Mi, a Vezessnél könnyű helyzetben vagyunk egy nyomtatott autós laphoz képest, mert a cikkek olvasottságából és a Google-keresésekből kidomborodik, hogy egy autó mennyire érdekelte az olvasótábort illetve az internetező közönséget.

Sokatokat érdekelt

Úgy fest, a Citroën a C3 Aircross-szal ráérzett valamire, mert mind a frankfurti első találkozást, mind Gajdán Miklós cikkét az első vezetésről kiugróan sokan olvastátok, és a frankfurti cikk a keresőből érkező olvasóink körében a harmadik legnépszerűbb cikkünk volt a minap a Google-találatok közül.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 1

Egy Peugeot-sarj a Citroënnél

Mintha a Citroënnél vége volna az ínséges időknek modellújdonságok és érdekes, derűs autók nélkül. A márka visszatérésének fontos lépése a C3 Aircross, ezért érkezése kapcsán interjút kértünk Xavier Peugeot úrtól, aki a Peugeot-család sarjaként a cég részvényese is. Az 53 éves szakember 2014 őszén lett a Citroën terméktervezési igazgatója, ebben a pozícióban közvetlenül Linda Jackson, a brit elnök-vezérigazgató alá tartozik.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 33

Xavier Peugeot úrral a Frankfurti Autókiállításon találkoztunk szeptemberben. Jobbra a szerző

A menedzser 1994-ben lépett be a PSA-csoporthoz, 2009 és 2011 között a Peugeot márka kommunikációs és marketingigazgatója volt, 2012-től a terméktervezést irányította. Ebben az időszakban alakult ki a Peugeot mai modellkínálata és az ottani eredmények hatására kérte fel őt a PSA vezetése, hogy vállalja el ugyanezt a feladatot a Citroënnél.

A Peugeot-família tagjaként milyen érzés a Citroënnek dolgozni?

20 évet töltöttem a Peugeot oldalán. Amikor Carlos Tavares és Linda Jackson felkért, hogy legyek egy ennyire kreatív, innovatív és lelkesítő márka terméktervezéséért felelős vezetője, örömmel mondtam igent.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 34

1088-1233 kilogrammos a C3 Aircross a különféle motorokkal, váltókkal és extrákkal

Térjünk is rá a Citroën C3 Aircrossra, amelynek a Peugeot 2008 mellett az Opel Crossland X is testvérmodellje. Van bármi, amit a német fél fejlesztett és mindhárom autóban közös?

Ez egy termékfejlesztési együttműködés, de a technika kidolgozásakor az Opel még nem a PSA, hanem a GM része volt. Látva a három modellt, az autók nemcsak hogy megkülönböztethetőek egymástól, a mi autónk a citroënes márkaértékeket is hordozza.

Miért választaná valaki a két rokon helyett az önök autóját?

Mert a C3 Aircross a városi terepjárók és az egyterű ideális elegye. Mindent megad, ami egy SUV-tól elvárható: erőteljes a külseje, nagy a hasmagassága, magas az üléshelyzete, ami robusztusnak mutatja az autót és magabiztossá teszi a vezetőt. Megkülönbözteti a vetélytársaktól, hogy megőriztük az egyterűek sokoldalúságát, tágasságát és kényelmét.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 35

A C3 Aircross is képes a Qi-szabvány szerinti okostelefonok induktív töltésére a váltókar előtti fészekben, amely egyben tárolóhely is

Súlycsökkentési okból több márka lemondott az állítható hátsó üléspadról, a hazánkban kiugróan népszerű Suzuki Vitarából és a Dacia Dusterből is hiányzik. Önök miért tartottak ki mellette?

Kötelező volt megőriznünk a kis egyterűt vezető ügyfelek megtartásához. Nem veszíthetünk el egy ilyen kapcsolódási pontot a C3 Picasso és a C3 Aircross között.

Mi van benne?

Az alapváltozat a Live, amely az alap elektromos extárkon (első ablakemelő, központi zár, tükörállítás) légkondicionálást, jelzőtábla-felismerést és sávelhagyásra figyelmeztető berendezést is kap. Ez a kivitel csak az 1,2 literes szívómotorral kapható.

A második felszereltségi szint a Feel, ehhez a 82 és a 110 lóerős benzines illetve a 100 lóerős dízel társítható. A többletfelszereltség fő eleme a bőrbevonatú kormánykerék; a LED-es nappali menetfény; a hat hangszórós, kormányról vezérelhető rádió Bluetooth telefon-kihangosítással; USB- és jackcsatlakozó, és ami igazán meghatározó, az hétcolos érintőképernyő.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 36

Felárért van vetített kijelző is. Csomagban más extrákkal 299 000 Ft az ára

Shine néven fut a csúcsmodell, benzinesből a 110, dízelből a 100 és a 120 lóerős motorral. Ez az 1,6 BlueHDi 120 egyedüli kivitele, mert az erősebbik dízelmotor a másik két felszereltséggel nem társítható. A Shine-t választóknak jár a gyári navigációs rendszer Mirror Screen funkcióval, egy érintésre felszaladnak az ablakok, van tolatóradar, esőérzékelő, vakító fényre elsötétedő belső tükör, ködfényszóró, ebben széria az automatikus légkondicionáló és a Feelhez feláras csúsztatható hátsó üléspad.

Különféle színcsomagokkal (narancs, ezüst, fehér, fekete) és belső hangulatokkal az autó temérdek egyedi verzióban konfigurálható, nem árt hozzá egy gyakorlott értékesítő. A garancia kevésbé komplikált: magánvásárlóknak 5 évig vagy 100 000 kilométer megtételéig érvényes.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 37

Számíthatunk hibridváltozatra és ha igen, kis feszültségű, 48 voltos hibridrendszerek jönnek?

Kezdetben nem, de célunk 2022-re, hogy termékkínálatunk 80 százalékában valamilyen szinten villamosított hajtáslánc működjék és a C3 Aircross is része ezen törekvésünknek. Arról még túl korai beszélni, hogy konnektorról tölthető vagy más hibrid hajtást használunk.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 38

Négyféle külső színcsomag kapható, fehér, ezüst, fekete és narancs

Zaragoza marad az egyetlen gyártóbázis?

Indulásként igen, de egy éven belül Kínában is elkezdődik a Citroën C3 Aircross gyártása.

Mi történik a Picasso névvel? Megmarad az egyterűeknek?

Egyelőre tovább használjuk, azt azonban elhamarkodott volna pontosan megmondanom, milyen neveket használunk a jövőben. De erősíteni kívánjuk a koherenciát kínálatunkban, nemcsak a modellpalettán belül, de a típusnevekben is. Az elnevezés is része az egységesítésnek, így autóink elnevezése is egységesedik hosszú távon.

Ki vesz Citroënt a Vitara helyett? 39

Összkerékhajtás nincs, azt nem adná ki a PSA PF1 kódnevű padlólemeze, amire a C3-hoz vagy a Peugeot 301-hez hasonlóan épül. Az okosított kipörgésgátlóval az autó nem akad el rögtön

Mi lesz a hidropneumatikus rugózás sorsa? Eltűnik ez a hagyomány a mostani C5-tel?

Egy Citroënben a komfort és ennek részeként a kényelmes rugózás is elsődleges szempont, de nem egy adott technikához ragaszkodunk, hanem a magas kényelmi szinthez.

Igen gazdag a márka történelme, önnek melyik a kedvenc Citroënje?

Mindig a legújabb, a következőként piacra lépő autó. Az én szenvedélyem megtervezni és előkészíteni a következő modellt, amely illeszkedik a márka gyökereihez

Peugeot úr, köszönjük a beszélgetést!