Aligha meglepő, hogy a SEAT stratégiájának lényege a növekedés és a minél nyereségesebb működés, ami jelen állás szerint aszfaltterepjárókkal valósítható meg a legkönnyebben. Az első lépés ebbe az irányba a frissen bevezetett Ateca, amelyet jövőre követ egy Captur-Mokka-CX-3 méretű modell. Akit érdekel, milyen vezetni az autót, kattintson ide menetpróbánkhoz a 150 lóerős benzinesről és a hasonló teljesítményű dízelről, alább pedig tíz érdekesség következik az autóról.

1. Tényleg ez az első nekik

Alig hihető, de ez a márka legelső szabadidő-autója. 2016-ig a SEAT-nak tényleg nem volt városi terepjárója, aszfaltdzsipje, SUV-ja, nevezzük bárhogy ezt az autófajtát.

2. Ötmillió Ft alatt indul

Aki betölti az importőri weboldal konfigurátorát, 4 996 000 és 10 866 000 forint közötti árakkal találkozik. A légkondis, 115 lóerős alapverzió háromhengeres motorral megáll ötmillió Ft alatt. Összehasonlításképp a szívómotoros, 132 lóerős, de kisebb nyomatékú Hyundai Tucson 1,6 GDi listaára 6 099 000 Ft, kedvezményes ára 5,8 millió Ft.

10 dolog, ami meglephet a SEAT Atecában 1

3. Csehországban készül

Az Atecát nem a SEAT, hanem a Škoda gyártja Kvasinyban, ahol az új Yeti és a nála nagyobb, 5+2 üléses Kodiaq is készül majd. Ez nem szokatlan az impériumon belül, a Q3-at a SEAT gyártja Martorellben az Audi megbízásából, a Toledo csehországi, az itthon nem forgalmazott Mii pozsonyi termék.

4. Jégkaparó: csak a helye van meg

Az Autó Magazinban megjelenő összehasonlító tesztben olvastam, hogy a tanksapka fedelében ott van a jégkaparó helye, amit a Škoda ki is tölt jégkaparóval a saját autóihoz. A szomszéd Škoda-szalonban a tulaj az Atecához is keríthet egyet.

150 lóerős motortól rendelhető összkerékhajtás az autóhoz, a 190 lóerős TDI alapáron négykerék-hajtású

150 lóerős motortól rendelhető összkerékhajtás az autóhoz, a 190 lóerős TDI alapáron négykerék-hajtású

 

5. A 4×4-ért befér egy hátizsákba

A műszaki adatokat böngészve az összkerékhajtású modell csomagtartója összesen 25 literrel csekélyebb, mint az elsőkerék-hajtásos autóké. Ez nagyjából egy közepes méretű hátizsák térfogatának felel meg. A számok: 485-1579, illetve 510-1604 liter.

6. 1,2 tonna

Egy Ateca könnyebb, mint sokan gondolnák. A súlytakarékos autó alapmodellje a háromhengeres benzinessel 1205 kilós vezető és csomag nélkül.

a videó a hirdetés után indul

7. Széles a rokonság

Mivel a VW-konszern leányvállalatai lehetőleg a keresztmotoros építőkészletből igyekeznek összelegózni aszfaltterepjáróikat, az Atecának van kisebb és nagyobb testvérmodellje is. Hosszuk szerinti sorrendben: Audi Q2: 4191 mm, SEAT Ateca: 4363 mm, Volkswagen Tiguan: 4486 mm, Škoda Kodiaq: 4697 mm. És ezek csak az SUV-k a közös MQB műszaki bázisról.

Kelleőn magasan, de az autóhoz képest mélyen is ülhetünk az Atecában

Kellően magas az ülés, de az autóhoz képest mélyen is ülhetünk az Atecában, ha leengedjük a vezetőülést

 

8. Nem kap meg mindent

Szokás szerint a Volkswagen odafigyelt, hogy nagyobb méretei mellett a Tiguan az elérhető műszaki felszereltséggel is különbözzék az Atecától. A spanyol rokon nem vette át a 18 centis sínen tologatható hátsó üléspadot, a Tiguan privilégiuma a digitális műszerfal és az adaptív lengéscsillapítás és az online közlekedési infókkal dolgozó navigáció is, persze felárért.

9. Internet, nagyban

LTE-kapcsolatos telefonmodult rendelve az autó gyors wifi hotspottá tehető. A modern kor jegyében az Atecában benne van az USB-kábellel csatlakoztatott telefont az autó központi kijelzőjére tükröző Mirror Link, fut rajta az Apple CarPlay és az Android Auto. Utóbbival felolvastathatjuk a bejövő e-maileket és lediktálhatjuk a választ, okostelefonunk segítségével. A telefon kábel nélkül, indukciósan tölthető, a kocsihoz csatlakoztatva tetőantenna javítja a vételt és nyújtja meg az akkumulátor üzemidejét.

Különjárat vitte az autókat Szántódról Tihanyba. Az extra kör listaára 70 000 Ft

Különjárat vitte az autókat Szántódról Tihanyba. Az extra kör listaára 70 000 Ft

10: Különjárat a tihanyi réven

A vezetés során Szántód és Tihany között komp vitte át a tesztautókat. A különjáratnak igazán különleges szerep jutott, mert Tihany elé érve a hajó talpon megfordulva, egy helyben írt le egy tiszteletkört, amivel szezonzáráskor tisztelegnek a hajósok. Megkérdeztem, mennyibe kerül a különjárat, ami egy útra 70 000 Ft listaáron, de esküvőkre, más eseményekre jutányosabban is kivehető a balatoni komphajó, órabérben. Csak ne akarjunk a partról átugratni a távolodó hajóra, mint anno az Ötvös Csöpi-jelenetben.