Idén ötvenéves a Dacia, említettük már? Persze, hogy említettük, hiszen a jubileum alkalmából egy Dusterrel egészen Bukarestig hatoltunk, és megnéztük a Salonul Auto Bucurestit. És útközben csak fotóztuk-fotóztuk a szebbnél szebb, de legalábbis érdekesebbnél érdekesebb régi és új Daciákat. Íme, a Dacia 50 árnyalata, ötven különlegesség az út széléről a Dacia márka fennállásának 50. évfordulója alkalmából:
1: Duplakabinos, áramvonalas tetőidomos, legényesen kivágott gépháztetős pickup-Dacia (katt a képre és nyílik a galéria!)
Fotó megosztása:
2: Fekete lökhárítós alap Logan taxi
Fotó megosztása:
3: Dacia Solenza, a Nova és Supernova utáni harmadik modern próbálkozás az 1310 után. Mindössze két évig készült
Fotó megosztása:
3/2: A Solenza 2003 és 2005 között készült
Fotó megosztása:
4: Piros-sárga taxi Logan, stílusos kockás matricával
Fotó megosztása:
5: Telekomos Dacia, létrával
Fotó megosztása:
6: Szimpla kabinos 1304 Pickup
Fotó megosztása:
6/2: A 130X jelzésű pickupot 1979-től 2006-ig készítette a Dacia
Fotó megosztása:
7: Vészvillogós, lerobbant Dacia
Fotó megosztása:
8: Hegyimentő Dacia a Transzfogarasi útról
Fotó megosztása:
9: Egy ugyanolyan Dacia, mint a mi Dusterünk (a koszosabb a miénk)
Fotó megosztása:
10: Szimpla kabinos 1305 pickup, hatalmas dobozzal. Vadász-horgász túrára csalogat
Fotó megosztása:
11: Hosszú-magas, teljes tetőfedéses pickup Dacia
Fotó megosztása:
12: Fa oldalfal-magasítós platós Dacia
Fotó megosztása:
13: Csendben oszladozó , műanyag oldalas 1310
Fotó megosztása:
14: Gyönyörű, öreg 1300-as Dacia
Fotó megosztása:
Kakukktojás 1: Végstádiumú felbomlásban szenvedő ARO 240
Fotó megosztása:
Kakukktojás 2: mentő-felépítményes ARO
Fotó megosztása:
15: Aerodinamikailag igényesen formált dobozos pickup Dacia
Fotó megosztása:
16: Felépítmény nélküli pickup
Fotó megosztása:
Kakukktojás 3: gyönyörű, utolsó szériás ARO 324, csörlővel
Fotó megosztása:
17: Kutyás Dacia pickup
Fotó megosztása:
18: Egy kicsit kettétört, majd igényesen kijavított Dacia pickup
Fotó megosztása:
19: Rendőrségi Logan az első szériából
Fotó megosztása:
20: A legszebb Dacia, amit láttunk, egy menő 1300-as
Fotó megosztása:
20/2: Elegánsan ötvözi Villám McQueent és General Lee-t
Fotó megosztása:
21: Igazán jól néz ki a dobozos teher-Duster, kár, hogy nálunk nem forgalmazták
Fotó megosztása:
21/2: Kiváló arányok, morcos pofa, sokkal menőbb kisáruszállító, mint egy rövid Caddy vagy egy Nemo, Bipper
Fotó megosztása:
22: Száguldó 1310-es Dacia
Fotó megosztása:
23: Mentőszolgálatos Dacia Dokker
Fotó megosztása:
24: Repülőtéri marshaller-Dacia
Fotó megosztása:
25: Elektromos Dacia
Fotó megosztása:
25/2: Az elektromos Dustert teljesen komolyan gondolta a fejlesztő, három akumérettel is kapható
Fotó megosztása:
26: Egy csinos Sandero taxi Bukarestben
Fotó megosztása:
27: Villámgyors Dacia, FedExes Logan pickup
Fotó megosztása:
Kakukktojás 4: fantasztikus custom Aro 240
Fotó megosztása:
Kakukktojás 4/2: na jó, a fenekét kicsit elnagyolták, de tényleg abszolút instant get!
Fotó megosztása:
28: Kupé Dacia
Fotó megosztása:
29: Kabrió Dacia
Fotó megosztása:
29/2: A kabrió Logan utastere. A kormányt tán még le kellett volna cserélni, de különben nagyon igényes
Fotó megosztása:
30: Bukaresti taxi Logan
Fotó megosztása:
31: Extra magas dobozos Logan pickup
Fotó megosztása:
32: Street Art Dacia
Fotó megosztása:
33: A csúnyácska Nova és a még csúnyácskább Solenza között készült, már a Renault közreműködésével a kimondottan arányos, helyes SuperNova
Fotó megosztása:
34: A természet által visszavett Dacia
Fotó megosztása:
35: Fényét vesztett kombi 1310-es Dacia
Fotó megosztása:
36: Elegánsan rozsdátlanított gépháztető-élű 13xx pickup
Fotó megosztása:
37: Egy szép kék SuperNova, csak hogy szemből is meglegyen
Fotó megosztása:
38-39: Harcoló Dusterek
Fotó megosztása:
40: Gázt tankoló Dacia
Fotó megosztása:
41: Gyönyörű zöld 1300-as
Fotó megosztása:
42: 4x4-es pickup Dacia
Fotó megosztása:
43: Sztriptízelő és eredeti szépségében pompázó 1310-es Dacia
Fotó megosztása:
44: Rikító piros Dacia a talán legcsúnyább fronttal
Fotó megosztása:
45: Őrbódé-Dacia
Fotó megosztása:
46: Dacia-szivárvány
Fotó megosztása:
Kakukktojás 5: még egy szép állapotú ARO 320
Fotó megosztása:
47: Létrás Dacia, egy praktikus első szériás Logan MCV
Fotó megosztása:
Kakukktojás 6: iskolabusz ARO-ból
Fotó megosztása:
7/2: Igazán egzotikusan keveredik Amerika Romániával ezen a képen
Fotó megosztása:
Kakukktojás 8: ARO 10. Daciának is vehettük volna, hiszen a nyugati piacokon ez volt az első kocsi, amit Dacia Dusterként próbáltak eladni
Fotó megosztása:
48: rajzolt rendszámos Dacia
Fotó megosztása:
Kakukktojás 9: Aro 10 a ködben
Fotó megosztása:
49: Még egy rendőr-Dacia, tányérsapkával a kalaptartón
Fotó megosztása:
50: Egy csodálatos tuning-Logan
Fotó megosztása:
+1: És persze a mi Daciánk, a 4x4-es dízel Duster
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Vezess és a Dacia közös Budapest-Bukarest-Budapest emléktúrájának további anyagai:
Ezt láttuk a Bukaresti Autószalonon
Autóval Romániában – mire készüljön, aki arra indul?
A Tiriac autógyűjtemény
A Transzfogarasi út