A vezetéstechnikai tréningek hasznossága vitán felül áll: igazából nehezen is érthető, hogy miért nem kötelező mindenkinek egy rántópados, vészfékezős, csúszáshatáron kanyarodós tapasztalatszerzés, aki jogosítványt szerez. És az sem árt, ha az ember terepen is szerez egy kis jártasságot, szakértő felügyelet mellett, már ha történetesen olyan kocsija van, amely képes elhagyni a járt utakat a járatlanokért.
Az M1-es herceghalmi/zsámbéki lehajtójától egy percre, Budapesttől harminc kilométerre lévő Zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai tanpálya most új szolgáltatással bővítette portfólióját. A Driving Campnek eddig is volt már terepes akadálypályája, de ezzel csak a legkeményebb terepjárók bírtak mit kezdeni, egy mezei kis SUV-nak esélye nem volt megküzdeni az ilyen és hasonló tereptárgyakkal:
A sziklás-vizes lejtő, az ún. gleccserpatak csak a legmasszívabb kocsikkal és alkalmas gumival küzdhető le biztonságosan - ez nem a standard SUV-tréning része
A sziklás-vizes lejtő, az ún. gleccserpatak csak a legmasszívabb kocsikkal és alkalmas gumival küzdhető le biztonságosan - ez nem a standard SUV-tréning része
Fotó megosztása:
A tréningeket kis csoportokban tartják az instruktorok, a mozgás a tereptárgyaknál folyamatos
A tréningeket kis csoportokban tartják az instruktorok, a mozgás a tereptárgyaknál folyamatos
Fotó megosztása:
Vitara bukdácsol a gödrökben
Vitara bukdácsol a gödrökben
Fotó megosztása:
Hosszú túlnyúlás vonóhoroggal nehezítve - minden autósnak a saját autója képességeivel kell elsősorban tisztában lennie
Hosszú túlnyúlás vonóhoroggal nehezítve - minden autósnak a saját autója képességeivel kell elsősorban tisztában lennie
Fotó megosztása:
Még egy Audi Q3-mal is van értelme eljönni a zsámbéki terepre, nem árt, ha tudja az ember, mekkora gödörben kezdődik a sok százezres műhelylátogatás
Még egy Audi Q3-mal is van értelme eljönni a zsámbéki terepre, nem árt, ha tudja az ember, mekkora gödörben kezdődik a sok százezres műhelylátogatás
Fotó megosztása:
Ugyanolyan terepen egész más tempót visel el törés nélkül minden SUV vagy terepjáró
Ugyanolyan terepen egész más tempót visel el törés nélkül minden SUV vagy terepjáró
Fotó megosztása:
Finom leereszkedés és határozott kihúzatás próbálgatása a gödörben
Finom leereszkedés és határozott kihúzatás próbálgatása a gödörben
Fotó megosztása:
Vicces, de a legkisebb rugóúttal rendelkező, legkevésbé terepjárós kis SUV-ok produkálják a leglátványosabb kerékemelést a nyomvályú-váltásnál
Vicces, de a legkisebb rugóúttal rendelkező, legkevésbé terepjárós kis SUV-ok produkálják a leglátványosabb kerékemelést a nyomvályú-váltásnál
Fotó megosztása:
Itt lehet tesztelni, mennyire gyors, mennyire megbízható az elektronikus fékdifferenciál-zár a modern kis SUV-okon
Itt lehet tesztelni, mennyire gyors, mennyire megbízható az elektronikus fékdifferenciál-zár a modern kis SUV-okon
Fotó megosztása:
Lógatja a merev hidat az Isuzu
Lógatja a merev hidat az Isuzu
Fotó megosztása:
Jó játék és segít megtanulni a precíz irányítást a fél-mérleghinta
Jó játék és segít megtanulni a precíz irányítást a fél-mérleghinta
Fotó megosztása:
A Range Sport hatalmas rugóútjai, légrugós csodaképességei is megismerhetők a tanpályán
A Range Sport hatalmas rugóútjai, légrugós csodaképességei is megismerhetők a tanpályán
Fotó megosztása:
40, 60, 80 százalékos emelkedők során lehet próbálgatni, mekkora lendület, mekkora gáz kell a kocsinak a biztonságos, megtorpanás-mentes mászáshoz
40, 60, 80 százalékos emelkedők során lehet próbálgatni, mekkora lendület, mekkora gáz kell a kocsinak a biztonságos, megtorpanás-mentes mászáshoz
Fotó megosztása:
Ez már az extrémebb terepjárók terepe
Ez már az extrémebb terepjárók terepe
Fotó megosztása:
A gázlómélység jól mutat a katalógusban, de érdemes éles menet előtt biztonságos helyen, instruktorral megpróbálni a vízi átkelés, ha ugyanis hullámot verünk a kocsival, könnyen vizet szívhat a motor és vége az átkelésnek is, a motornak is
A gázlómélység jól mutat a katalógusban, de érdemes éles menet előtt biztonságos helyen, instruktorral megpróbálni a vízi átkelés, ha ugyanis hullámot verünk a kocsival, könnyen vizet szívhat a motor és vége az átkelésnek is, a motornak is
Fotó megosztása:
Az új pályán viszont már kis SUV-ok is kúszhatnak-mászhatnak: itt egy Vitara bukdácsol a gödrökben
Nem hülyeség ám pár tízezer forintot rászánni, hogy az ember maga vagy esetleg alkalmi terepezésre is kiküldendő alkalmazottja még komoly szervizköltség kockáztatása nélkül, szakértő instruktorok tanácsait hallgatva megtanulja, milyen határai vannak a kocsinak, vagy milyen trükkökkel lehet megelőzni a bajokat, ha érdekesebb akadály kerül elénk valahol az erdőn-mezőn. Nem is feltétlenül a gázlómélység tesztelésére gondolok, csak olyan egyszerű dolgokra, hogy az adott kocsival, adott gumival egy száraz-poros vagy egy sáros-dágványos emelkedőnek mekkora gázzal, milyen fokozatban érdemes úgy nekiindulni, hogy ne fulladjon le a motor valahol félúton, kockáztatva ezzel a visszacsúszást vagy a kuplunggyilkolást.
Az egyszerű kis SUV-k összkerékhajtási rendszerének működését is érdemes lehet szakértő magyarázata mellett, kockázat nélkül kitapasztalni, de egy pickup felezőjének használatát sem árt begyakorolni, megtanulni, hogyan kerülhető el a differenciálművek befeszülése.
A Range Sport hatalmas rugóútjai, légrugós csodaképességei is megismerhetők a tanpályán
Még egy Audi Q3-mal is van értelme eljönni a zsámbéki terepre, nem árt, ha tudja az ember, mekkora gödörben kezdődik a sok százezres műhelylátogatás
Vicces, de a legkisebb rugóúttal rendelkező, legkevésbé terepjárós kis SUV-ok produkálják a leglátványosabb kerékemelést a nyomvályú-váltásnál
Az off-road tréning legkevesebb négy óra és 45 ezer forint, de kiadósabb (és drágább) egyéni program is választható – illetve természetesen nyitva a pálya céges flottás képzések, csapatépítések előtt is.