A nagy döntés előtt még egyszer összegyűltek Az Év Autója zsűri tagjai (köztük én is), hogy utoljára kipróbálják a döntőbe jutott hét típust. Ezt az alkalmat kihasználva csokorba gyűjtöttem őket, és a legfontosabb tudnivalókat róluk. A képek Franciaországban, a Mortefontaine falu melletti próbapályán készültek. A tévedések elkerülése végett nem azért pózolok az autók mellett, hogy magamat sztároljam, inkább csak valamiféle bizonyítékképpen arra, hogy részt vettem az eseményen. A képek elkészítéséért köszönet Csikós Zsolti kollégának!
Az alfabetikus sorrendnek megfelelően az első típusunk az:
Alfa Romeo Giulia





Frissen fejlesztett hátsókerék-hajtású (de összkerekessé továbbfejleszthető) padlólemezre építette az Alfa Romeo vadonatúj középkategóriás modelljét, amely vonzó formája mellett leginkább kiváló vezethetőségével tűnik ki. Vezetési élményt már a leggyengébb és legtakarékosabb dízel kivitel is képes szállítani, de ebből a szempontból természetesen az 510 lóerős, V6-os benzinmotorral hajtott (kevésbé takarékos) Quadrifoglio változat viszi el a pálmát. (Az Alfa Romeo Giulia tesztje ezen a linken olvasható.)
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Citroen C3
Ügyesen kombinálták a Citroen designerei a márka korábbi típusain már bemutatott stíluselemeket az új C3-asban. Olyan autót kaptak, amelyik után sokan megfordulnak az utcán. belül is eléggé sajátos, de szerethető a formavilág, és eközben a praktikum sem szenved csorbát, mert utastere tágas, csomagtartója nagy. E mellett takarékos motorjai és kényelmes rugózása kellemes társsá varázsolják a mindennapokban. Jópofa megoldás, hogy a tükör mögötti kamerával fényképezni is lehet. (A Citroen C3-as tesztje ezen a linken olvasható.)
Kívül-belül szemrevaló, praktikus, takarékos, tágas és kényelmes a Citroen új C3-asa
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Mercedes E-osztály
Összeszedni is nehéz, mi mindent tud a Mercedes E-osztály. Utastere hatalmas, és párját ritkító minőségben készült – és persze úgy tele van szolgáltatásokkal, amit szintén nehéz utolérni. Egyúttal a vezetőnek is kedvében jár, hiszen a szupertakarékos és szupertiszta dízeltől az aszfaltszaggató V8-as, duplaturbós benzinmotorig terjedően rengeteg motor kapható hozzá, míg elöl dupla kereszt-lengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztéseit akár légrugókkal is ki lehet egészíteni. Ja, és a rengeteg vezetést segítő és biztonsági extra között olyan is akad, amire támaszkodva autópályán lényegében önmagát vezeti sz autó. És akkor még nem szóltunk a műszerfal felét elfoglaló digitális információs központról… (A Mercedes E-osztály tesztje ezen a linken olvasható)
Jó minőségű, kényelmes és minden földi jóval felszerelhető a Mercedes E-osztály – viszont elég drága
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Nissan Micra
Tökéletes pálfordulást hajtott végre a Micra az előző generációjához képest. Az ugye gömbölyded, nőies, vezetési élményt nyomokban sem nyújtó típus volt. Most itt az új, sokkal dinamikusabb megjelenéssel és egészen jó vezethetőséggel – ami nem kis részben a kanyarodáskor az orrtologatási hajlamot csökkentő elektronikus szabályozórendszernek köszönhető. E mellett elöl tágas, nagy a csomagtartója és ügyes tárolórendszerek vannak a fedélzetén, míg motorjai korszerűek és takarékosak – utóbbi különösen igaz a dízelre, amit az előző generációhoz egyáltalán nem kínáltak. (A Nissan Micra tesztje ezen a linken olvasható.)
Új, dinamikus forma, nagy csomagtartó, jó vezethetőség és jó minőségű utastér jellemzi a Nissan Micrát
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Peugeot 3008
Előző generációjához képest a Peugeot 3008 is alaposan kibújt a bőréből, azért, hogy egy sokkal tetszetősebbet öltsön magára. Ezzel egyidejűleg kategóriát s váltott, mert öszvérből (crossoverből) szabadidőautóvá vedlett át. Méghozzá egy olyanná, amelynek belseje is szemrevaló, jó minőségű és technológiai szempontból is fejlett – gondolok itt például az egyénre szabható digitális műszerfalra. Mindemellett nincs gond a helykínálattal, sem a csomagtartója is elég nagy, és sokféle hajtáslánc kapható hozzá a takarékostól az erőteljesig – és jövőre összkerékhajtású benzin-elektromos hibrid is bővíti a kínálatot. (A Peugeot 3008 tesztje ezen a linken olvasható.)
Vonzó forma, tágas és jó minőségű utastér, nagy csomagtartó, korszerű műszaki megoldások és takarékos motorok a Peugeot új 3008-asában
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Toyota C-HR
Ha a Citroen C3-asról azt írtam, hogy megfordulnak utána az utcán, a Toyota C-HR-re pedig azt mondhatnám, hogy kétszer is megnézik az emblémáját, hogy elhiggyék, valóban egy Toyotával állnak szemben. Bizony, a japán márkától nem szoktuk meg, hogy ennyire merész formával lépjen színre – de most, a C-HR-rel ez is megtörtént! A Toyoták unalmas formájúak előítélet mellett egy másikat is megtör a C-HR, ugyanis kimondottan jó vezetni! Jók a kormány visszajelzései, nem dülöngél kanyarban, kifejezetten kiszámíthatóan és tökéletesen kézbentarthatóan fordul. pedig egy magas építésű szabadidőautóról van szó, amely e mellett eléggé tágas, jó minőségben kivitelezett és hibrid verziójában takarékos is. (A Toyota C-HR hibrid tesztje ezen a linken olvasható.)
Figyelemfelkeltő megjelenés, jó minőségű utastér és remek vezethetőség a Toyota C-HR előnyei
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Volvo S90/V90
Egyik figyelemreméltó újdonságát a másik után dobja piacra a Volvo, ami nagyon igaz az XC90-es technikai megoldásait felvonultató S90/V90 párosra is. Szép formájú (különösen a kombi), tágas, és nagyon jó minőségi színvonalon kivitelezett modell mind a kettő (a terepesített CrossCountryval együtt három), tele korszerű technikai és főként biztonsági megoldásokkal (gyalogosok mellett nagyobb termetű vadállatok esetén is vészfékező rendszer). A hajtásláncok kínálata is a lehető legkorszerűbb, hiszen éppúgy választható takarékos dízel elsőkerék-hajtással, mint erősebb dízel, vagy benzines összkerékhajtással, vagy éppen T8 néven konnektoros hibrid, amely egy töltéssel 60 kilométert képes csak elektromos hajtással megtenni. (A Volvo S90 tesztje ezen a linken olvasható.)
Vonzó megjelenést, tágas, jó minőség utasteret, és végtelen mennyiségű biztonsági extrát vonultat fel a Volvo S90/V90 páros. A képen egy összkerékhajtású CrossCountry kivitel
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
És íme, a zsűri (és persze az autók):
A hét döntős és 51 döntnök az egyelőre 58-ból. Hamarosan akár 65 fősre nőhet a csapat, mert új tagok léphetnek be például Szlovákiából, Romániából és Oroszországból