy. Szerencsére a roller elég stabil, a rugózás miatt a kisebb göröngyökön sem pattog el. 400 wattos villanymotorjával papíron 30-35 kilométeres hatótávval lehet számolni, ami nagyban függ a felhasználás módjától is. Nehezebb emberrel, nehezebb – értsd meredek – terepen hamarabb elfogy a 6 Ah-s Sony akksipakk ereje. Tölteni nagyjából 4 órát kell, ha teljesen lemerült, így a munkahelyen is bőven megoldható a tankolás. A rollerhez mobiltelefonos applikáció is letölthető, ezzel néhány kényelmi funkciók mellet a riasztó is aktiválható.
Nem mindennapos rollerreklám, formás mellekkel, combokkal:
Mire jó?
Rollerezni nemcsak gyerekfejjel lehet szórakoztató dolog, hanem komolynak látszó felnőttként is. Városban tömegközlekedéssel kombinálva egész ütőképes megoldás lehet, ha gyorsan kell eljutni A-ból B-be. Napi 5-7 kilométeres ingázáshoz is tökéletesen megteszi, bátrabbak egy tízest is bevállalhatnak vele, ilyen táv mellett még nem kell attól tartani, hogy elgémberedik rajta az ember. Igaz, a hosszú utazófelület, az egymás mögé helyezett lábfejekkel nem a legkényelmesebb dolog, ha sokat kell vele gurulni.
Műszakilag teljesen átgondolt valami az Inmotion L6-os, két mozdulattal összecsukható – eggyel oldjuk a gyors-zár biztosítását, majd magát a zárat – majd a kormányt le lehet hajtani a deszkára, ahol magától reteszelődik. Innen már meg lehet ragadni a kormányrúdnál és vihető, csomagtartóba tehető. Már annak, aki a 15 kilós cuccot képes megemelni. Csomagtartóban, buszon, villamoson a széles kormány még okozhat kényelmetlenséget.
Akinek a bő negyedmilliós ár ledobta a láncot, annak van egy jó hírünk. Durván féláron egy másik elektromos rollert is kaptunk kipróbálni, az Airwheel Z3-ast. Ez kevésbé szexi, kicsit butácskán fest a kulacsszerű akksipakkal, viszont 5 kilóval könnyebb és szükség esetén tényleg jelentéktelen méretűvé lehet összehajtogatni. Igaz, nem is egy mozdulattal.
A Z3-as már közel nem tűnik annyira kidolgozott szerzetnek, mint az Inmotion gyönyörű rollere. Ezt mintha a gyárudvaron található kacatokból tákolták volna össze, de ez csak a megjelenésben érhető tetten, szerkezetileg ez is igen stabil valami. De szépnek nem nevezném. Ez is hátsókerék-hajtású, szintén szalagfékes, de itt már a rollerező lábai nem egymás mögé kerülnek haladásnál, hanem két, használaton kívül felhajtható lábtámasznak hála egymás mellett lehetnek. Állítólag kényelmesebb így.
A jóval kurtább tengelytávnak és a kisebb saját tömegnek hála sokkal agresszívebben gyorsul, és instabilabb is, mint a fenti roller. De meg lehet szokni. Nagy előnye, hogy az akksija pillanatok alatt kicserélhető – kapható is hozzá tartalék akkumulátor – így váltott lovakkal is lehet használni. Akinek mégsem annyira jön be ez a kisipari megjelenés, annak érdemes még egy kicsit várni, mert hamarosan érkezik a Z5-ös változat, gyári lámpával és átdolgozott csuklókkal, a könnyebb nyitás-csukásért. Addig viszont nehéz ennél jobb ár-érték arányú elektromos hajtású közlekedési eszközt találni a piacon.
A tesztrollreket és egyéb, elsőre nem földi eredetűnek tetsző villanyhajtású járgányokat az Airwheel hazai forgalmazójától kaptuk kipróbálásra.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|