Motorindítás külső, segédakkumulátorral, vagyis bikázás. Már maga a hazai elnevezés is elgondolkodtató, nem tudjuk honnan ered. Az angol „jumper cable”, vagy a beszédes német „Starthilfekabel” semmilyen állati utalást nem tartalmaz, ha valaki ismeri a bikakábel eredetregéjét, ossza meg velünk.
Arról viszont van pár megfontolandó, sőt vitaindító gondolatunk, hogy miként kell ezt a műveletet kivitelezni. Mindennapi helyzetekre fókuszáló autós tanácsadó videóink sorában tehát jöjjön most a teljesen lemerült akkumulátor újraélesztése. Ne feledjük, hogy a videón is emlegetett áttöltés, ami után egy dermedtre merült akkus autóban érdemes indítózni, 8-10 perc és közben járjon a donorautó motorja legalább 2000-2500-as fordulatszámon. Ha csak kicsit gyenge az akku, akkor elég összekötni őket és hamarabb indíthatunk. Ha életre kelt a motor, menjünk legalább 40-50 kilométert országúton vagy autópályán, hogy az akkumulátort feltölthesse a generátor. Ujjnyi vastag rézdrótos kábelt vegyünk bikázni, szélesre nyitható karmokkal. És csak végszükség esetén fabrikáljunk bikázózsinórt egy hosszabbító megblankolásával, a kábel keresztmetszete nem alkalmas nagy indítóáram átvitelére.
FIGYELEM! A mai autók 99,9 százaléka 12 voltos elektromos rendszerű, de a pozitív és a negatív pólus többszöri ellenőrzése előtt azt is nézzétek meg, hogy mindkét autó elektromos rendszere azonos feszültségű-e? Tehát 6 voltos Trabantot nem bikázunk 12 voltos Rolls-Royce Ghostról, 12 voltos Ladát 48 voltos új Audi A8-ról. Ritkán futhattok bele, de nagy lesz a baj, ha nem ez a lépés volt az első.