Járt nálunk korábban is elektromos gördeszka, de már az a mindössze tízkilós, csupán egy kerekét, azt sem túl erősen hajtó Airwheel M3 nevű dolog is erősen feszegette képességeim határait. Ilyesmire legkésőbb tízévesen kell először felszállni, hogy kellő rugalmassággal szerezzen rutint az ember, én meg idén voltam negyven…

Ezért aztán amikor megjött az ilyesfajta fura elektromos kerekes dolgok hazai specialistájától a következő jópofaság, a MOTOTEC Xross, egy nagykerekű, hatalmas, bazi nehéz terepgördeszka, először a fiataloknak engedtem át a kísérletezést. Lányaim gyorsan bele is jöttek:

Elektromos terep-gördeszkát teszteltünk. Nem, nincs április 1. 1
Aztán egyedül, térdelve

Aztán egyedül, térdelve

És a 9 éves Csepi is pillanatok alatt ráérzett

A 12 éves Kata és a 9 éves Csepi is pillanatok alatt ráérzett, pedig egyikük sem deszkás

Aztán jöttem én! Az 1600 wattos motorral (2,18 lóerő!) nagyon erős a gép, a bütykös gumikkal a tapadás is biztos. A távirányító pisztoly alakú, az elsütőbillentyű meghúzva gyorsítja, tolva a villanymotor erejével fékezi a rollert. A teljesítmény leszabályozható, de ha nem félünk, nem muszáj visszavenni még bemelegítésnél sem, a kis gázkar nagyon érzékeny, finoman adagolható a motorerő.

Érdemes alaposan berogyasztani és előredőlni induláskor, aztán, ha már gurul a szerkezet, hamar ellazul az ember. A nagy kerekeken, jó rugózáson megfelelő testsúly alatt (és nekem az van bőven) még füvön se ráz, akad, pattog a masina. Kifejezetten barátságos, jól kezelhető az Xross, bár a fordulókör a klasszikus gördeszkás testsúly-áthelyezéses kormányzással irdatlan nagy.

Papírforma szerint 27-35 km a hatótáv, de súlyosabb polgár alatt a 15 km is szép eredmény, pláne tempósan, terepen

Papírforma szerint 27-35 km a hatótáv, de súlyosabb polgár alatt a 15 km is szép eredmény, pláne tempósan, terepen

1,6 kW-os villanymotor a hátsó tengelyen

1,6 kW-os villanymotor a hátsó tengelyen

Olyan trükkökről, hogy a deszka végére állva billegetve késztetjük szűkebb kanyarra a gépet, kezdetben le kell tenni. A nehéz ólom-sav akkuval 32 kilós szerkezet közel sem az a pillekönnyű valami, mint a motor nélküli, kiskerekű normál deszka. Viszont a merev rétegelt lemez lap elbírja a kísérletezést: az elektromos kis vicikvacakok között ritkaság, hogy 150 kilós terhelhetőséget adjon meg a gyártó! Igazán csak idő kérdése, hogy elérjük ezt az ultracool szintet, amihez már ultracool módon vágott videó is jár (én kérek elnézést érte):

A hatalmas kerekű terepgördeszka listaára 229 ezer forint az importőrnél. Nem olcsó játék, szó se róla, de egy ilyen izé egészen új dimenziót nyit mind a gördeszkázásban, mind a modern kis személyi elektromos közlekedési eszközök választékában. Ha tini lennék, tuti megvesznék érte – és még így, meglett apukaként is nagyon szomorúan adtam vissza a forgalmazónak!