Nincs már téli meg nyári gázolaj, nincs elfordítható légszűrőházfedél téli meg nyári állással, nem jellemző, hogy után kéne töltögetni a nyáron fel-felforrt hűtővizet, mint régen a Skodákban. A távirányítós központi záraknál nem gáz, ha befagy a kulcslyuk és a klímaváltozás miatt hóláncra sincs már szinte sehol szükség az országban, legfeljebb akkor érdemes bepakolni, ha olyan országba készülünk, ahol kötelező, vagy a Bakonyban, Mátrában tervezünk autózni havazás idején.

A Vezess stábjának tapasztalatai alapján azért összeállítottunk egy rövid listát, amin érdemes végigfutni így, novemberben, mielőtt beköszönt ez a globális felmelegedéses, inkább esős, mint havas, szürke, gusztustalan újkori magyar tél.

  • Ablaktörlő rendben? Nem csíkoz, nem lifeg? Inkább most cseréljük, mielőtt még elkezdődik a latyakos-sóléfelverős időszak, amikor nagyon kell a tisztánlátás.
  • Ablakmosó még nyári? Akkor nyomjuk ki hamar és cseréljük fagyálló télire.
  • Hűtővíz rendben? A benzinkútnál megér egy rámérést, megcsinálja szívesen a kutas nekünk. Ha kicsit kevés, vigyázzunk, hogy a kezelési könyv szerinti minőséget töltsük utána!
  • Téli gumi (vagy legalább egy jó négy évszakos) bírja még? 4 mm felett van a profilmélysége? Ha már ez alá kopott, Ausztriában megbüntethetnek, vagy akár be se engedhetnek a határon!
  • Kis szilikon vagy egyéb gumiápoló az ajtókédereknek nem árt ilyenkor, megakadályozza, hogy odafagyjon a gumi a nedves ajtókerethez és szakadjon, málljon.
  • Akku bírja még? Ha elmúlt 5-6 éves, érdemes vagy felkészülni lélekben arra, hogy egy hideg reggelen majd nem indul a kocsi, vagy beméretni egy akkusnál, elektromos szerviznél.
  • Nem kéne egy jó kis gumiszőnyeg-garnitúra? Akárhogy verjük le a havat, úgyis bejön majd a víz, ha pedig kisgyermek is utazik néha a kocsiban, komplett hóemberek vagy sárlavinák kerülnek majd a kocsiba időnként, ilyenkor jó a textilszőnyeg, kárpit fölé egy vízzáró réteget is elhelyezni.
  • És egy pro tipp: az üzemanyagszűrőt érdemes ilyenkor kicserélni, ha már legalább 2-3 éve ugyanaz van az autóban. A szűrőben felgyűlhet a víz, főleg a dízeleknél, ami aztán télen meg-megfagyva nagyon izgalmas leállási, nem indulási hibát okozhat időnként.