Nagyon rákapott mostanában az úgynevezett „statikus bemutatók” ízére a Volkswagen-csoport. Pár héttel a szeptemberi Frankfurti Autószalon előtt meghívták a sajtót, hogy az újságírók, bloggerek álltó helyükben megtekinthessék a VW Polót és a SEAT Aronát, most pedig, immár pár héttel a nagy autós szakkiállítás után az Audi A7 világpremierjére invitáltak minket.

Ezek a statikus bemutatók nem sok mindenre jók. Megcsinálhatjuk a helyszínen a magunk rosszul világított képeit, amin az ügyeskezű vezető sztárdizájner saját maga méltatja remekét, mint most Marc Lichte tette ezt az A7 mellett:

Így készült az új Audi A7 1

Vagy megmutathatjuk, ahogy a cég első embere, esetünkben Rupert Stadler úr, az Audi AG elnöke pózol az új termékkel:

Így készült az új Audi A7 47

Rupert Stadler, az Audi AG elnöke az A7-tel

Ha szerencsénk van, még arra is sor kerülhet, hogy személyesen tegyünk fel kérdést egy Nagy Embernek a látványos show és az előadások után. Én most azt kérdeztem Herr Stadlertől, miért nem klattyan olyan szépen, finoman az A7 szellőzőrostélya, mint sok jóval kisebb Audié, például a nálunk készülő A3 limuziné. (A válasz, hogy azért, mert ebben a kocsiban szögletesek a szellőzők, azok meg így klattyannak és kész.)

Így készült az új Audi A7 48

Az Audi-vezér és a magyar újságíró eszmét cserél szellőzőrostély-ügyben

Az ilyesmi persze számunkra, akik ott lehetünk, vicces. Ugyanakkor egy ilyen statikus bemutató, amikor a kocsival nem mehetünk, az új rendszereket, szolgáltatásokat nem próbálhatjuk ki élesben, nem sok információval tud szolgálni olvasóink számára. Hiszen egyrészt, mire mi hazarepülünk és elkezdjük írni az olyan cikkeket, mint ez, a hírszerkesztők a bemutatóval egy időben kiküldött gyári közlemény alapján már rég bemutatták a kocsit, elmondták a műszaki adatokat, mint ahogy ezt az én kollégám is megtette már, ki sem mozdulva itthonról, ráadásul olyan gyönyörű gyári képekkel illusztrálva az anyagot, mint mondjuk ez:

Így készült az új Audi A7 49

Stúdiófotó az Audi A7-ről

Aztán, amikor a nagy tolongásban pár másodpercre mi is be tudunk ülni a kocsiba, olyan nagyszerű képek születnek az autóbelsőről, mint például ez:

Így készült az új Audi A7 50

Ez az a szögletes szellőzőrostély, ami nem klattyan szépen

Szemben azokkal a valóban informatív és esztétikai élményt is nyújtó képekkel, amelyeket közben már rég eljuttatott a hírszerkesztő az olvasókhoz, mint például ez:

Így készült az új Audi A7 51

Kevés gomb, három hatalmas képernyő az új A7 műszerfalán

Megpróbálhatjuk persze magát a show-t, az eseményt átadni valahogy, de ez sem egyszerű, ha például az autógyártó, mint most az Audi, a négyemeletes, új formatervező komplexum tetején felállított félgömb alakú óriássátor belső falára vetít gyönyörű animációt az újságíróknak. Erről beszélek:

Így készült az új Audi A7 52

Ebben a sátorban leplezték le előttünk az új A7-est

Így készült az új Audi A7 53

Ilyen pszichedelikus izék történtek a kupola belső falán

Valahogy így:

Így készült az új Audi A7 54

És így próbálták tenyérnyi eszközökkel felvenni az eseményt a jelenlévők, hogy aztán tenyérnyi eszközökön próbálja megnézni a nagyközönség otthon a grandiózus produkciót

Az se hiszem, hogy bárkit boldogít, aki nem volt jelen a bemutatón, viszont érdekli az autó, hogy a nagy dizájnkodás jegyében ilyen giccses, bár jópofa szimbólumokkal találkoztunk lépten-nyomon:

Így készült az új Audi A7 55

A7-mintába rendezett desszertespohárkák

Így készült az új Audi A7 56

A és 7 a koktélospohárban, uborkából formázva

Így készült az új Audi A7 57

Audi-négykarikába rendezett USB-meghajtókon kaptuk a sajtóanyagot

No, hát ez a baj a statikus bemutatókkal, úgy általában. Az Audi A7 bemutatója viszont érdekesebbre sikeredett az átlagosnál, mert a szervezők bevittek minket a színfalak mögé is: az új modell mellett azt is megmutatták, hol és hogyan készültek a külső és belső formák, hogyan faragta ki egy robot az agyagmodelleket a forma megtervezésének végső fázisában, hogyan finomították ki a HMI-rendszer menüjét az első sematikus vázlatokból és hogyan válogatta ki a megfelelő diógyökér-betéteket a műszerfalhoz az a lány, akinek az ilyesmi a feladata a cégnél.

A világos, tágas, cseppet sem klasszikus boszorkánykonyhát idéző boszorkánykonyhában aztán már sikerült valóban érdekes dolgokat lefényképezni. Akit tehát a lóerők és a milliméterek érdekelnek az új A7-esről, olvassa el korábbi anyagunkat az új modellről, aki viszont arra vagy arra is kíváncsi, hogyan született meg ez a szép, nagy új luxusautó, kattintson a lenti fotóra és nézze végig a dizájnstúdióban készült képeinket!

Így készült az új Audi A7 58

És végül egy kis videó a gyurmafaragó robotról. Hát így készülnek ezek a csodás Audi-formák: