Idén a genfi Autókiállítás csúszása miatt egy héttel többet kellett várni rá, de végre megvan a végeredmény, ami sokakat, köztük engem is meglepett.





Hatodik helyen végzett a vagány megjelenésű Toyota C-HR, 165 ponttal. Olvasóink a második helyre szavazták volna be 22 százalékos tetszési aránnyal. Én a negyedik helyre tettem, 3 ponttal a 25-ből
Az ötödik helyre érkezett be 166 pontot gyűjtve a Citroen C3, egy ponttal megelőzve a Toyota C-HR-t. Olvasóinknál 3 százalékkal a 6-7. helyen osztozott a Nissan Micrával. Én 2 ponttal a hatodik helyre tettem
A negyedik helyen ért be a Volvo S90/V90 páros 172 ponttal. A Vezess olvasóinál is a negyedik lett 15 százalékos tetszési aránnyal. Én 4 ponttal jutalmaztam, csakúgy, mint a Peugeot 3008-ast – ezzel a két típus a 3-4. helyen osztozott
Így szavaztunk mi. A két magyar zsűritag pontozása itt látható, indoklás (angol nyelven) a www.caroftheyear.org oldalon
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhat fel a Mercedes E-osztálya 196 ponttal. Olvasóink szintén a harmadik helyre tették, 16 százalékos tetszéssel. Nálam a második volt 5 ponttal a 25-ből
Az előző öt típustól alaposan elhúzva, 296 ponttal második az Alfa Romeo Giulia, amit a vezess.hu olvasói 32 százalékos támogatással, én pedig 6 ponttal tettem az első helyre. De nem nyert…
Íme a végeredmény, a nyertes tehát…
A nyertes, vagyis Az Év Autója 2017 cím büszke tulajdonosa a Peugeot 3008 összesen 319 ponttal, ami 23-mal több annál, amit az Alfa összegyűjtött. A vezess.hu olvasói a 3008-ast 8 százalékos tetszési aránnyal az ötödik helyre tették, én 4 pontot adtam neki, így nálam a 3-4. helyen osztozott a Volvóval. A Peugeot 3008 első helye azért nagy meglepetés, mert szabadidő-autó eddig még sohasem vihette haza Az Év Autója díjat. Ehhez 2017-nek kellett elérkeznie!
Íme a zsűri: 58 újságíró Európa 23 országából. Az ő egyéni szavazataik összességéből alakult ki a végeredmény. Az, hogy melyikük hogyan szavazott pontosan, a www.caroftheyear.org oldalon olvasható