A nagy döntés előtt még egyszer összegyűltek Az Év Autója zsűri tagjai (köztük én is), hogy utoljára kipróbálják a döntőbe jutott hét típust. Ezt az alkalmat kihasználva csokorba gyűjtöttem őket, és a legfontosabb tudnivalókat róluk. A képek Franciaországban, a Mortefontaine falu melletti próbapályán készültek. A tévedések elkerülése végett nem azért pózolok az autók mellett, hogy magamat sztároljam, inkább csak valamiféle bizonyítékképpen arra, hogy részt vettem az eseményen. A képek elkészítéséért köszönet Csikós Zsolti kollégának!
Az alfabetikus sorrendnek megfelelően az első típusunk az:
Alfa Romeo Giulia
Az Alfa Romeo Giulia legkiemelkedőbb tulajdonsága vonzó, dinamikus megjelenése és BMW-ket alázó vezethetősége
Az Alfa Romeo Giulia legkiemelkedőbb tulajdonsága vonzó, dinamikus megjelenése és BMW-ket alázó vezethetősége
Fotó megosztása:
Kívül-belül szemrevaló, praktikus, takarékos, tágas és kényelmes a Citroen új C3-asa
Kívül-belül szemrevaló, praktikus, takarékos, tágas és kényelmes a Citroen új C3-asa
Fotó megosztása:
Jó minőségű, kényelmes és minden földi jóval felszerelhető a Mercedes E-osztály - viszont elég drága
Jó minőségű, kényelmes és minden földi jóval felszerelhető a Mercedes E-osztály - viszont elég drága
Fotó megosztása:
Új, dinamikus forma, nagy csomagtartó, jó vezethetőség és jó minőségű utastér jellemzi a Nissan Micrát
Új, dinamikus forma, nagy csomagtartó, jó vezethetőség és jó minőségű utastér jellemzi a Nissan Micrát
Fotó megosztása:
Vonzó forma, tágas és jó minőségű utastér, nagy csomagtartó, korszerű műszaki megoldások és takarékos motorok a Peugeot új 3008-asában
Vonzó forma, tágas és jó minőségű utastér, nagy csomagtartó, korszerű műszaki megoldások és takarékos motorok a Peugeot új 3008-asában
Fotó megosztása:
Figyelemfelkeltő megjelenés, jó minőségű utastér és remek vezethetőség a Toyota C-HR előnyei
Figyelemfelkeltő megjelenés, jó minőségű utastér és remek vezethetőség a Toyota C-HR előnyei
Fotó megosztása:
Vonzó megjelenést, tágas, jó minőség utasteret, és végtelen mennyiségű biztonsági extrát vonultat fel a Volvo S90/V90 páros
Vonzó megjelenést, tágas, jó minőség utasteret, és végtelen mennyiségű biztonsági extrát vonultat fel a Volvo S90/V90 páros
Fotó megosztása:
A hét döntős és 51 döntnök az egyelőre 58-ból. Hamarosan akár 65 fősre nőhet a csapat, mert új tagok léphetnek be például Szlovákiából, Romániából és Oroszországból
A hét döntős és 51 döntnök az egyelőre 58-ból. Hamarosan akár 65 fősre nőhet a csapat, mert új tagok léphetnek be például Szlovákiából, Romániából és Oroszországból
Fotó megosztása:
Frissen fejlesztett hátsókerék-hajtású (de összkerekessé továbbfejleszthető) padlólemezre építette az Alfa Romeo vadonatúj középkategóriás modelljét, amely vonzó formája mellett leginkább kiváló vezethetőségével tűnik ki. Vezetési élményt már a leggyengébb és legtakarékosabb dízel kivitel is képes szállítani, de ebből a szempontból természetesen az 510 lóerős, V6-os benzinmotorral hajtott (kevésbé takarékos) Quadrifoglio változat viszi el a pálmát. (Az Alfa Romeo Giulia tesztje ezen a linken olvasható.)
Mellette – Ellene |
- kiváló vezethetőség
- kiváló úttartás
- kényelmes rugózás
- jól adagolható, hatásos fék
- pontos kormányzás
- tágas utastér
- alacsony fogyasztás (dízel)
- kényelmes első ülések (a QV-ben határozott oldaltartás is)
|
- Túlméretes váltógomb (kézi váltó)
- egyes vetélytársaknál gyengébb minőség
- nincs pótkerék
- gyakorlatilag négyszemélyes
- a kézi állítású ülésen kevés állítási lehetőség
- egyes modern extrák hiánya
- esetenként körülményes és lassú fedélzeti számítógép
- kétliteres benzinmotor miért csak automatával?
|
Citroen C3
Ügyesen kombinálták a Citroen designerei a márka korábbi típusain már bemutatott stíluselemeket az új C3-asban. Olyan autót kaptak, amelyik után sokan megfordulnak az utcán. belül is eléggé sajátos, de szerethető a formavilág, és eközben a praktikum sem szenved csorbát, mert utastere tágas, csomagtartója nagy. E mellett takarékos motorjai és kényelmes rugózása kellemes társsá varázsolják a mindennapokban. Jópofa megoldás, hogy a tükör mögötti kamerával fényképezni is lehet. (A Citroen C3-as tesztje ezen a linken olvasható.)
Kívül-belül szemrevaló, praktikus, takarékos, tágas és kényelmes a Citroen új C3-asa
Mellette – Ellene |
- Egyedi külső, 36 színvariáció
- Kényelmes ülések, tágas, otthonos beltér
- Nagy, 300 literes csomagtér
- Gyári fedélzeti kamera
|
- Pontatlan váltó
- Lágy-rázós hangolású futómű
- Kevésbé praktikus rekesz és pohártartó a középkonzolon
|
Mercedes E-osztály
Összeszedni is nehéz, mi mindent tud a Mercedes E-osztály. Utastere hatalmas, és párját ritkító minőségben készült – és persze úgy tele van szolgáltatásokkal, amit szintén nehéz utolérni. Egyúttal a vezetőnek is kedvében jár, hiszen a szupertakarékos és szupertiszta dízeltől az aszfaltszaggató V8-as, duplaturbós benzinmotorig terjedően rengeteg motor kapható hozzá, míg elöl dupla kereszt-lengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztéseit akár légrugókkal is ki lehet egészíteni. Ja, és a rengeteg vezetést segítő és biztonsági extra között olyan is akad, amire támaszkodva autópályán lényegében önmagát vezeti sz autó. És akkor még nem szóltunk a műszerfal felét elfoglaló digitális információs központról… (A Mercedes E-osztály tesztje ezen a linken olvasható)
Jó minőségű, kényelmes és minden földi jóval felszerelhető a Mercedes E-osztály – viszont elég drága
Mellette – Ellene |
- Tágas, csendes és kényelmes utastér, nagy csomagtartó (kombi különösen)
- Kiváló anyag és gyártási minőség
- Kulturált és takarékos motorok
- Kényelmes rugózás
- Rengeteg biztonsági és vezetést segítő extra
- Nagyon magas technológiai színvonal
|
- Magas vételár
- Visszajelzésekben szegény kormányzás
|
Nissan Micra
Tökéletes pálfordulást hajtott végre a Micra az előző generációjához képest. Az ugye gömbölyded, nőies, vezetési élményt nyomokban sem nyújtó típus volt. Most itt az új, sokkal dinamikusabb megjelenéssel és egészen jó vezethetőséggel – ami nem kis részben a kanyarodáskor az orrtologatási hajlamot csökkentő elektronikus szabályozórendszernek köszönhető. E mellett elöl tágas, nagy a csomagtartója és ügyes tárolórendszerek vannak a fedélzetén, míg motorjai korszerűek és takarékosak – utóbbi különösen igaz a dízelre, amit az előző generációhoz egyáltalán nem kínáltak. (A Nissan Micra tesztje ezen a linken olvasható.)
Új, dinamikus forma, nagy csomagtartó, jó vezethetőség és jó minőségű utastér jellemzi a Nissan Micrát
Mellette – Ellene |
- vonzó megjelenés
- sokféle egyénre szabhatóság
- jó megjelenésű és minőségű utastér (elöl)
- jó vezetői üléshelyzet
- hosszú távolságon állítható, kényelmes és oldalirányban is határozottan támasztó első ülések
- takarékos motorok (újra van dízel is!)
- jó irányíthatóság
- dinamikusan szóló médiarendszer
- könnyű kezelhetőség
- sokféle és ésszerű vezetést segítő rendszer
|
- nagyon korlátozott kilátás hátra
- feszes rugózás (205/45 R 17-es gumikkal)
- komor és szűk második üléssor
- nincs kapaszkodási lehetőség hátul
- igénytelen kivitelű kalaptartó
|
Peugeot 3008
Előző generációjához képest a Peugeot 3008 is alaposan kibújt a bőréből, azért, hogy egy sokkal tetszetősebbet öltsön magára. Ezzel egyidejűleg kategóriát s váltott, mert öszvérből (crossoverből) szabadidőautóvá vedlett át. Méghozzá egy olyanná, amelynek belseje is szemrevaló, jó minőségű és technológiai szempontból is fejlett – gondolok itt például az egyénre szabható digitális műszerfalra. Mindemellett nincs gond a helykínálattal, sem a csomagtartója is elég nagy, és sokféle hajtáslánc kapható hozzá a takarékostól az erőteljesig – és jövőre összkerékhajtású benzin-elektromos hibrid is bővíti a kínálatot. (A Peugeot 3008 tesztje ezen a linken olvasható.)
Vonzó forma, tágas és jó minőségű utastér, nagy csomagtartó, korszerű műszaki megoldások és takarékos motorok a Peugeot új 3008-asában
Mellette – Ellene |
- Tágas, csendes és alapvetően magas minőségben kivitelezett utastér
- Kényelmes ülések
- Nagy csomagtartó
- Többféleképpen konfigurálható digitális műszeregység
- A fedélzeti rendszerek könnyen kezelhetők
- Kiegyensúlyozott (egyszerre kényelmes és biztos úttartást adó) futóműhangolás
- Egyedi megjelenés
- Széles motor- és váltóválaszték
- Jó irányíthatóság
- Sokféle biztonsági és kényelmi extra
- A ruhakoszolódást gátló ajtókialakítás (az ajtó alja takarja a küszöböt)
|
- Korlátozott kilátás hátra és féloldalt előre
- Más márkákhoz képest egyedi és ezért megszokást igénylő vezetési helyzet
- Automata váltónál túl sok kar a kormány mellett bal oldalon
- Összkerékhajtás csak hibrid hajtáslánccal (2018-tól)
- Kézi váltónál hosszú a váltókar útja és inkább kényelmes fogású, mint a gyors kapcsolást elősegítő a nagy méretű váltógomb
- Egy-két szem előtt lévő helyen is alacsonyabb minőségű műanyag
|
Toyota C-HR
Ha a Citroen C3-asról azt írtam, hogy megfordulnak utána az utcán, a Toyota C-HR-re pedig azt mondhatnám, hogy kétszer is megnézik az emblémáját, hogy elhiggyék, valóban egy Toyotával állnak szemben. Bizony, a japán márkától nem szoktuk meg, hogy ennyire merész formával lépjen színre – de most, a C-HR-rel ez is megtörtént! A Toyoták unalmas formájúak előítélet mellett egy másikat is megtör a C-HR, ugyanis kimondottan jó vezetni! Jók a kormány visszajelzései, nem dülöngél kanyarban, kifejezetten kiszámíthatóan és tökéletesen kézbentarthatóan fordul. pedig egy magas építésű szabadidőautóról van szó, amely e mellett eléggé tágas, jó minőségben kivitelezett és hibrid verziójában takarékos is. (A Toyota C-HR hibrid tesztje ezen a linken olvasható.)
Figyelemfelkeltő megjelenés, jó minőségű utastér és remek vezethetőség a Toyota C-HR előnyei
Mellette – Ellene |
- Eredeti, friss dizájn kívül és belül
- Jó minőségű utastér
- Elnyűhetetlen hajtáslánc
- Világbajnok fogyasztás (hibrid)
- Feltételezhető hosszútávú tartósság
- Jó vezethetőség
|
- Nevezzük így: nyugis mozgás (hibrid)
- Szabadidő-autóhoz képest kevés tároló
- Magas vételár
|
Volvo S90/V90
Egyik figyelemreméltó újdonságát a másik után dobja piacra a Volvo, ami nagyon igaz az XC90-es technikai megoldásait felvonultató S90/V90 párosra is. Szép formájú (különösen a kombi), tágas, és nagyon jó minőségi színvonalon kivitelezett modell mind a kettő (a terepesített CrossCountryval együtt három), tele korszerű technikai és főként biztonsági megoldásokkal (gyalogosok mellett nagyobb termetű vadállatok esetén is vészfékező rendszer). A hajtásláncok kínálata is a lehető legkorszerűbb, hiszen éppúgy választható takarékos dízel elsőkerék-hajtással, mint erősebb dízel, vagy benzines összkerékhajtással, vagy éppen T8 néven konnektoros hibrid, amely egy töltéssel 60 kilométert képes csak elektromos hajtással megtenni. (A Volvo S90 tesztje ezen a linken olvasható.)
Vonzó megjelenést, tágas, jó minőség utasteret, és végtelen mennyiségű biztonsági extrát vonultat fel a Volvo S90/V90 páros. A képen egy összkerékhajtású CrossCountry kivitel
Mellette – Ellene |
- tágas, kiváló minőségű és csendes utastér
- nagy csomagtartó
- egyedi és esztétikus megjelenés
- kényelmes és határozottan tartó ülések
- gyors gázreakció (D5, T6)
- alapvetően kényelmes rugózás (nem túl peres gumival)
- biztonságos úttartás
- gazdag alapfelszereltség
|
- szokni kell a fedélzeti rendszerek kezelését
- érzékenység az úthibákra (20-as kerék)
- korlátozott kilátás (főleg hátra)
- nincs váltófül a kormányon (elsősorban a T6-ból hiányzik)
- kézi kormányoszlop állítás
|
És íme, a zsűri (és persze az autók):
A hét döntős és 51 döntnök az egyelőre 58-ból. Hamarosan akár 65 fősre nőhet a csapat, mert új tagok léphetnek be például Szlovákiából, Romániából és Oroszországból
Szerinted melyik legyen Az Év Autója? Szavazz!
Alfa Romeo Giulia
32% (812)
Mercedes E-osztály
16% (398)