Szabadidő-autó szerezte vissza a piacvezető pozíciót a Suzuki számára 2016-ban a személyautók között, Magyarországon. 2017-ben a japán márka a Vitara mellé egy másik új SUV-t is bevet a sikerért. Megérkezett Magyarországra az új Ignis.

2016-ban a Suzuki 11 266 kocsit értékesített, így a személyautók versenyében az első helyen végzett a márka, megelőzve a Fordot (9519 db) és az Opelt (9375 db).  A legnépszerűbb modell nemcsak a Suzukinál, de a teljes értékesítés tekintetében a Vitara volt, amelyből 6538 darab kelt el, megelőzve a Škoda Octaviát, amelyből 5283 fogyott.

Úgy tűnik, kilábalt a bajból és újra növekedési pályán van a márka, amely 2008-ban még 24 854 autót értékesített Magyarországon, de a válságot követően, 2011-ben 1598 darabra zuhant az eladásuk idehaza. Az új modellel együtt 11 780 autó eladását tervezi a Suzuki 2017-ben – 7000 darabot privát vevőknek szánnak -, feltéve, hogy a piac fejlődése marad és nagyjából 103 ezer darabra nő. 1000 darab az eladási cél az új Ignisből.

Bár alapvető mérete nem ezt indokolná, de a Suzuki nem a mini autók (A kategória) között kívánja versenyeztetni a kocsit, amelyben a lábhely és a csomagtartó is nagyobb, mint pl. egy Swiftben, hanem a Balenóval párhuzamosan a kis autót keresőket veszik célba.

Itthon az új Suzuki 1

Az új Suzuki Ignis 3,7 méter hosszú, 1,69 méter széles, a magassága pedig 1,595 méter. A tengelytávolsága 2435 mm. Fontos megjegyezni, hogy a kocsi szabadidő-autóhoz híven az átlagnál nagyobb, 18 centis hasmagassággal rendelkezik, ami nemcsak hepehupás földúton, de padkára állásnál is jól jöhet. Városban az is segít, hogy igen fordulékony a kocsi, képes 9,4 méter átmérőjű helyen megfordulni.

Csomagtartója 260 literes, de egyes modellekben az utastér rovására ez növelhető. Érdekesség, hogy a jobban felszerelt modellek csak négyszemélyes kivitelben érhetők el, mert ezekben szerepelnek az osztottan tologatható hátsó ülések. Mivel az egyszerűbb modellekben ilyen nincs, így ott beépíthető a középső fejtámla. Köszönhetően a kissé magasra emelt üléseknek és emiatt lefelé mutató lábszáraknak, egy 180 centis sofőr mögött elfér egy hasonló adottságú utas. Figyelemre méltó a tágasság.

A külsején is számos játékos elem látható, de az utastere még ennél is barátságosabb, a kéttonúsú műszerfal mellé hétféle színben készülhet a középkonzol és a fogantyúk. Az anyagminőség visszafogott, de ez nem zavaró, mert a barátságos formákkal jó hangulatot áraszt az utastér. Alapmodellben hagyományos rádió kerül a középkonzolra, a drágábbakban viszont érintőképernyő kerül, amely képes az AppleCarPlay és Android Autó kezelésére is, így a mobilon futó applikációkkal jelentősen bővül a tudása, a mirror link funkcióval pedig meg is jeleníthetők a programok.

20170215_112121Magyarországon 1,2 Dualjet benzinmotorral kerül forgalomba a csupán 810-870 kilós Ignis. A négyhengeres maximális teljesítménye 90 lóerő, míg csúcsnyomatéka 120 Nm. Menetközben ebből azt érezni, hogy ha tempósan akarunk haladni, akkor érdemes pörgetni a motort, de ez nem jelent gondot, mert könnyen veszi a fordulatot és a hangja is izgalmas. A dinamika persze visszafogott, de a futómű még négy felnőtt esetén is stabilan tartja kanyarban a kasztnit, vagyis kellően feszes. Ugyanakkor pont emiatt a hátul ülők megismerik az úthibákat. Papíron – felszereltségtől függően – 11,5 és 12,2 másodperc alatt gyorsul százra az Ignis, maximálisan 165-170 km/órás sebességre képes.

Kétféle sebességváltóval választható az Ignis, ám árérzékenység miatt az automatát igen kevesen kérik majd, a nagy többség kézi váltóval veszi majd a kocsit. Ám ezzel nem járnak rosszul, mert az ötfokozatú szerkezet rövid úton, gyorsan, pontosan kapcsolható. 130-nál ötödikben egyébként 3500-at forog a főtengely.

Izgalmasabbnak hangzik, hogy az elsőkerék-hajtás mellett készülnek 4×4-es változatok is, amivel az új Ignis a klasszikus Panda 4×4 örököse lehet. 2017-től a Suzuki az összes négykerék-hajtási rendszerét Allgrip néven forgalmazza, a kisautók az Allgrip Auto változatot kapják (a nagyobbakban lesz Select és Pro is). A 4×4-es modellekbe lejtmenetvezérlő (gombnyomásra 10 km/óráig önállóan levezeti a kocsit) és hegymeneti elindulás segítő is kerül, mindez az autót jellemző terepszögekkel együtt igazán terepképes kocsit varázsol a Suzukiból.

20170215_120007Az új Suzuki Ignis listaára 3 755 000 forinttól indul, az alapfelszereltségben ABS, menetstabilizáló, fékasszisztens, hat légzsák is van, de jár a manuális klíma, az elektromos ablakmozgatás az első ajtókhoz és a távirányítású központi zár. A 4 140 000-től hirdetett GL+ modellhez már könnyűfém felni, tetősín, érintőképernyő, tolatókamera, ülésfűtés, magasságban állítható vezetőülés, csúsztatható hátsó ülések stb. is járnak.

Az Ignisben jelentkezik először a Suzukinál, hogy a radaros megoldás helyett kettős kamerarendszer segíti a vezetőtámogató rendszereket. Így képes akár felismerni a gyalogosokat is, nemcsak nagyobb tárgyakat. Képes önállóan is fékezni vészhelyzet esetén, ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, de sávelhagyásra figyelmeztető is került bele. Ez a rendszer a GLX modellben érhető, el amely elsőkerék-hajtással és automata váltóval (4,94 millió) vagy összkerékhajtással és manuális váltóval (5,04 millió forint) kombinálva választható. A kamerarendszer mellett LED-es fényszóró, tempomat, nyomógombos motorindítás, automata légkondicionáló, komolyabb hifi, navigációs rendszer, Stop&Start rendszer is jár hozzá.

Természetesen listaárakról beszélünk, amelyekhez a kereskedők egyedi kedvezményeket biztosíthatnak, finanszírozási vagy más feltételek mellett. Így az egyik márkakereskedésben máris hétszázezer forint kedvezménnyel árultak egy GL+ modellt.

20170215_111523

Suzuki Ignis árlista ( 2017.02.15.):

Ignis     GL     1.2     MT     3 755 000 Ft
Ignis     GL+     1.2     5MT     4 140 000 Ft
Ignis     GLX     1.2     2WD AGS     4 940 000 Ft
Ignis     GL+     1.2     5MT 4WD     4 540 000 Ft
Ignis     GLX     1.2     4WD AEB 5MT     5 040 000 Ft
GL modell esetében a metál és gyöngyház felár     + 95 000 Ft
GL+ és GLX modellek esetén a kéttónusú felár     + 50 000 Ft