Röviden – Porsche Panamera 2017
Mi ez? A Porsche második generációs sportlimuzinja.
Mit tud? Kényelmesen és nagyon gyorsan eljuttatni bárkit, bárhová, és akár versenypályán is kiélhető vele a gyermeki hajlam.
Mennyi? 35 millió forint körül van az alapmodell, a csúcsmodell súrolja az ötvenet
Kinek szól? Kőgazdag családapáknak, üzletembereknek és közepes keresettel rendelkező német családoknak.

Látványos show keretében rántották le a leplet a Porsche Panamera második generációjáról Berlinben, ahová a világ minden tájáról hívtak újságírókat. Sokukkal szóba elegyedtem vacsora közben, és egyöntetűen az a szakma véleménye, hogy a német vállalatnak sikerült kiköszörülnie a Panamera egyik csorbáját: végre szép a forma, igen, a hátsója is. Pedig a mérnökök nem csináltak varázslatot, csupán okosan lemásolták a 911-es farát, és felpattintották a Panamera hátsójára. Telitalálat!

Ha már a show-t említettem, íme:

Külső

Sokakkal ellentétben nekem már az első Panamera is tetszett, a második generáció pedig csak ráerősített a dologra, mégpedig úgy, hogy az autó arányai megmaradtak ugyan, de átrajzolták az íveket, domborulatokat, idomokat, és sokkal sportosabb fizimiskát kapott. A mérnököket a 2012-es Sport Turismo koncepció inspirálta. Egyvalami azonban nem változott: még mindig hatalmas.

Elődjénél 34 milliméterrel hosszabb (5049 mm), 6 milliméterrel szélesebb (1937 mm) és öttel magasabb (1423 mm). Méreteinek megfelelően pedig továbbra is nehézsúlyban versenyez, az alapmodell 1,87 tonnát nyom, a csúcsmodell pedig két tonna fölött van.

A Porsche Panamera 2.0 már a VW új, MSB padlólemezére épül, amit kimondottan luxusautóihoz fejlesztett a német vállalat. Erre a platformra építkezik az Audi A8, a Bentley Flying Spur és a következő Continental GT is.

elől

50 kilogrammot dobott le az első generációhoz képest

lámpa

A LED matrix fényszórók okosan kitakarják a szembejövőket, hogy ne vakítsuk el őket

fenék

Van olyan szenvedélyes, mint egy olasz, nem?

Szemből a LED matrix fényszórókról, hátulról pedig a keskeny, 3D hatású lámpatestekről lehet majd könnyedén felismerni a generációk közti különbséget, ezek a legmarkánsabb változások a megannyi apróság mellett, mint például az új lökhárítók, kipufogóvégek – modellváltozattól függően: két ovál, négy kör, négy szögletes –, műanyag betétek és díszítőelemek. De ne felejtsük ki a Turbo modellek Tony Starkot idéző aktív hátsó szárnyát.

Igen, ez pontosan így működik, és pont ilyen menő a valóságban is:

Belső

Az utastérben is van változás bőven, szinte mindent átdolgoztak. Az elöl ülőknek 12,7 colos érintőképernyő áll rendelkezésre, hogy a fedélzeti elektronikát irányítsák, de érintésérzékeny az egész középkonzol, így eltűnt az első generáció váltókulisszája köré épített gomberdő. Kicsit tényleg olyan, mintha egy Vasember-filmbe pottyannánk, és ebből a hátsó utasok sem maradnak ki: a két ülés közé rendelhető érintőképernyő, amivel számos funkció kezelhető, mint például a klíma, az ülésfűtés és szellőzés, a masszázsfunkció, a hifi és az elektromos ülésállítás.

A leendő tulajdonos boldog lehet, hiszen a Panamera már kiválóan kommunikál okostelefonjainkkal, így külön applikációt is le lehet tölteni mobilunkra, amivel távolról irányíthatunk egyes funkciókat, vagy köridőt mérhetünk versenypályán és komplett élő diagnosztikát nézhetünk.

A beépített éjjellátó nem iparági újdonság, de már a Panamera is tudja, így könnyebben elkerülhetjük, hogy éjszaka kivilágítatlan bringást, gyalogost vagy kutyát gázoljunk. Az adaptív tempomat már nem csak az előttünk haladó jármű sebességét figyeli, de a sebességkorlátozó táblákat is, így mikor szembejön velünk egy 110-es tábla, például az autópályán, a jármű automatikusan lelassít, a feloldó jelzésnél pedig visszaáll az előzőleg beállított sebességre.

kormány

Letisztult, futurisztikus kezelőfelületek

hátul

Na, erre a középső konzolra tuti rá kell majd fizetni pár húszezrest

Az ülések kényelméről felesleges szót ejteni, még a szűkebb sportváltozat is fenséges, legalábbis pár percnyi üldögélés alapján, hátul pedig akkora a hely, hogy keresztbe tett lábbal is elfértem magam mögött, ami nem kis szó, hiszen közel két méter magas vagyok. A csomagtartó 495 literes, az üléstámlák ledöntésével 1304 literesre növelhető. Szóval nem kicsi.

Motorválaszték, futómű

Kizárólag turbómotorokkal rendelhető az új Panamera. Egyelőre három erőforrás közül válogathatunk, a háromliteres, dupla turbós, V6-os 4S, a vadonatúj 4S Diesel, a csúcson pedig a szintén két feltöltővel lélegző, V8-as Turbo áll.

spec

A táblázatban a pontos specifikáció és teljesítményadatok. Mindkét benzines erőforráson csiszoltak, így erősebb, gyorsabb és takarékosabb lett a Panamera. Kérdés, hogy kinek nem volt elég a 420 és az 520 lóerő?! Sport Chrono csomaggal a V8-as motor 3,4 másodperc alatt gyorsul százra

A V6-os benzines és a dízelek az Auditól érkeznek, de módosítva, a V8-as turbó viszont a Porsche saját fejlesztése. A későbbiekben csatlakozik a palettához a 600 lóerő körüli Turbo S, és két hibrid modell, amiből az egyik biztos, hogy konnektoros lesz. Egyelőre minden modell nyolcfokozatú automata váltót kap, az első generációhoz volt ugyan hatfokozatú manuális, de azt olyan kevesen rendelték meg, hogy valószínűleg nem lesz elérhető a jövőben ez az opció.

A Sport Chrono csomag esetén nem hiányzik a műszerfal tetejéről a stopperóra, illetve pluszgomb kerül kormányra is, amely a futóművet állítja azonnal feszesebbre, és mindent Sport+ módba, ez egyébként az új 911 Turbóból származik.

De nemcsak a hajtáslánc és a dizájn tartogat újdonságot, az adaptív felfüggesztés mellett légrugózás is rendelkezésre áll, felárért pedig négykerék-kormányzást is kérhetünk, amely 50 km/óráig a fordulókört minimalizálja, 50 felett pedig az autó stabilitását növeli. Szükség szerint szétkapcsolható a hátsó kanyarstabilizátor, a 4D Chassis Control fantázianévre keresztelt rendszer pedig letapogatja az útfelületet és ennek megfelelően állítja a futómű csillapítását.

motor

A négyliteres motorból semmi nem látszik, szépen el van rejtve. Sajnos…

oldal

A hátsó traktusban történt a legtöbb változtatás, ami nagyon ráfért a modellre

Felárért kerámia fékrendszert is kap a vásárló, ami elöl 42 centi átmérőjű tárcsákból és tízdugattyús féknyergekből áll. Na ezzel már valószínűleg könnyedén be lehet rakni féktávon a kéttonnás szörnyet a kanyarba.

Körrekord

A Panamera Turbo egy másodperccel jobb időt futott a Nürburgringen, mint az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, így már nem az olasz a leggyorsabb luxusszedán a ringen.

Árak

Sajnos aki Panamerára vágyik, annak továbbra is mélyen zsebbe kell nyúlni. A hathengeres alapmodell 113 ezer euróról indul (35,7 millió forint), a 4S Dieselért 117 ezer eurót kell kicsengetni (37 millió forint), a Turbo pedig 153 ezerre rúg (48,5 millió forint). A forgalmazás novemberben kezdődik, előtte még beugranak vele a Párizsi Autószalonra.

Ilyen volt, ilyen lett

Az alábbi fotókon az első és a második generációs Porsche Panamerát hasonlíthatjátok össze, elég csak az egeret jobbra-balra húzgálni a képen.

2017 / 2014

Végre a feneke is szép 9
Végre a feneke is szép 10
Végre a feneke is szép 11
Végre a feneke is szép 12
Végre a feneke is szép 13
Végre a feneke is szép 14
Hogy tetszik első blikkre az új Panamera?
átlag
8.92
szavazat
1245
Hogy tetszik első blikkre az új Panamera?