Akadnak érdekes képek a memóriakártyán, amit eddig még nem mutattunk meg a Los Angeles-i Autószalonról. A Mazda CX-5 bemutatón, és a szalon szokványos részén túl az európai kiállításokhoz hasonlóan itt is vannak mellékcsarnokok, félreeső termek, eldugott folyosók. Kevesebb fénnyel, szerényebb létszámú személyzettel, kávé és ropogtatni való nélkül. Ahol néha érdekesebb, izgalmasabb példányokba futhatunk bele, mint az igazi kiállítóterületen.
Igen, ilyet is lehet nyomtatni. Mondjuk nem az otthoni tintasugarassal
Az épületbe bejutva, már az előtérben elmebeteg megjelenésű villanybringák, összehajtható elektromos rollerek, 3D nyomtatással készített autókarosszériák állítják meg az érkezőt. Aztán olyanok is, mint például ez a puha habba burkolt, idétlen külsejű minimál autó. Ami ha vízbe pottyan még akár úszni is tud. Vagy legalábbis nem merül el nyeletlen baltaként. Akit a részletek is érdekelnek, itt olvashat többet róla. A töréstesztet érdemes megnézni, mintha a költő nem bontaná ki benne az igazság összes szirmát.
Ha vízbe pottyan, nem süllyed el, hanem úszik
Ha vízbe pottyan, nem süllyed el, hanem úszik
Fotó megosztása:
Kedves figura, mókás, szivacsszerű bundába bujtatott villanyautójával
Kedves figura, mókás, szivacsszerű bundába bujtatott villanyautójával
Fotó megosztása:
A 3D-s nyomtatás csodája
A 3D-s nyomtatás csodája
Fotó megosztása:
Igen, ilyet is lehet nyomtatni. Mondjuk nem az otthoni tintasugarassal
Igen, ilyet is lehet nyomtatni. Mondjuk nem az otthoni tintasugarassal
Fotó megosztása:
Igen, ilyet is lehet nyomtatni. Mondjuk nem az otthoni tintasugarassal
Igen, ilyet is lehet nyomtatni. Mondjuk nem az otthoni tintasugarassal
Fotó megosztása:
Pucéran hagyott akksikka és borzalmas teljesítménnyel kelleti magát ez a bringa
Pucéran hagyott akksikka és borzalmas teljesítménnyel kelleti magát ez a bringa
Fotó megosztása:
Elektromos hajtás nélkül keserves dolog ezzel a bringával haladni
Elektromos hajtás nélkül keserves dolog ezzel a bringával haladni
Fotó megosztása:
410 lóerős Ford
410 lóerős Ford
Fotó megosztása:
Ford Galaxie Starliner
Ford Galaxie Starliner
Fotó megosztása:
410 lóerős Ford
410 lóerős Ford
Fotó megosztása:
1965-ös Econoline pickup, egyedi menetiránnyal
1965-ös Econoline pickup, egyedi menetiránnyal
Fotó megosztása:
Mókás lehet úgy vezetni, hogy az ember az ágvilágon semmit nem lát az útból
Mókás lehet úgy vezetni, hogy az ember az ágvilágon semmit nem lát az útból
Fotó megosztása:
Az a kis izé ott platón 950 lóerős
Az a kis izé ott platón 950 lóerős
Fotó megosztása:
Egy mezei Ford teherautó adta az első futóművet
Egy mezei Ford teherautó adta az első futóművet
Fotó megosztása:
Negyed mérföld alatt elérte a 200 mérföldes sebességet
Negyed mérföld alatt elérte a 200 mérföldes sebességet
Fotó megosztása:
Maverick, 1967-es Mustang
Maverick, 1967-es Mustang
Fotó megosztása:
Mach 4, értelemszerűen 4 V8-as blokkal
Mach 4, értelemszerűen 4 V8-as blokkal
Fotó megosztása:
No, hány hengert sikerült megszámolni?
No, hány hengert sikerült megszámolni?
Fotó megosztása:
Kilométeres kormányrúd
Kilométeres kormányrúd
Fotó megosztása:
A Rózsaszín Párduc című film kelléke
A Rózsaszín Párduc című film kelléke
Fotó megosztása:
Kétfelé nyíló ajtókon lehet bebújni az autóba
Kétfelé nyíló ajtókon lehet bebújni az autóba
Fotó megosztása:
Csinos dobfék
Csinos dobfék
Fotó megosztása:
Ízléses, visszafogott járgány
Ízléses, visszafogott járgány
Fotó megosztása:
Aranyozott alkatrészek
Aranyozott alkatrészek
Fotó megosztása:
Megnézném mit szólnak hozzá a Mozaik utcában
Megnézném mit szólnak hozzá a Mozaik utcában
Fotó megosztása:
Bárszekrény, mi más?
Bárszekrény, mi más?
Fotó megosztása:
Kár, hogy a forgalomban nem vehet részt. Kéne.
Kár, hogy a forgalomban nem vehet részt. Kéne.
Fotó megosztása:
Rémesen bevilágított 1962-es Ghia
Rémesen bevilágított 1962-es Ghia
Fotó megosztása:
Csinos Ford Mustang, az indokoltnál több üléssel
Csinos Ford Mustang, az indokoltnál több üléssel
Fotó megosztása:
Három üléssoros Mustang abból az időből, amikor ez még nem volt divat
Három üléssoros Mustang abból az időből, amikor ez még nem volt divat
Fotó megosztása:
Újabb meseautó, ez a rajzfilmből előbukkant hippibusz
Újabb meseautó, ez a rajzfilmből előbukkant hippibusz
Fotó megosztása:
Az Üdvhadsereg guruló perselye
Az Üdvhadsereg guruló perselye
Fotó megosztása:
Érmét és papírpénzt is elfogad
Érmét és papírpénzt is elfogad
Fotó megosztása:
Remek ötlet a papírból összehajtható kisautó
Remek ötlet a papírból összehajtható kisautó
Fotó megosztása:
Az előteret elhagyva az alagsor felől szivárog valami ígéretes, mélyen huppogó zene, így arra indultunk. Még be sem jutottunk a Galpin által belakott hodályba, máris volt mire folyatni a nyálat. Az előtérben szépen rendbe tett, egykor mozgalmasabb napokat élő járgányok pózoltak. Jellemzően Ford alapokra felhúzva.
Az egyik kedvenc a Back up Pickup, ami egy 1965-ös Ford Econoline alapjaira épült és 120 mérfölddel tolatott. Illetve igazából persze előre ment, csak a fordítva ráépített kasztni miatt ez a lelátókról másként látszott. Közel ezer lóerőt adott a platón elszállásolt motor. Kalandos lehetett egy platót nézve döngetni ezerrel.
1965-ös Econoline pickup, egyedi menetiránnyal
Egy mezei Ford teherautó adta az első futóművet
A parádés hangulatú videón 1:40 körül jelenik meg a látszatra tolatva száguldó szörnyeteg. Érdemes végignézni az egész válogatást, remek képet ad a gyorsulási versenynek nevezett, értelmetlen, de roppant szórakoztató autós cirkuszról, ahol a show kedvéért még az is belefér, hogy a nyomaték egy részét arra pazarolják, hogy égbe meredjen a járgány orra. És meredt is rendesen.
A platós jószág mellett 32 hengeres – és ugyanennyi kipufogós – Mustang Mach 4-es, versenyzésre átalakított Ford Galaxie, valamint az 1967-es Mustangból épített 200 mérfölddel szaggató szörny is kint szomorkodott a folyosón.
No, hány hengert sikerült megszámolni?
Aztán bent, a sötét, rosszul világított teremben aztán folytatódott a sokk. A Rózsaszín Párduc furcsa, ormányosbogár-szerű járgányával. A film elején még mozgás közben is látható ez a szörnyeteg. Valahogy így néz ki az utcán, gyereksofőrrel:
A Rózsaszín Párduc című film kelléke
Kár, hogy a forgalomban nem vehet részt. Kéne.
Megnézném mit szólnak hozzá a Mozaik utcában
Persze ebben is V8-as motor dolgozik, jó darabja, amelyre még aranyozás is került ki is lóg felfelé. Hátul rózsaszín szőr, pamlag, és bárszekrény is van a telefon mellett. A járgány legmenőbb része mégis a sósperecnyi kormány, illetve a teljes vezetőállás. Üléssel, szélvédővel, műszerekkel, mindennel. Kár, hogy rendszámot sehol nem adnának rá. Engem tutira érdekelne.
Nem kell messzire menni, itt egy másik ikonikus négykerekű, a Scooby Doo-ból. A Mystery Machine ugyan nem kifejezetten Volkswagen termék, de akár az is lehet. Ez most éppen így sikerült:
Újabb meseautó, ez a rajzfilmből előbukkant hippibusz
Újabb furcsaság és még mindig ugyanabban a csarnokban vagyunk. Ez pedig a három üléssoros Ford Mustang. A legutolsó sorba száműzöttek a csomagtartóban érezhetik magukat.
Csinos Ford Mustang, az indokoltnál több üléssel
Három üléssoros Mustang abból az időből, amikor ez még nem volt divat
Valamivel modernebb, de szintén roppant idétlen járgány az Üdvhadsereg Volkswagen Beetle alapokra épített perselyautója. Személyzet nem is nagyon kell hozzá, az autót kellően adakozékony helyre parkolva mindenki önállóan tudja tömni pénzzel a mobil perselyt, ami készpénzt és hitelkártyát is elfogad.
Készpénzt és kártyát is elfogad
A mellékkiállítás legmenőbb cucca mégis a kartonpapírra nyomott, abból a kivágható, hajtogatható és összeállítható kisautók voltak. Vagy féltucat fajtából lehetett válogatni, hazavinni. Aztán összerakni.
Remek ötlet a papírból összehajtható kisautó
Kitartás, már csak két anyag van hátra a Los Angeles-i útról. Az Európa határán tétovázó Mazda CX-9-es menetpróbája, illetve egy másik mazdás anyag, amiben az Irvine-i központ pincéjébe mehettünk le, hogy lefényképezzünk pár alig ismert, ritka Mazdát.