Nemsokára hazánkba látogat Közép-Európa legnagyobb olyan versenye, ahol csupa klasszikus oldtimer versenyautó méri össze az erejét. Ennek apropójából pedig összeszedtünk tíz méregdrága sportautót, ami a közelmúlt árverésein cserélt gazdát.
Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione – 2013-ban 9,85 millió euróért, azaz mintegy 2,8 milliárd forintért kelt el egy olaszországi árverésen az a hatvanéves Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione, amely Le Mans-t is megjárta. A Pininfarina-karosszériás modell az egyetlen olyan gyári Ferrari versenyautó, amelynek volánjánál három F1-világbajnok (Alberto Ascari, Dr. Nino Farina és Mike Hawthorn) is megfordult. Az eredeti várakozások szerint alig több mint feleennyire, ötmillió euróra taksált Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizionét 4,5 literes V12-es motor hajtja, a 340 lóerős erőforrás négyfokozatú sebességváltóhoz kapcsolódik.
Jaguar C-Type Works Lightweight – 2015-ben cserélt gazdát 3,3 milliárd forintnak megfelelő összegért XKC 052-es sorozatszámú C-Type, ami 1953-ban a negyedik helyen ért célba Le Mans-ban, aztán Ecurie Ecosséhez került, aki zsinórban nyolc versenyt nyert meg vele.
Porsche 917 – Idén augusztusban megkapta minden idők legdrágább Porschéje címet a Gulf festésű, 1970-es Porsche 917K, ami a híres autóversenyző, Jo Siffert tulajdonában volt és szerepelt a Steve McQueen nevével fémjelzett Le Mans című filmben is. 14 millió dollárért talált új gazdára, ami átszámítva 3,6 milliárd forint. Nem ez, de egy 917-es Porsche a Hungaroring Classicon is rajthoz fog állni szeptember utolsó hétvégéjén.
Aston Martin DB4 GT Zagato – Mindössze 19 darab DB4 GT Zagato készült. A képen látható modell a 14. és néhány éve a RM Sotheby árverésén 3,6 milliárd forintnak megfelelő dollárt csengetett ki érte valaki. A 314 lóerős sorhatos DB4 elindult az 1962-es Le Mans-i 24 órás autóversenyen is, olyan neves versenyzők alatt, mint Roy Salvadori és Jim Clark.
Jaguar D-Type (1955) – Az XKD 501-es sorozatszámot viselő autó igazi legenda, hiszen 1956-ban megnyerte a Le Mans-i versenyt. Motorja sorhatos 3,4 liternyi lökettérfogattal és 286 lóerővel, ami elég volt ahhoz, hogy 250 feletti tempóval száguldjon a Mulsanne egyenesben. Az autósport történelmének egy szép szeletét 5,9 milliárdért kaparintotta meg valaki.
Mi az a Hungaroring Classic?
Közép-Európa legnagyobb klasszikus autó fesztiválja ellátogat Magyarországra is szeptember végén (2017. szeptember 29 – október 01.). A Hungaroringen 250 csapat összesen 350 versenyzője áll fel a rajtrácsra, természetesen nem egyszerre, különböző kategóriákban. A Classic Endurance Racing-sorozat 2004-ben kelt életre jelenlegi formájában és az indulóknak lehetőségük van összemérni tudásukat Európa legszebb pályáin: Le Mans, Jarama, Spa-Francorchamps, Dijon-Prenois, Monza, Paul Ricard. Idén pedig első alkalommal rendezik meg a klasszikus autók versenyét Magyarországon.
Ferrari 275 GTB/C Speciale (1964) – Csupán három darab ilyen Ferrari készült, ez a konkrét darab ráadásul versenyzésre is fel van készítve. Ez volt az első Ferrari-modell független hátsó felfüggesztéssel. A kevésbé ismert darab 7,1 milliárdért kelt el egy aukción. Motorterében 3,2 literes, 316 lóerős V12 erőforrás duruzsol.
Ferrari 290 MM (1956) – A dupla M betű a híres Mille Miglia versenyre utal, erre készült ez az autó is, a volánja mögött pedig nem más ült, mint a legendás Juan Manuel Fangio. A 290 MM V12-es motorja 320 lóerőt teljesített. Közel 7,6 milliárd forintnak megfelelő összegért kelt el.
Mercedes-Benz W196 (1954) – Az 1950-es években halmozta a sikereket a Forma-1-ben. Karosszériája magán viseli a kemény futamok nyomát, ami ebben az esetben csak hozzátesz az autó értékéhez, így lehet, hogy valakinek több mint 8 milliárd forintnak megfelelő összeget ért.
Ferrari 335 S (1957) – Csupán négy ilyen autó készült, ami a 315 S-nek a 4,1 literes V12-es motorral szerelt változata 390 lóerővel. Akár 305 km/órás sebességre is képes volt, majd változtak a szabályok és helyét átvette a Ferrari 250TR. A 335 S értéke több mint 9,6 milliárd forintnak megfelelő valuta.
Ferrari 250 GTO (1962) – Hagyományosan a 250 GTO-k valamelyik aktuálisan eladott példánya tartja a rekordot, jelenleg 10,2 milliárd forintos árcédula lóg a ritka versenygépen. Nem volt ez mindig így, a 70-es években még 6000 dollárnyi összegért is meg lehetett kaparintani egy darabot. Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a Ferrari 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor. Összesen 39 darab 250 GTO-t épített a Ferrari.
Különböző kategóriákban olyan legendás versenyautók mérkőznek majd meg egymással a Hungaroringen egy hónap múlva, mint a már fentebb említett Porsche 917, a Lola T70, a Ferrari 512s, a BMW 3.0 CSL és a Jaguar XJ12C, vagy a Maserati 300, a Ferrari 250 GT és az Alfa Romeo TZ, de még sorolhatnánk. A kategóriákat, az induló csapatokat és autóikat, na meg a teljes időtervet itt találod.
Az 1978 előtti autók ingyenesen vehetnek részt az eseményen a kluboknak fenntartott kiállítói területeken és autónként 2 db belépőjegyet biztosítanak. Minden oldtimer-tulajdonos klubnak és privát résztvevőnek a hungaroringclassic.com oldalon előzetesen regisztrálnia kell. Kizárólag az elbírált és visszaigazolt regisztrációval vehetnek részt a rendezvényen. A belépők árairól itt informálódhatsz.