Járt már Japánban? Ha még nem, csak szeretne odalátogatni, ismeretei alapján akkor is két nagy csoportra oszthatja a japánok világhíres termékeit. Vannak a bolygónk minden szegletében megvásárolhatók, mint pl. a Sony tévék, és léteznek azok, amikről csak közvetett információkkal rendelkezünk errefelé, pl. a szigetország belpiacára szánt kei carok. A tokiói utcaképekről is ismerős csinos kisautók.
A legmenőbb japán cuccokról szóló alábbi összeállítás végén e két kategória összefonódik egy Magyarországon mostantól kapható izgalmas termékben.
Asics futócipő
Sokan amerikainak hiszik e neves sportmárkát, tévesen. Az Asics Japán egyik legnagyobb globális cége, árbevételben olyan óriások előtt áll, mint a Nikon, vagy a Hitachi. Sikerében nyilván szerepet játszik a szigetország fejlesztőinek fanatizmusa mellett, hogy a hosszútávfutás Japánban sehol máshol nem látott szinten tömegsport, az Asics csúcscipői pedig évtizedek óta viszonyítási pontnak számítanak világszerte. Tudja valaki, hogy a kortárs írósztárjuk, Murakami miben fut minden egyes nap?
PlayStation 4 Pro játékkonzol
A konzolok örök harcában ma ez a legerősebb a piacon, olyan penge hardverrel, ami képes a játékok full HD-nál komolyabb felbontású, akár natív 4K-s megjelenítésére is. Csupán egy szintén menő tévé kell, és a Sony gépe minden riválisánál minőségibb látvánnyal varázsolja el az apró részletekre fogékony gamereket is.
Daikin klíma
Az 1924-ben, Oszakában alapított Daikin ma a világ első számú légkondicionáló-gyártója, de használói szerint nem a konkurenseknél több és izgalmasabb fejlesztés, hanem a legendás megbízhatóság teszi vonzóvá a termékeit. Természetesen Magyarországon is megvásárolhatók a klímáik, és még csak nem is sokkal drágábbak a többi márka termékeinél.
Shimano bringaváltó
Az előzőnél is régebbi, 1921-ben alapított cég, nem nagyon van kerékpározó ember, aki ne ismerné a váltóikat, fékjeiket stb. Nyilván horgászt sem találunk egyetlen hazai tó partján, aki ne ismerné remek botjaikat, tartós orsóikat. Az viszont simán lehet, hogy a magyar bringások és a pecások sem tudják: a Shimano a cipőktől a nadrágokon át a sapkákig számos különféle ruhadarabot is gyárt.
Yamaha zongora
Hosszan lehetne sorolni a klasszikus zenészektől a szintipopot játszó bandákig a világsztárokat, akik Yamaha zongorán, vagy éppen a hangvillás márka szintetizátorain alkotnak és koncerteznek. Az 1887-es alapítás után még orgonákat, majd dobokat, és sípokat gyártott az előd manufaktúra, ma egyértelműen a Yamaha minőségi billentyűsei a kezdő zenészek álomhangszerei.
Makita fúrógép
102 éve gyárt kisebb-nagyobb motorokat a nagojai alapítású vállalat, 60 éve elektromos kéziszerszámokat, és immár 40 éve akkus fúrógépet. A kérges tenyerű profi építőiparai munkásoktól az elemes konyhabútort odahaza maga összeszerelő fiatal párokig sokan a megbízhatóság szinonimájaként tekintenek a motoros Makita szerszámokra ősidők óta.
Ongaku erősítő
Japán a szórakoztatóelektronika fellegvára, mindannyian fel tudunk sorolni jó pár márkát, kinek melyik a kedvence. Azt viszont kevesen tudják, hogy az audiotermékek abszolút csúcsát jelentő un. high end készülékek milliós árú példányai között egyetlen olyan integrált erősítő létezik, amely előtt az audiofilek szinte mind térdre ereszkednek. Kondo Hirojaszu mester a legenda szerint nem csak 99,99 százalékos tisztaságú ezüsttel, de spiritusszal is telepakolta cementeszsák súlyú mesterművét, amelyet olyan 28 millió forint környékén bárki megvehet idehaza is. Vagy pár ezer forintos belépő kifizetése után meghallgathatja minden év novemberében a Duna-parti hifi show-n.
Kenzo parfüm
A japán divatguru 2000-ben piacra dobott Flower by Kenzo nevű parfümje lassan két évtizede szupersiker. Különlegessége abban rejlik, hogy a pipacs köré épül az illat, s bár a piros virágnak a valóságban nincs is illata, Kenzo alkotott egyet, ami számára a pipacs illatát szimbolizálja. Az eredmény egy tiszta, nagyon nőies, kifinomult parfüm. Az üveg dizájnja is különleges, megjelenése a maga idejében rendkívül extrának számított, ma már legendás.
Suzuki Ignis
Emlékeznek még a Hayabusára, amely az első szériagyártású motorkerékpár volt 300 km/óra feletti végsebességgel? A motorok rajongói nyilván beírták a történelemkönyvekbe. És az beugrik, amikor megjelent a hazai utakon a csaknem 180 lóerős Kizashi? Mindenkit meglepett a városi kisautók gyártója a dizájnos sportszedánnal, vezettük, talán sosem néztek meg ennyien Budapest utcáin egy tesztautót. Legalább ennyire feltűnő az 1909-ben alapított Suzuki legújabb dobása, a híres kei carok praktikumát Európában is megjelenítő vadonatúj Ignis.
A retrós elemekkel feldobott ultramodern kasztni arányait nézegetve felmerül a kérdés: ez most egy trendi szabadidő-autó, vagy inkább fürge városi kocsi? Beülve kiderül, hogy tulajdonképpen mindkettő, és ez teszi igazán vonzóvá. A kissé megemelt ülésről átlátható ugyanis a forgalom, miközben kiskocsisan könnyedén, és fürgén mozog a jármű. Elfér benne négy felnőtt, normális méretű a csomagtartója, és elmegy 5 literrel, de a legklasszabb talán mégis az, hogy telitalálat a dizájnja. Újabb vonzó taggal bővült a menő japán termékek listája.
A cikk megjelenését a Magyar Suzuki Zrt. támogatta.