Még az egyik legnagyobb kérdezz-felelek portál is hemzseg az olyan témáktól, hogy hogyan lehet kiolvasni, eltüntetni házilag hibakódot autókból, illetve, hogy milyen eszközök szükségesek hozzá. Nos, a helyzet az, hogy a hibakód kiolvasása nagyon nem ajánlott házilag, mert egyrészt nem biztos, hogy sikerül megszüntetni a problémát, másfelől pedig akár jelentősebb kárt is tehetünk az autóban.
A házilag kendácsolt eszközök és az innen-onnan szerzett bluetooth-os eszközök ráadásul nem biztos, hogy rá tudnak világítani a hibás alkatrészre, hiszen csak arról fognak tanúskodni, amiről jelet küldenek a szenzorok. Ergo a hibaüzenet nem feltétlenül lesz köszönőviszonyban a tényleges problémával. Ezért kell ehhez megfelelő szaktudás, tapasztalat és egy korszerű diagnosztikai eszköz.
Ahogy az általunk készített videó is szemlélteti, egy megfelelő eszköz már gyorsan és hatékonyan olvassa be a hibakódokat. Nem utolsósorban pedig arra is alkalmas, hogy végre hajtsa az adott típushoz elérhető gyári szoftverfrissítéseket. Sokszor legalább 8-10 különféle hibakód tárolódik el egy autó vezérlőegységében, ezért időnként szükség van a hibatároló törlésére. Persze, sohase feledkezzünk meg arról, hogy csak a legprofibb műszer sem tud mit kezdeni a dugulófélben lévő kipufogórendszerrel, vagy az elrakott vezérműszíjjal.
Érdemes tehát szakemberre bízni a probléma megoldását és ebben az esetben sem kell rettegni a márkaszervizektől. A Ford Motorcraft szerviz szolgáltatásában például az átfogó szakértői átvizsgálás munkadíja is benne van, amely kiterjed a fékrendszerre, a motorra, a sebességváltóra, a gépjármű elektromos rendszerére, a futóműre, a kormányműre, a kipufogóra, a világításra, a féltengelyekre, valamint a folyadékszintek ellenőrzésére is. A 20 ezer forintos munkadíj tartalmazza az olajszűrő, a motorolaj, valamint a légszűrő cseréjét is. (x)