Mint olvasóink már bizonyára tudják, pár hete egy Dacia Dusterrel Földes Attila kollégámmal átszeltük Romániát, Nagyváradon és a Transzfogarasi úton át Bukarestig hatoltunk, majd Szeged irányában tértünk haza. Jártunk autópályán, hóban és patakban, egy „itt balra” helyett „itt jobbra” miatt a Vidraru-tavat véletlenül nem az aszfaltos, hanem a köves-sáros oldalról kerültük meg, mintegy 30 kilométeres erdei bukdácsolással. Autóztunk zsúfolt, keletiesen nemtörődöm stílusú közlekedéssel súlyosbított nagyvárosban (ez Bukarest), stresszeltünk ész nélkül, bármikor előző helyiek között országúton (bárhol) és siklottunk csodás minőségű, háborítatlan sztrádán (itt-ott, ahol elkészült).
Az ülések tényleg csapnivalóak, pár száz kilométer után muszáj néha visszarendezni a belső szerveinket
Az ülések tényleg csapnivalóak, pár száz kilométer után muszáj néha visszarendezni a belső szerveinket
Fotó megosztása:
Duster a ködben
Duster a ködben
Fotó megosztása:
Tamás művészképe, előtérben a pöfeteg, a tehénkulákon túl meg a Duster
Tamás művészképe, előtérben a pöfeteg, a tehénkulákon túl meg a Duster
Fotó megosztása:
Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján
Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján
Fotó megosztása:
Akár jó kép is lehetett volna, ha Rácz kolléga nem egy krumplival próbálja elkapni a pillanatot
Akár jó kép is lehetett volna, ha Rácz kolléga nem egy krumplival próbálja elkapni a pillanatot
Fotó megosztása:
Földes úr - hehe - az ósdi fakamerájával bohóckodik
Földes úr - hehe - az ósdi fakamerájával bohóckodik
Fotó megosztása:
Hegyvidéki klotyó már a hágó túloldalán
Hegyvidéki klotyó már a hágó túloldalán
Fotó megosztása:
Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel
Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel
Fotó megosztása:
Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel
Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel
Fotó megosztása:
Vízen átkelni mindig szórakoztató dolog
Vízen átkelni mindig szórakoztató dolog
Fotó megosztása:
Jó, ez nem egy túl veszélyes, hömpölygő folyam
Jó, ez nem egy túl veszélyes, hömpölygő folyam
Fotó megosztása:
Kycsynkkel a Fogarasban
Kycsynkkel a Fogarasban
Fotó megosztása:
A hóhatárig kaptattunk
A hóhatárig kaptattunk
Fotó megosztása:
Iható forrásvíz az út mentén
Iható forrásvíz az út mentén
Fotó megosztása:
A Vidraru-tó kevésbé látogatott oldala roppant szórakoztató út
A Vidraru-tó kevésbé látogatott oldala roppant szórakoztató út
Fotó megosztása:
Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű
Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű
Fotó megosztása:
A kutya sem jár erre, a híd közepén sem zavarunk senkit
A kutya sem jár erre, a híd közepén sem zavarunk senkit
Fotó megosztása:
A kerülőút végén egy duzzasztógát magyarázza meg a mesterséges tavat
A kerülőút végén egy duzzasztógát magyarázza meg a mesterséges tavat
Fotó megosztása:
Na, annál a táblánál kell elindulni a móka felé. Igaz, ez az alsó vége, de talán mindkét irányból ugyanazt a mókát nyújtja az út
Na, annál a táblánál kell elindulni a móka felé. Igaz, ez az alsó vége, de talán mindkét irányból ugyanazt a mókát nyújtja az út
Fotó megosztása:
A Tiriac gyűjteményt a kedvünkért nyitották ki aznap. Mindenkinek melegen ajánljuk a helyet
A Tiriac gyűjteményt a kedvünkért nyitották ki aznap. Mindenkinek melegen ajánljuk a helyet
Fotó megosztása:
Bukarest és az ő dicső múltjának emlékműve
Bukarest és az ő dicső múltjának emlékműve
Fotó megosztása:
Az autószalon egy repülőgép temető szomszédságában található
Az autószalon egy repülőgép temető szomszédságában található
Fotó megosztása:
Közeledünk a Dacia gyárhoz
Közeledünk a Dacia gyárhoz
Fotó megosztása:
Ez az átkelés már izgalmasabb, de még mindig sima ügy
Ez az átkelés már izgalmasabb, de még mindig sima ügy
Fotó megosztása:
Szép kilátás
Szép kilátás
Fotó megosztása:
A Duster végig kiváló útitársnak bizonyult. Nagy hasmagassága, nyomatékos dízelmotorja, kapcsolható 4×4-hajtása és általános, jó értelemben vett igénytelensége optimális, ha nem villogni, Autobahnon hasítani, komfortban kilométerek ezreit gyorsan letudni, hanem csak úgy kirándulni, nézelődni, néha a kitaposott utakról letérni vágyunk.
a videó a hirdetés után indul
Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű
Az olcsó, de jó gyári navigáció, a tempomat, az egyszerűségében is jól szabályozható klíma és a tágas kabin kellő komfortot nyújtott, az elektromos kézifék, a kulcsnélküli nyitás-indítás, a LED-es fényszóró vagy a motoros csomagtérnyitás pedig egyáltalán nem hiányzott a túrán. Ez a kocsi ezen a vidéken így jó, így kerek. Régóta mondogatom, ha kérdezik ismerősök, rokonok, olvasók, hogy milyen autót vegyenek saját pénzből, hazai használatra: lehet jobbat kapni, de nagyon nehéz megmagyarázni, hogy ide, nekünk megéri-e bármi, ami ennél korszerűbb, selymesebb, komplikáltabb, és persze drágább.
Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján
De hogy a mérleg egyensúlyban legyen: vannak ám rossz tulajdonságai is. Az ülés kényelmetlen, hosszabb távon (200+ km) nagyon, főleg a jobb első. A rádió fahangú, a motor nagy tempónál hangos, elnyomja a zenét. A fogyasztás a röhejes 0,41-es alaktényező miatt autópályán nagyon el tud szaladni, 130 tempomatnál 7,5 literen sem kell elcsodálkozni. (Ha 120 alatt maradunk, simán megáll 6,5 alatt a 4×4-es dízel Duster.) A felezőt a rövid egyessel váltotta ki a gyártó, ezért egyesben ugrik, kettesben nehezen indul meg a kocsi elinduláskor. És nagyon nehéz alaposan kitakarítani a kocsit, mert a szőnyeg valamiféle olyan olcsó, ritka szőrű textil, ami szinte lerántja a szálak tövére a koszt és nemigen akarja elengedni többé.
Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel
Mindez kerül itt és most legeslegdrágább, Exception kivitelben tízezer híján ötmillió forintba. Szerinted megéri?
Dacia Duster: fullos dízel 4x4 ötmillióért. Szerinted?
Kéne, de olcsóbban!
34% (411)
Jó az ára, de nem kéne.
20% (234)
Drága is, vacak is.
15% (180)
Ha lemaradtál valamiről:
A Dacia 50 árnyalata: érdekes Dákók Romániából
50 éves a Dacia: márkatörténelem
A bukaresti Tiriac autógyűjtemény
Mielőtt Romániába indulsz kocsival, olvasd el!
Kabrió Daciától székely faautóig: a Bukaresti Autószalon
Átkelés Dusterrel a Transzfogarasi úton