Közeledik a határidő, Az Év Autója 2018 díj szavazásának lezárása és a végeredmény kihirdetése. Mint az már hagyomány, a győztest a Genfi Autókiállítás előestéjén nevezik meg, ami idén március 5-ére esik. A véghajrában még minden évben összegyűlik a zsűri mind a hatvan tagja, hogy még egyszer utoljára kipróbálja, méghozzá azonos feltételek mellett a hét döntőbe jutott típust.
Az azonos feltételeket a Párizs melletti, CERAM tesztpálya és környéke jelenti. A kettő közül a pálya az izgalmasabb, mert miközben olyan a vonalvezetése, mint egy izgalmasabb országúté, csak éppen nem kell számolni szembejövő forgalomra, így bátrabban lehet nyomni a gázt. Már persze, ha nem szakad az eső! Szerencsére az időjárás kegyes volt hozzánk, de csak félig, mert előző nap reggeltől estig zuhogott, ezért nedvesnek nedves maradt, ami elég izgalmassá tette a kanyarokat az Alfa Romeo Stelvio sportváltozata, a Quadrifoglio Verde kormánya mögött…
Alfa Romeo Stelvio
Hamisítatlan Alfa a Stelvio. A vezethetősége is megfelel a márka hírnevének. A képre kattintva galéria nyílik!
Hamisítatlan Alfa a Stelvio. A vezethetősége is megfelel a márka hírnevének. A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Nagy csomagtartót takar az ötödik ajtó
Nagy csomagtartót takar az ötödik ajtó
Fotó megosztása:
Ha valahol, itt nagyon jó ülni. A kormány pontos és jól érezhető, a váltó gyors, a motorok erősek. Egyszerűen élmény a vezetés
Ha valahol, itt nagyon jó ülni. A kormány pontos és jól érezhető, a váltó gyors, a motorok erősek. Egyszerűen élmény a vezetés
Fotó megosztása:
Ez a QV kivitel 510 lóerős, V6-os, háromliteres motorja. Briliáns!
Ez a QV kivitel 510 lóerős, V6-os, háromliteres motorja. Briliáns!
Fotó megosztása:
Csak annak bizonyítására, hogy tényleg ott voltam...
Csak annak bizonyítására, hogy tényleg ott voltam...
Fotó megosztása:
Ha csak az alapján kellene megválasztani Az Év Autóját, hogy melyik autót a legjobb vezetni, az Alfa Romeo első szabadidő-autójának, a Stelviónak alig akadna ellenfele. Merev karosszériájával, kiváló futóművével, kis áttételezésű, pontos kormányával magas felépítése ellenére úgy mozog az úton, mint egy jófajta gokart, csak éppen sokkal gyorsabban, amit erős és pörgős benzinmotorjainak és villámgyors ZF váltójának köszönhet. Kicsit árnyaltabb a kép, ha a praktikusság kerül terítékre: hátul kicsit szűkös a tér, a média-információs rendszer, beleértve a navigációt is, idejétmúlt, a vezetőt segítő rendszerek száma korlátozott és az utastérben az anyagminőség is csak részben felel meg a prémium elvárásoknak. De menni vele, maga az álom, főleg persze az 510 lóerős, háromliteres, V6-os, biturbó benzinmotoros QV-vel… Részletes leírás a Stelvióról ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- nagyon jó vezetni
- kiváló úttartás
- remek kormányzás
- jó vezetői üléshelyzet
- erős és pörgős benzinmotorok
- gyors automata váltó
- nagy csomagtartó
- gazdag felszereltség
|
- második sorban korlátozott helykínálat
- kevés vezetést támogató rendszer
- idejétmúlt információs rendszer
- feszes rugózás
|
Audi A8
Alumínium helyett immár többféle anyagból (acél, alu, karbon) építkezik az A8. Tömege körülbelül annyi, mint a régié. A képre kattintva galéria nyílik!
Alumínium helyett immár többféle anyagból (acél, alu, karbon) építkezik az A8. Tömege körülbelül annyi, mint a régié. A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Fél köbméteres a csomagtartó
Fél köbméteres a csomagtartó
Fotó megosztása:
Elegáns és kiemelkedő minőségű az utastér. A műszerfal digitális, a fedélzeti rendszereket a középkonzol két érintőképernyőjével irányíthatjuk
Elegáns és kiemelkedő minőségű az utastér. A műszerfal digitális, a fedélzeti rendszereket a középkonzol két érintőképernyőjével irányíthatjuk
Fotó megosztása:
Egyelőre két háromliteres V6-os, egy 340 lóerős benzines és egy 286 lóerős dízel választható az A8-hoz. Ez épp a benzines
Egyelőre két háromliteres V6-os, egy 340 lóerős benzines és egy 286 lóerős dízel választható az A8-hoz. Ez épp a benzines
Fotó megosztása:
csak, hogy látsszon, én is ott voltam...
csak, hogy látsszon, én is ott voltam...
Fotó megosztása:
Elképesztő technikai tűzijátékot vonultat fel az Audi A8, amiben a legkevesebb az alapáron járó összkerékhajtás. De rendelhető hozzá az úthibákat figyelő, és a rugózást előre átállító aktív futómű, garázsba, illetve parkolóházba önállóan beparkoló, vagy dugóban egyedül araszoló rendszer, s, ha akarjuk, A8-asunkat a mobilunkról is irányíthatjuk. Eközben az utastérből eltűntek a gombok, mindent érintőképernyős felületekről irányíthatunk, igaz ugyan, hogy ezekre le kell nézni, ami elvonhatja a figyelmet. Az utastérben a helykínálat királyi, a minőség utolérhetetlen, a zaj pedig, mint olyan, nem létezik… Kicsit talán az is a baj, hogy az A8 nagyon elszigeteli mindentől a vezetőjét, ezért vezetése nem izgalmas – viszont végtelenül megnyugtató. Igaz, az árcéduláján álló szám is inkább a végtelenhez tart…
Mellette – Ellene |
- kiemelkedő műszaki megoldások (harmadik szintű önvezetés, aktív futómű stb.)
- összkerékhajtás alapáron
- kényelmes rugózás
- csendes utastér
- kimagasló minőségi szint belül
- óriási helykínálat
- finoman járó, csendes és erős motorok
|
- korlátozott vezetési élmény (nagyon elszigetel mindentől az A8)
- fedélzeti rendszerek kezelése elvonhatja a figyelmet (le kell nézni)
- extrém magas árszínvonal
|
BMW 5-ös sorozat
Sajnos a vízes utakon összekoszolta magát az 5-ös. De azért így is jó a kiállása! A képre kattintva galéria nyílik!
Sajnos a vízes utakon összekoszolta magát az 5-ös. De azért így is jó a kiállása! A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Két kipufogó jár a hathengeres dízelhez. A csomagtartó 480 literes
Két kipufogó jár a hathengeres dízelhez. A csomagtartó 480 literes
Fotó megosztása:
Kiváló minőség, digitális műszeregység, érintőképernyő, ami mellett azért ott az i-Drive is. A mozdulatvezérlés továbbra sem az igazi
Kiváló minőség, digitális műszeregység, érintőképernyő, ami mellett azért ott az i-Drive is. A mozdulatvezérlés továbbra sem az igazi
Fotó megosztása:
Három liter, hat henger, sorban: 265 lóerő
Három liter, hat henger, sorban: 265 lóerő
Fotó megosztása:
Hátulról is dönthetők a hátsó ülések támlái, így bővíthető is a csomagtartó
Hátulról is dönthetők a hátsó ülések támlái, így bővíthető is a csomagtartó
Fotó megosztása:
Egy kis pózolás, de persze csak a bizonyíték kedvéért...
Egy kis pózolás, de persze csak a bizonyíték kedvéért...
Fotó megosztása:
Az új BMW 5-ös előnye az, ami mindig is volt, hogy egyszerűen minden területen jól teljesít. A különbség csak az, hogy az új még jobban csinál mindent, mint elődje. Könnyebb, de ugyanakkor erősebb és takarékosabb is, mint az volt, ráadásul utastere is tágasabb (bár hátul lehetne még inkább az), és főként még jobb minőségű, így végre egy szinten áll legnagyobb versenytársaiéval. Ugyanakkor továbbra is kategóriája legjobban vezethető autója, így vele jár a legjobban, aki szereti kezében tartani az irányítást. Mellette szól modern, könnyen kezelhető, minden ma elérhető lehetőséggel ellátott (internetkapcsolat, vezetői segédek stb.) média-információs rendszere, és az is, hogy kombiként és konnektoros hibrid kivitelben is elérhető. Mindehhez persze eléggé magas árszínvonal társul. Részletes leírás a BMW 5-ösről ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- jó vezethetőség
- jó úttartás
- takarékos és erőteljes motorok
- csendes és rezgésmentes utastér
- jó minőségi színvonal az utastérben
- nagy csomagtartó
- kombi karosszériával és konnektoros hibrid változatban is kapható
|
- a második sor nem túl tágas
- alap futóművel és 19-es kerekekkel feszes rugózás
- magas árszínvonal
|
Citroen C3 Aircross
Vitathatatlanul feltűnő jelenség a Citroen C3 Aircross. A képre kattintva galéria nyílik!
Vitathatatlanul feltűnő jelenség a Citroen C3 Aircross. A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Nagyon jól áll neki az eltérő szíbű tető, és a rárvédőívek kiemelése
Nagyon jól áll neki az eltérő szíbű tető, és a rárvédőívek kiemelése
Fotó megosztása:
Belül körülbelül olyan, mint a C3, a minőségi szint a kategória elvárásainak megfelel
Belül körülbelül olyan, mint a C3, a minőségi szint a kategória elvárásainak megfelel
Fotó megosztása:
Nagy a acsomagtartó, és akár bővíthető is
Nagy a acsomagtartó, és akár bővíthető is
Fotó megosztása:
Vízszintesre fektethető az első ülés, tologathatóak (felárért) a hátsó ülés részeisó
Vízszintesre fektethető az első ülés, tologathatóak (felárért) a hátsó ülés részeisó
Fotó megosztása:
Sajnos a kelleténél jobban beszűrődik a dízelmotor hangja az utastérbe. És kis fordulaton nem is annyira erős
Sajnos a kelleténél jobban beszűrődik a dízelmotor hangja az utastérbe. És kis fordulaton nem is annyira erős
Fotó megosztása:
Szóval mit is mondjak... Ott voltam!
Szóval mit is mondjak... Ott voltam!
Fotó megosztása:
Szó szerint figyelemre méltó kis szabadidő-autó a Citroen C3 Aircross. Abban az értelemben mindenképpen, hogy látványos formatervével magára vonzza a tekinteteket. Ráadásul a hatás fokozható, annyiféle színösszeállítás és egyedi megoldás rendelhető hozzá. Praktikus szempontból belül is sokat nyújt használójának az Aircross, utastere ugyanis elég tágas egy egész családnak, a csomagtartóról is elmondható ugyanez, ráadásul mindkettőnek a mérete (igaz, egymás rovására) átalakítható, ha megvesszük hozzá a hátsó pad eltolhatóságát. Az utastér ráadásul legalább olyan hangulatos, mint kívül, legfeljebb a média-információs rendszer kezelésének megtanulása okozhat némi fejtörést. Mivel a motorok is takarékosak, a mindennapi használatra tökéletesen beválik a kis francia, ám akik olyat szeretnének, aminek a vezetése is okoz némi izgalmat, máshol kell keresgélniük. Részletes leírás a Citroen C3 Aircrossról ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- tágas utastér
- nagy csomagtartó
- jópofa formaterv
- sokféleképpen variálható utas- és csomagtér (feláras)
- sokféleképpen szabható az egyéni igényekhez
- alapvetően kényelmes rugózás
|
- kanyarban erős oldaldőlési hajlam
- felütésre hajlamos futómű
- legkevésbé sem izgalmas vezethetőség
- tanulást igénylő média-információs rendszer
|
Kia Stinger
Jól sikerült a forma, ami Kovács Miklós formatervező munkáját is dicséri. Ha nem lenne rajta embléma, megmondanánk, hogy Kia? A képre kattintva galéria nyílik!
Jól sikerült a forma, ami Kovács Miklós formatervező munkáját is dicséri. Ha nem lenne rajta embléma, megmondanánk, hogy Kia? A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Hátul is mutatós a Stinger. Pláne a duplán dupla kipufogókkal
Hátul is mutatós a Stinger. Pláne a duplán dupla kipufogókkal
Fotó megosztása:
Érdemes megragadni a kormányt, mert jó tekergetni, főleg, ha a csúcsmotor hörög a gépháztető alatt. Az automataváltó kicsit lassú, viszont sokféle üzemmód választható
Érdemes megragadni a kormányt, mert jó tekergetni, főleg, ha a csúcsmotor hörög a gépháztető alatt. Az automataváltó kicsit lassú, viszont sokféle üzemmód választható
Fotó megosztása:
Fordulaton szépen szól, egyébként csendes a 370 lóerős V6-os benzines. Ja, és persze bikamód húz
Fordulaton szépen szól, egyébként csendes a 370 lóerős V6-os benzines. Ja, és persze bikamód húz
Fotó megosztása:
Élve az alkalommal persze itt is megkergettük a Stingert
Élve az alkalommal persze itt is megkergettük a Stingert
Fotó megosztása:
A hét, döntőbe jutott típus közül az Alfa Romeo Stelvio mellett a Kia Stinger a másik, amelyik kimondottan a vezetési élményről szól – különösen, ha a 370 lóerős, V6-os, 3,3 literes, biturbó benzinmotoros és ezzel együtt járóan összkerékhajtású változatban sikerül helyet foglalni. Ez 4,9 másodperc alatt ugrik 100 km/órára, ami akkor sem rossz eredmény (egy Kiától!), ha a Stelvio QV-nek ugyanehhez csak 3,8 s kell. Lényeg a lényeg: gázadásra jól ugrik a Stinger, amit legfeljebb a váltó ZF váltókhoz képest érezhető lassúsága korlátoz kissé, kanyarban szépen, kiszámíthatóan fordul, és eközben még élvezzük is az irányítását. Praktikus oldalon viszont a forma áldozatául esett a hátul a belmagasság és a csomagtartó befogadóképessége (406 liter). A Stinger mellett szól még az ára, ami ugyan alacsonynak nem nevezhető, de a versenytársakénál jóval kedvezőbb. Részletes leírás a Kia Stingerről ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- kimondottan jó vezethetőség
- jó és biztos úttartás
- erőteljes motor (V6 benzin)
- pontos kormány
- magas, de a kategórián belül versenyképes árszínvonal
- hét év garancia
|
- második sorban korlátozott belmagasság
- vetélytársakénál kisebb csomagtartó
- lassú automata váltó
|
Seat Ibiza
Már a kiállásán is látszik, hogy sokkal szélesebb az új Ibiza, mint a régi volt. Ebből is következik, hogy nagyon tágas belül. A képre kattintva galéria nyílik!
Már a kiállásán is látszik, hogy sokkal szélesebb az új Ibiza, mint a régi volt. Ebből is következik, hogy nagyon tágas belül. A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Hátul is előnyösebb a nagyobb szélesség. Szélesebben terpesztenek a kerekek és a csomagtartó is nagyobb lehet
Hátul is előnyösebb a nagyobb szélesség. Szélesebben terpesztenek a kerekek és a csomagtartó is nagyobb lehet
Fotó megosztása:
Szép kidolgozású és igényes a szemnek is kellemes műszerfal. Nem lehet panasz a vezethetőségre sem
Szép kidolgozású és igényes a szemnek is kellemes műszerfal. Nem lehet panasz a vezethetőségre sem
Fotó megosztása:
Egyliteres, háromhengeres turbómotor, méghozzá földgázios kivitelben. Ez ám a takarékos és tiszta motor!
Egyliteres, háromhengeres turbómotor, méghozzá földgázios kivitelben. Ez ám a takarékos és tiszta motor!
Fotó megosztása:
Padló alatt lapul a gáztartály, ezért kisebb a csomagtartó. Az alapméret 262 liter
Padló alatt lapul a gáztartály, ezért kisebb a csomagtartó. Az alapméret 262 liter
Fotó megosztása:
kagylósított ülés jár a sportos FR kivitelhez
kagylósított ülés jár a sportos FR kivitelhez
Fotó megosztása:
Csak igazolásképpen...
Csak igazolásképpen...
Fotó megosztása:
Pedálhajtású Ibiza. A tető levétele után lehet beleülni
Pedálhajtású Ibiza. A tető levétele után lehet beleülni
Fotó megosztása:
Nagy dobás a Seattól az új kis Ibiza, ugyanis kategóriájában minden összehasonlítást kiáll. Pillanatnyilag leginkább a vezetői támogató rendszerek korlátozott számát vethetjük a szemére, de azon túl mindenben a legjobbat hozza. Utastere nagyon tágas (széles is), csomagtartója nagy, motorjai takarékosak, váltója pontos, futóművének hangolása pedig egyszerre nyújt kényelmet és biztos, kiszámítható úttartást. Utóbbit jó vezethetőség fejel meg, amit nem utolsósorban a pontos, jól eltalált rásegítésű kormánynak köszönhetünk. Mindennek tetejébe az ára is kedvező, igaz, ha túl sok pipát teszünk az extra listára, a végén szabad szemmel is jól látható végösszeget kaphatunk eredményül. Igaz, ez legfőképp azokat fenyegeti, akik Ibizájukat a sportosság irányába szeretnék eltolni, amire persze adott a lehetőség. Részletesebb leírás az új Seat Ibizáról ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- tágas utastér
- nagy csomagtartó
- jó minőségi szint az utastérben
- jó vezetni
- jó úttartás
- takarékos motorok
- kényelmes rugózás
- könnyen kezelhető média-információs rendszer
- versenyképes vételár
|
- korlátozott kilátás
- kevés vezetőtámogató rendszer
|
Volvo XC40
Nemcsak a padlólemez új, hanem a formavilág is. Kimondottan divatosra és fiatalosra sikerült az XC40. A képre kattintva galéria nyílik!
Nemcsak a padlólemez új, hanem a formavilág is. Kimondottan divatosra és fiatalosra sikerült az XC40. A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó megosztása:
Minden Volvo stílusjegyet visel (hátsó lámpa, váll), ezzel együtt hátul is formás
Minden Volvo stílusjegyet visel (hátsó lámpa, váll), ezzel együtt hátul is formás
Fotó megosztása:
Elegáns és igényes az utastér, ahova minden földi jó megvásárolható. Az érintőképernyő menürendszere még mindig memorizálást igényel
Elegáns és igényes az utastér, ahova minden földi jó megvásárolható. Az érintőképernyő menürendszere még mindig memorizálást igényel
Fotó megosztása:
Szépen húz a 190 lóerős dízel. A fogyasztása is jó
Szépen húz a 190 lóerős dízel. A fogyasztása is jó
Fotó megosztása:
Csak a padló alatti térrel együtt nagy a csomagtartó. Az átalakíthatóság csak átlagos
Csak a padló alatti térrel együtt nagy a csomagtartó. Az átalakíthatóság csak átlagos
Fotó megosztása:
Csak jelzésképpen...
Csak jelzésképpen...
Fotó megosztása:
Tulajdonságai alapján nagyon ütőképesnek tűnik a Volvo új kompakt méretű szabadidő-autója, az XC40. Igaz, először riasztó lehet magas árszínvonala, de ennek oka az, hogy a svédek a legjobban felszerelt, legdrágább kiviteleket dobták először piacra. Hamarosan érkeznek a kisebb motoros, elsőkerék-hajtású változatok, amelyek ára előre láthatóan nyolc és fél millió forinttól indul. Ezért a pénzért pedig egy vadonatúj moduláris padlólemezre épült, tágas, sok rakodóhellyel és rengeteg biztonsági extrával ellátott, praktikus autót vehet át vásárlója. A két, jelenleg kapható motor (T5 benzin 247 lóerő, D4 dízel 190 lóerő) mindegyikéhez automata váltó és összkerékhajtás jár. A motorok erőteljesek, ehhez képest fogyasztásuk is elfogadható, a váltó viszont kicsit lassú. Ezzel együtt a vezethetőségre sem lehet panasz (bár persze közel sem olyan, mint az Alfában, a Kiában, vagy akár a BMW-ben), mert a futóművet ügyesen hangolták be arra, hogy egyszerre legyen kényelmes és jó úttartást adó. Részletes leírás a Volvo XC40-ről ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- tágas utastér
- sok praktikus rakodórekesz az utastérben
- elegáns, csendes és jó minőségű-kidolgozású utastér
- alapvetően kényelmes rugózás
- erőteljes motorok
- rengeteg jól működő biztonsági extra
|
- tanulmányozást igényel a média-információs rendszer kezelése
|
Ebből a hét típusból kerül majd ki Az Év Autója 2018, miután a 23 országból kikerülő 60 zsűritag (köztük én és a Totalcarnál dolgozó Csikós Zsolt kollégám) egyéni szavazatainak összesítéséből kialakul a végeredmény. Nekünk úgy kell szavaznunk március elsejéig, hogy 25 pontot kell szétosztanunk legkevesebb öt típus között (persze lehet hatnak, vagy hétnek is adni pontot), úgy, hogy a legmagasabb adható pontszám 10. Lehet ennél kevesebbet is adni a saját, személyes listán első helyre tett típusnak, de az utána jövőnek legalább egy ponttal kevesebbet kell adni (tehát egyértelmű elsőt kell választani, nem lehet megosztani az első helyet). A további helyeken már lehet egyforma pontot adni, ha egyformának érzi a zsűritag a két típus képességeit. (Volt olyan zsűritag, aki az általa elsőnek tartott típusnak 7 pontot adott, a maradék hatnak pedig egyformán hármat-hármat. Végül is együtt ez is 25 pont…) A régebbi pontozásokat egyébként meg lehet nézni a caroftheyear.org oldalon, a Voting grid menüpontba belépve, majd a választott zsűritag nevére kattintva.
Akinek van kedve, a leírt módszert követve megpróbálhatja, milyen lehet zsűriként pontozni, most azonban csak annyit kérnénk, hogy akinek kedve van, az alábbi szavazáson jelölje meg azt a típust, amely szerinte a leginkább megérdemelné Az Év Autója 2018 címet. Jó szavazást!
Szerinted melyik érdemelné meg Az Év Autója 2018 címet?
Alfa Romeo Stelvio
17% (679)
Citroen C3 Aircross
3% (133)