Mi, a Vezessnél könnyű helyzetben vagyunk egy nyomtatott autós laphoz képest, mert a cikkek olvasottságából és a Google-keresésekből kidomborodik, hogy egy autó mennyire érdekelte az olvasótábort illetve az internetező közönséget.
Sokatokat érdekelt
Úgy fest, a Citroën a C3 Aircross-szal ráérzett valamire, mert mind a frankfurti első találkozást, mind Gajdán Miklós cikkét az első vezetésről kiugróan sokan olvastátok, és a frankfurti cikk a keresőből érkező olvasóink körében a harmadik legnépszerűbb cikkünk volt a minap a Google-találatok közül.
Egy Peugeot-sarj a Citroënnél
Mintha a Citroënnél vége volna az ínséges időknek modellújdonságok és érdekes, derűs autók nélkül. A márka visszatérésének fontos lépése a C3 Aircross, ezért érkezése kapcsán interjút kértünk Xavier Peugeot úrtól, aki a Peugeot-család sarjaként a cég részvényese is. Az 53 éves szakember 2014 őszén lett a Citroën terméktervezési igazgatója, ebben a pozícióban közvetlenül Linda Jackson, a brit elnök-vezérigazgató alá tartozik.
A menedzser 1994-ben lépett be a PSA-csoporthoz, 2009 és 2011 között a Peugeot márka kommunikációs és marketingigazgatója volt, 2012-től a terméktervezést irányította. Ebben az időszakban alakult ki a Peugeot mai modellkínálata és az ottani eredmények hatására kérte fel őt a PSA vezetése, hogy vállalja el ugyanezt a feladatot a Citroënnél.
A Peugeot-família tagjaként milyen érzés a Citroënnek dolgozni?
20 évet töltöttem a Peugeot oldalán. Amikor Carlos Tavares és Linda Jackson felkért, hogy legyek egy ennyire kreatív, innovatív és lelkesítő márka terméktervezéséért felelős vezetője, örömmel mondtam igent.
Térjünk is rá a Citroën C3 Aircrossra, amelynek a Peugeot 2008 mellett az Opel Crossland X is testvérmodellje. Van bármi, amit a német fél fejlesztett és mindhárom autóban közös?
Ez egy termékfejlesztési együttműködés, de a technika kidolgozásakor az Opel még nem a PSA, hanem a GM része volt. Látva a három modellt, az autók nemcsak hogy megkülönböztethetőek egymástól, a mi autónk a citroënes márkaértékeket is hordozza.
Miért választaná valaki a két rokon helyett az önök autóját?
Mert a C3 Aircross a városi terepjárók és az egyterű ideális elegye. Mindent megad, ami egy SUV-tól elvárható: erőteljes a külseje, nagy a hasmagassága, magas az üléshelyzete, ami robusztusnak mutatja az autót és magabiztossá teszi a vezetőt. Megkülönbözteti a vetélytársaktól, hogy megőriztük az egyterűek sokoldalúságát, tágasságát és kényelmét.
Súlycsökkentési okból több márka lemondott az állítható hátsó üléspadról, a hazánkban kiugróan népszerű Suzuki Vitarából és a Dacia Dusterből is hiányzik. Önök miért tartottak ki mellette?
Kötelező volt megőriznünk a kis egyterűt vezető ügyfelek megtartásához. Nem veszíthetünk el egy ilyen kapcsolódási pontot a C3 Picasso és a C3 Aircross között.
Mi van benne?
Az alapváltozat a Live, amely az alap elektromos extárkon (első ablakemelő, központi zár, tükörállítás) légkondicionálást, jelzőtábla-felismerést és sávelhagyásra figyelmeztető berendezést is kap. Ez a kivitel csak az 1,2 literes szívómotorral kapható.
A második felszereltségi szint a Feel, ehhez a 82 és a 110 lóerős benzines illetve a 100 lóerős dízel társítható. A többletfelszereltség fő eleme a bőrbevonatú kormánykerék; a LED-es nappali menetfény; a hat hangszórós, kormányról vezérelhető rádió Bluetooth telefon-kihangosítással; USB- és jackcsatlakozó, és ami igazán meghatározó, az hétcolos érintőképernyő.
Shine néven fut a csúcsmodell, benzinesből a 110, dízelből a 100 és a 120 lóerős motorral. Ez az 1,6 BlueHDi 120 egyedüli kivitele, mert az erősebbik dízelmotor a másik két felszereltséggel nem társítható. A Shine-t választóknak jár a gyári navigációs rendszer Mirror Screen funkcióval, egy érintésre felszaladnak az ablakok, van tolatóradar, esőérzékelő, vakító fényre elsötétedő belső tükör, ködfényszóró, ebben széria az automatikus légkondicionáló és a Feelhez feláras csúsztatható hátsó üléspad.
Különféle színcsomagokkal (narancs, ezüst, fehér, fekete) és belső hangulatokkal az autó temérdek egyedi verzióban konfigurálható, nem árt hozzá egy gyakorlott értékesítő. A garancia kevésbé komplikált: magánvásárlóknak 5 évig vagy 100 000 kilométer megtételéig érvényes.
Számíthatunk hibridváltozatra és ha igen, kis feszültségű, 48 voltos hibridrendszerek jönnek?
Kezdetben nem, de célunk 2022-re, hogy termékkínálatunk 80 százalékában valamilyen szinten villamosított hajtáslánc működjék és a C3 Aircross is része ezen törekvésünknek. Arról még túl korai beszélni, hogy konnektorról tölthető vagy más hibrid hajtást használunk.
Zaragoza marad az egyetlen gyártóbázis?
Indulásként igen, de egy éven belül Kínában is elkezdődik a Citroën C3 Aircross gyártása.
Mi történik a Picasso névvel? Megmarad az egyterűeknek?
Egyelőre tovább használjuk, azt azonban elhamarkodott volna pontosan megmondanom, milyen neveket használunk a jövőben. De erősíteni kívánjuk a koherenciát kínálatunkban, nemcsak a modellpalettán belül, de a típusnevekben is. Az elnevezés is része az egységesítésnek, így autóink elnevezése is egységesedik hosszú távon.
Mi lesz a hidropneumatikus rugózás sorsa? Eltűnik ez a hagyomány a mostani C5-tel?
Egy Citroënben a komfort és ennek részeként a kényelmes rugózás is elsődleges szempont, de nem egy adott technikához ragaszkodunk, hanem a magas kényelmi szinthez.
Igen gazdag a márka történelme, önnek melyik a kedvenc Citroënje?
Mindig a legújabb, a következőként piacra lépő autó. Az én szenvedélyem megtervezni és előkészíteni a következő modellt, amely illeszkedik a márka gyökereihez
Peugeot úr, köszönjük a beszélgetést!