Ha meg kéne határozni, hogy mi is ez pontosan, nagy bajban lennénk. Pedál nélküli kerékpár? Vagy simán roller? Vagy valami egészen más? Ördög tudja. Legközelebb talán akkor járunk az igazsághoz, ha elektromos hajtású, üléssel felszerelt rollernek nevezzük.
Mire jó?
Apró mérete miatt napi ingázásra tökéletes ez a kis izé, akár egy levegővel lakástól a munkahelyig, vagy tömegközlekedéssel kombinálva is remekül használható. Én télen is letoltam vele a lakás és a szerkesztőség közötti 7 kilométert, de aki kevésbé fagyálló, az a kormányt lehajtva és a vázat megragadva simán felszállhat vele bármilyen járműre. Apró kerekei és rövid tengelytávja miatt mindenhol elfér és a leghisztisebb néni sem fog rikácsolni, hogy összeolajozza a kabátját, ugyanis nincs se lánca, se fogaskereke.
Szerkezetileg egy U alakban meghajtott alumínium csőből, két kerékből, amiből a hátsó magába foglalja az agymotort is, valamint egy ülésből áll az egész cucc. Hogy biztonságosan lehessen vele közlekedni, elől, hátul tárcsafékek lassítják, van rajta remekül világító első- és féklámpa funkcióval kiegészített hátsó lámpa és duda is. Az Inmotion saját, ingyenesen letölthető applikációt is kínál a járgányhoz, amivel nemcsak a pillanatnyi sebességet, napi megtett utat, az akkumulátor kapacitását lehet figyelemmel kísérni, hanem a maximális sebességet is azon lehet korlátozni, valamint le is lehet vele zárni az eszközt, úgy, hogy az app fixálja a hátsó, hajtott kereket.
Kezdő mód
Aki frissen vásárol ilyen jószágot, az eleinte vánszorgásra van korlátozva. Legalábbis, míg az első 10 kilométert nem teszi meg, addig legfeljebb 20 km/órás sebességgel lehet vele haladni, amit nem lehet felülírni az applikációban sem. Az aggodalom nem véletlen, a kormányzott kerékre szerelt lábtartót tényleg szokni kell egy ideig. Aztán 10 km után a telefonos applikációval már húzhatjuk is fel a maximális tempót 30-ra.
Vezetni nagyon mókás, pláne, hogy az emberek többsége azonnal utánafordul a hátul komikus méretű keréken guruló, meghatározhatatlan izét. Ha valaki megszokta a kormányzott keréken lévő lábtartót, onnan már semmi gond nem lesz vele. Megfontoltan lódul meg, a sebességtartó miatt nem kell folyton a kormányon lévő gázkart húzni, a dupla tárcsafék pedig hatékonyan lassítja a rollert. Bár a megszokott első-hátsó fék elrendezés itt pont fordítva van, jobb kéznél van az első fék, balnál a hátsó.
Összehajtani is egy pillanat, a kormány tövében található gyors-zárat kell csak oldani, lehajtani a kormányt és máris mehet a buszra, vagy akár egy kisebb autó csomagtartójába. A kényelmes ülés nagyot dob a komforton, állva már egy kilométer után is unalmas a haladás, itt meg 4-5 kilométert is röhögve meg lehet vele tenni, még úgyis, ha az ember magasabb az átlagnál. Legfeljebb hülyén néz ki robogás közben.
A videót elnézve, haladás közben teljes mértékben indokolt a majom a köszörűkövön érzés. Kintről tényleg úgy néz ki rajta az ember:
Hátsó kerekében 350 W-os villanymotor található, ez legfeljebb 30 km/órás csúcssebességre képes gyorsítani a 13 kilogrammot nyomó 320 Wh-s kapacitású akkumulátorral felszerelt 100 kg terheletőségű kétkerekűt. Hatótávolsága 25-30 km körül van, évszak, terhelés és felhasználás függvényében. Emelkedőn kell neki egy kis lökdösős segítség, önerőből legfeljebb 5-10 százalékos emelkedővel birkózik meg.
Az Inmotion P1F jelenleg 249 ezer forintba kerül, ami ha a szintén ennyibe kerülő hagyományos megjelenésű elektromos roller mellé állítjuk, nem is olyan vészes.