Na végre: a Seat is elkészült a maga kis szabadidőautójával
Seat Arona megtekintés Barcelonában
Az új modell hírértéke csekély, de a Seat számára nagyon is fontos, hogy elmondhatják: végre ők sem csak nézőként vesznek részt a legdinamikusabban növekvő kategóriában.
Ahogy Magyarországon is mindent visznek manapság a Suzuki Vitara eladásai, úgy Európa-szerte a legdinamikusabban növekvő kategória, ha tetszik a legdivatosabb autófajta a kis szabadidőautó. A hagyományosan jól guruló kategóriák mellett ma már ez a negyedik legnépszerűbb autótípus a piacon. Már jó ideje könnyebb felsorolni, hogy kinek nincs ilyenje, mint hogy kinek van – de a Seatnak nem volt, egészen mostanáig. Most lett. Aronának hívják, az új Ibiza és Polo műszaki alapjaira épül, technikailag semmi különösebb újdonságot nem hoz, de bizonyára nagyon sikeres lesz, mint minden új kis crossover.
A kocsit Barcelonában mutatták meg először élőben a nemzetközi sajtónak. Sajnos most még csak nézni és tapogatni volt szabad, vezetni nem. Láttunk egy piros, egy narancsmetál és egy fehér autót, valamint sok fontos embert a Seatról, akik arról győzködtek minket, hogy ez az autó szép és jó. Hogy jó, az lehet, de hogy szép? Na, erről a cikk végén szavazunk!
Na végre: a Seat is elkészült a maga kis szabadidőautójával
1/56 Az Arona a VW új moduláris kisautó-platformjára épül, legközelebbi rokona a Seat Ibiza és az új VW Polo
Az Arona a VW új moduláris kisautó-platformjára épül, legközelebbi rokona a Seat Ibiza és az új VW Polo
Fotó megosztása:
2/56 Az Ateca öccseként mutatta be a Seat Barcelonában
Az Ateca öccseként mutatta be a Seat Barcelonában
Fotó megosztása:
3/56 Luca de Meo, cégvezető, Dr. Matthias Rabefejlesztési főnök, Alejandro Mesonero, vezető dizájner
Luca de Meo, cégvezető, Dr. Matthias Rabefejlesztési főnök, Alejandro Mesonero, vezető dizájner
Fotó megosztása:
5/56 Német ember tervezte, ...
Német ember tervezte, ...
Fotó megosztása:
6/56 ... spanyol mérnök rajzolta
... spanyol mérnök rajzolta
Fotó megosztása:
7/56 Fontos üzenet volt a prezentációban: a SEAT jól van!
Fontos üzenet volt a prezentációban: a SEAT jól van!
Fotó megosztása:
9/56 Rekordévet zárt tavaly a cég, ami nem csoda, a VW-csoporton belül elosztott költségekkel és a fiatal modellportfólióval
Rekordévet zárt tavaly a cég, ami nem csoda, a VW-csoporton belül elosztott költségekkel és a fiatal modellportfólióval
Fotó megosztása:
10/56 Várjuk még a nagy SUV-t
Várjuk még a nagy SUV-t
Fotó megosztása:
11/56 Az érkező nagy SEAT-SUV nevét névadó versenyen döntik el, eddig 130 ezernél több javaslat érkezett
Az érkező nagy SEAT-SUV nevét névadó versenyen döntik el, eddig 130 ezernél több javaslat érkezett
Fotó megosztása:
13/56 Így nyől a kis szabadidőautók piaca
Így nyől a kis szabadidőautók piaca
Fotó megosztása:
14/56 Az évi 700 ezer kis VW-csoportos autó negyede Seat-emblémát visel
Az évi 700 ezer kis VW-csoportos autó negyede Seat-emblémát visel
Fotó megosztása:
15/56 Érdekes gondolat: az Aronát helikopterrel hurcolták körbe Barcelona egén pár nappal a sajttáj előtt
Érdekes gondolat: az Aronát helikopterrel hurcolták körbe Barcelona egén pár nappal a sajttáj előtt
Fotó megosztása:
17/56 És íme: szemből egy tökléletes kis Audi, Seat-emblémával
És íme: szemből egy tökléletes kis Audi, Seat-emblémával
Fotó megosztása:
18/56 A fő stíluselem a felsliccelt övvonal
A fő stíluselem a felsliccelt övvonal
Fotó megosztása:
19/56 Ez egy FR, s legsportosabb kivitel
Ez egy FR, s legsportosabb kivitel
Fotó megosztása:
21/56 Az eltérő ető-kasztni festésekkel 68 különböző színvilágú Arona közül lehet választani
Az eltérő ető-kasztni festésekkel 68 különböző színvilágú Arona közül lehet választani
Fotó megosztása:
22/56 Talán hátulról a legjobb a forma
Talán hátulról a legjobb a forma
Fotó megosztása:
23/56 2x5 küllős, légies, sportos alufelni az FR-en
2x5 küllős, légies, sportos alufelni az FR-en
Fotó megosztása:
25/56 Teljesen LED-es világítással is rendelhető
Teljesen LED-es világítással is rendelhető
Fotó megosztása:
26/56 Az FR feneke, dupla kipufogóvéggel
Az FR feneke, dupla kipufogóvéggel
Fotó megosztása:
27/56 Valahogy nem futnak össze a vonalak, fura
Valahogy nem futnak össze a vonalak, fura
Fotó megosztása:
29/56 Ennyivel kisebb az Atecánál
Ennyivel kisebb az Atecánál
Fotó megosztása:
30/56 Az induló motorválaszték
Az induló motorválaszték
Fotó megosztása:
31/56 Nagy érintőképernyő középen, hagyományos, órás műszerek a kormány mögött
Nagy érintőképernyő középen, hagyományos, órás műszerek a kormány mögött
Fotó megosztása:
33/56 A fehér kiállított autó műszerfala is fehér betétet kapott, ez azért feldobja a különben elég szürke belteret
A fehér kiállított autó műszerfala is fehér betétet kapott, ez azért feldobja a különben elég szürke belteret
Fotó megosztása:
34/56 Íme, egy fiatalos, divatos, trendi műszeregység
Íme, egy fiatalos, divatos, trendi műszeregység
Fotó megosztása:
35/56 A kézifék valóan kézi fék az alapkivitelben
A kézifék valóan kézi fék az alapkivitelben
Fotó megosztása:
37/56 DSG-váltóval is rendelhető az Arona
DSG-váltóval is rendelhető az Arona
Fotó megosztása:
38/56 Üzemmód-választó gomb - majd a dinamikus próbán kiderül, mit tud
Üzemmód-választó gomb - majd a dinamikus próbán kiderül, mit tud
Fotó megosztása:
39/56 Szép, kontrasztos, audis a nagy kijelző képe
Szép, kontrasztos, audis a nagy kijelző képe
Fotó megosztása:
41/56 A mobilos konnektivitás abszolút korszerű
A mobilos konnektivitás abszolút korszerű
Fotó megosztása:
42/56 Takarékos vezetési on-board oktatás van, hibrid vagy elektromos Arona nincs
Takarékos vezetési on-board oktatás van, hibrid vagy elektromos Arona nincs
Fotó megosztása:
43/56 400 literes a csomagtartó, a padló szinte síkban van a lökhárító tetejével, könnyű pakolni
400 literes a csomagtartó, a padló szinte síkban van a lökhárító tetejével, könnyű pakolni
Fotó megosztása:
45/56 Még egy mankókerék is befért a raktérpadló alá
Még egy mankókerék is befért a raktérpadló alá
Fotó megosztása:
46/56 Az Arona csomagterét nem az embléma billentésével kell nyitni
Az Arona csomagterét nem az embléma billentésével kell nyitni
Fotó megosztása:
47/56 Igazi jófejség a VW-től, hogy két oldalról behőzható az ötödik ajtó, mindig kézreáll a fogantyú
Igazi jófejség a VW-től, hogy két oldalról behőzható az ötödik ajtó, mindig kézreáll a fogantyú
Fotó megosztása:
49/56 Az FR sportos, de nem eléggé kagylós ülései
Az FR sportos, de nem eléggé kagylós ülései
Fotó megosztása:
50/56 Egy elegáns, alcantara-betétes komfortülés
Egy elegáns, alcantara-betétes komfortülés
Fotó megosztása:
51/56 Hátul ingerszegény a környezet
Hátul ingerszegény a környezet
Fotó megosztása:
53/56 Egy tipikus VW_ajtóbelső
Egy tipikus VW_ajtóbelső
Fotó megosztása:
54/56 Motorháztető-tartó teleszkópra már nem futotta, pálcás kitámasztást kapott az Arona
Motorháztető-tartó teleszkópra már nem futotta, pálcás kitámasztást kapott az Arona
Fotó megosztása:
55/56 A legfeltűnőbb és a legkevésbé harmonikus része a kocsinak: a D-oszlop
A legfeltűnőbb és a legkevésbé harmonikus része a kocsinak: a D-oszlop
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A leleplezés
Az Aronát a nemzetközi bemutató előtt meghurcolták Barcelona légterében egy helikopterrel. Mi erről sajnos lemaradtunk, de azért a Seat így is megtette, amit csak tehetett az izgalom fokozása érdekében, amikor a közönség vezette a kocsit. Hatalmas gag, hogy először látványosan leleplezték – a nézőteret, ahova be kellett ülnünk. Aztán lelepleztek valamit, nem is tudom mit, ez csak egy olyan l’art pour l’art leleplezés volt. Végül lelepleztek egy csomó gördeszkás srácot, és mikor már készülődtünk, hogy na, indulunk haza, akkor leleplezés nélkül begurult a színpadra két autó.
Véletlenül megvan az egész egy kicsit sűrítve videón – mutatom:
A forma
A nagy leleplezés után egy divatos, de nem igazán harmonikus formájú kis crossover állt előttünk. (Pontosabban kettő.) A dizájn legfontosabb, leghangsúlyosabb eleme a D-oszlop, de az X-betűs nyomattal ellátott, tétován szanaszét tartott vonalakkal körülvett, sötét vagy fémes színű alakzat valahogy meg is gyengíti a formát, egy kicsit erőtlen vele az autó hátsó része, főleg profilból.
Szemből egy Seat-emblémás Audi az Arona, erről egyebet nem is tudok elmondani. Hátulról sikerült a legjobban, különösen az FR sportkivitel, a kettős kipufogóvéggel. Az FR felnije is figyelemreméltó, a kettős ötküllős, klasszikusan elegánsan sportosan szépen modernül látványosan megkonstruált keréktárcsákra bárki büszke lehetne az autóiparban.
A fő stíluselem a felsliccelt övvonal
Az FR feneke, dupla kipufogóvéggel
A kabin
Odabent a külméretekhez képest tágas, négy felnőtt számára elegendő teret találunk. Meglepetés sehol semmi: tipikus VW-egyenbelső, ha letakarjuk a kormány közepét, ülhetnénk akár Skodában is.
A csomagtartó 400 literes, jól pakolható, okosan kialakított a tér. Két gyerekig családi autónak is remekül beválik az Arona, a VW-től elvárható józan, logikus, élhető kialakítású autó beltere nem nagy durranás egy színpadon, de élhető, praktikus örömforrás a hétköznapokban.
Nagy érintőképernyő középen, hagyományos, órás műszerek a kormány mögött
400 literes a csomagtartó, a padló szinte síkban van a lökhárító tetejével, könnyű pakolni
Szép, kontrasztos, audis a nagy kijelző képe
A technika
Nincs villanymotor, nincs hibrid-technika: az Arona kezdetben csak 1,2 vagy 1,4 literes TSI (benzines, turbós) vagy 1,6-os TDI motorral rendelhető. Később majd jön egy egyliteres turbó, CNG-üzemre felkészítve, és ennyi.
A váltó alapesetben 5 vagy 6 fokozatú manuális, felárért 7 gangos DSG automata kérhető a kocsiba. Összkerékhajtás? Na, az nincs, az Arona pont annyira terepjáró, mint egy Renault Captur vagy egy Peugeot 208.
Takarékos vezetési on-board oktatás van, hibrid vagy elektromos Arona nincs
Az induló motorválaszték
Tetszik?
Mint tudjuk, írhatunk itt mi bármit arról, hogy műszakilag milyen a kocsi, ár-érték-arányban mit tud nyújtani, a vevők legalább 80%-ban az esztétikai impulzus alapján döntenek. Ha tetszik, megveszik, és megmagyarázzák maguknak, hogy jó lesz az, ha nem tetszik, akkor se veszik meg, ha a gyártó fizet, hogy ezzel járjanak. A Seat Arona a magyar piacon négymilliós forint alatti induló áron várható, az importőr arra számít, hogy legtöbbet a kb. 5 millióra felextrázott kivitelű kocsiból adnak majd el. Az éves értékesítés itthon 5-600 darab autó, a cél, hogy a nagyon jó áron kínált, valamivel tágasabb de érzelmi húrokat kevésbé pengető Mitsubishi ASX-et sikerüljön lenyomni.
Szóval már csak egy a kérdés: Kedves Olvasó, neked tetszik az Arona? Bejön neked ez az új Seat?
Ez hát az új kis Seat crossover, az Arona. A kérdés: Neked tetszik?