Nálunk ritka a félméteres hó, elakadást leginkább lefagyott útfelületen, emelkedőn, keményre taposott havon produkálhat az autónk. A hólánccal ilyenkor felesleges vesződni, ide gyors megoldás kell, amivel áthidalhatjuk a párméteres nehéz szakaszt.

Ezt a helyzetet járja körbe aktuális videónk, aminek legfontosabb tanulsága, hogy néha egy fél zsák kavicsos föld lehet a leghatásosabb megmentő.

„Érdemes homokot, kavicsot, avart, fenyőtűt, szalmát, vagy bármi mást a kerekek alá hordani. Főleg oda, ahol a gyorsan forgó kerék már tükörjéggé csiszatolta a havat. (Persze mindenhol leírják, hogy ne nyomjuk neki, mint a barom, még sincs olyan élő ember a földön, aki nem próbálta volna ezt is ki, úgyis mindegy alapon.) Egyes iskolák azt is ajánlják, hogy tegyük az autó szőnyegeit a kerék alá. Ezt nyilvánvalóan a szőnyeglobbi terjeszti, mert jó eséllyel sosem találjuk meg többé a kerék alá kerülő gumidarabot. Vagy elrepül a csalitoson is túlra, vagy elássa az autó. Lehet még havat ásni, jeget csákányozni, de az erdei kubikos meló elég lélekölő.

A legjobb, ha hitvány gumival nem indulunk útnak, vagy bölcsen elkerüljük a járatlan, vastagon behavazott területeket. Ha mégis erre visz az utunk, akkor tegyünk be hóláncot, egy masszívabb lapátot és némi homokot, hamut, murvát, akármit a kerék alá, és egy combosabb vontatókötelet. És ha lehet, írjuk fel egy helyi terepjárós, traktoros, vadász telefonszámát. Az mindig jól jöhet” – írta Földes Attila kollégánk témába vágó cikkében.